Proszę podawajcie tytuły filmów które wg Was sa najlepsze jesli chodzi o kino skandynawskie!dzieki z góry
"Wszystkie"
troszkę się zagalopowałeś kolego.wczesne bergmany to oczywiste porażki.
polecam gorąco Jabłka Adama i Sztukę płakania ! Zakochani widzą słonie również można zobaczyć :)
Zakochani Widzą Słonie nie przemówił do mnie, ale Jabłka Adama i Sztukę płakania naprawdę polecam :-)
Zło
Idioci
Księga Diuny
Medea
Kłopotliwy człowiek
Europa
Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
Dziewczyna, która igrała z ogniem
Jak w niebie
to o czym pomyślałem od razu
pozdrawiam
* Księga Diny :) świetny film
* Kłopotliwy człowiek - pierwsza scena rozwala, ogólnie również bardzo polecam
* Millenium --> cała trylogia, mimo iż mistrzowskim kinem nie jest, to jednak mnie zachwyciła aktorstwem, szczególnie Naomi Rapace
Jak dla mnie - Elling, Tuż po weselu, Większość ludzi mieszka w Chinach, Strasznie szczęśliwi, Aberdeen, Historie kuchenne.
Ogólnie polecam chomika Mirabelki, dziewczyna ma kopalnię filmów, dzięki niej się dokształciłam z powyższych
A no i klasyka - von Trier prawda?
Zgaddzam się, że Księga Diny, ale Zło i Jak W NIebie - rewelacyjne. "Jak w niebie" trwa trochę ponad dwie godziny, a jak się kończy to człowiek jest zdziwiony, że tak szybko.
"telenowela" i wejdz na imax jest tam sporo kina skandynawskiego i nie tylko i co najwazniejsze nie wszystko bylo w kinach a raczej lwiej wiekszosci prozno szukac w necie czy kinie no i bez limitu. pozdrawiam
Dobre serce
Kłopotliwy człowiek
Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
Tuż po weselu
Wilbur chce się zabić
moim zdaniem wszystkie skandynawskie filmy są lepsze od tych z góry nastawionych na komercyjny sukces.
nie polecam tylko filmów młodzieżowych np. fish tank czy fucking amal, bo gra aktorska stoi tam na naprawdę niskim poziomie a fabuła również nie jest porywająca.
Fish Tank nie jest skandynawski i jest pierwsza klasa.
A a'propos polecanek, to miniserial "Królestwo" von Triera jest świetny i , uhm, bardzo skandynawski ;-).
reprise
farval falkenberg
man tanker sitt
poza wczesniej wymienionymi, na pierwsza mysl wlasnie te mi przychodza do glowy.
Ja od siebie dodam jeszcze norweskich "Kumpli" naprawdę bardzo przyjemny film, który zostaje długo w pamięci.
http://img1.vpx.pl/up/20100905/a34.jpg
... do tego oczywiście takie arcydzieła jak "Jabłka Adama" czy "Sztuka płakania" czy "Kłopotliwy człowiek".
dla mnie chyba Persona, goscie wieczerzy panskiej, pieskie zycie czy psie zycie i fanny i aleksander, głód (z muzyką komedy)
DeUsynlige ('Zniknięcie'). Mój ulubiony norweski film. W ogóle filmy z Trodem Espen Seimem - 'Hawaii, Oslo' i seria Varg Veum.'När mörkret faller' też jest bardzo dobre, jeśli chodzi o współczesne kino skandynawskie. 'Fish Tank' to dobry film, ale nie ma nic wspólnego ze Skandynawią ;)
Aha, no i islandzka komedia Sveitabrúðkaup. Niesamowite widoki.
'Do ciebie człowieku', 'PIeśni z drugiego piętra' (wymienionego wcześniej Anderssona) oraz absolutnie genialny 'Kłopotliwy człowiek'. To z tych nowych, z Bergmanów: Godzina Wilka, Persona, Milczenie, Siódma Pieczęć
"W drodze do domu"
"Nie bój się mnie"
"Otwarte serca"
"Błyskające światła"
"Zieloni rzeźnicy"
"Bracia"
Czy jest jakaś pozycja książkowa tylko i wyłącznie o nowym kinie skandynawskim? Chętnie bym sobie poczytała...
Polecam "Factotum" - hollywoodzka obsada ale jest to film Benta Hamera (Historie kuchenne itd) i cały klimat filmu pozostal bardzo skandynawski. genialny film!
Jeszcze 101 Reykjavik i Elling!!
Svidd Neger
Człowiek który pokochał Yngvego
Elling/Matka Ellinga
Millenium - całość
Przełamując fale
Księga Diny
Zło
Jabłka Adama
Tuż po weselu
Historie kuchenne
Kumple
Pozwól mi wejść
Nasza klasa (naciągając, bo estońska)
Szepty i krzyki
Siódma pieczęć
mój top 10 z "nowszych" filmów:
1. Dogville
2. Tylko razem
3. Fu*king Amal
4. Jabłka Adama
5. Haevnen
6. Elling
7. Tańcząc w ciemnościach
8. Zakochani widzą słonie
9. Noi albinoi
10. Przełamując fale
ale jeszcze upatrzone mam do obejrzenia takie petary jak Dróżnik, Historie kuchenne, Tuż po weselu, Sztuka płakania i ładnych kilka innych tytułów :)
Drodzy kinomaniacy, mysle ze moglibyscie mi pomóc.
Chodzi o jeden film z pewnoscia kino skandynawskie, widzialam go kilka lat temu [mniej wiecej 2002-2004] w ramach DKF, za cholere nie pamietam tytułu.
Film opowiada historię kilku ludzi, ktorych losy splataja sie w jednej chwili ukazanej pod koniec filmu. Chodzi o: [z tego co pamietam] rodzine, która czeka na przeszczep dziecka i nie ma na niego pieniędzy, mąż chyba znajduje je w jakiejs reklamówce na ulicy, chłopaka ktory jest na cos chory, przebywa w jakims zakładzie, miewa ataki paniki i w czasie jednego z takich atakow ucieka z zakladu [najwyraznie bieg go odstresowywal] oraz jego opiekuna ktory pod koniec filmu go ratuje przed zderzeniem z karetką wiozącą rodziców z dzieckiem na przeszczep.
POMÓŻCIE!
z góry dziekuje
Mocne kino Nicolasa Refna:
1. Trylogia : PUSHER (Dealer) - Nicolas Winding Refn - bardzo mocne
2. Valhalla: Mroczny wojownik - Nicolas Winding Refn
3. Bleeder (1999)
Morten Tyldum:
4.Łowcy głów ( na podstawie książki NESBO) bardzo dobry
i inne które bardzo lubię:
5. Zieloni rzeźnicy
6. UNO
jeszcze z dogmy:
7. Festen
i wiele wiele innych
5.
W kosmosie nie ma uczuć (Szwecja) polecam, polecam, polecam! O 18 latku z zespołem Aspergera i problemami z przystosowaniem do otoczenia połączony z niebanalnym ukazaniem miłości braterskiej i nie tylko:) Jeszcze wymieniony wcześniej Kolor mleka, ewentualnie lżejsze filmy na wieczór Amors baller, Switch http://www.filmweb.pl/film/Switch-2007-459047 Jakoś to tak jest, że kino skandynawskie z tematów, z działu "dla nastolatków" potrafi zrobić ciekawy film inny ot wszystkich amerykańskich produkcji. :)
super byloby gdyby wszyscy podawali od razu linki, tak jak ty (dzieki bardzo), ulatwia to szukanie :).
Oprócz wymienionych wyżej: Vegas, Lilja 4-ever, Paha maa, Brodre, Nattevagten, Reykjavik-Rotterdam, En ganske snill mann, Kandidaten, Prag, Insomnia.