już pomijam te autka dojazdowe, chodzi mi o jego glowne auto, napewno nie zabraknie Astona DB5 ale co na danie główne? :-)
chyba raczej DBS bo DB5 to model z '64 roku, a tak serio to myślę ze może to być Aston Martin DB9 lub AMartin Rapid, w Quantum Bond miał Range Rovera, teraz pewnie dojdzie jakaś osobówka. Jeśli chodzi o mnie obstawiałbym jakiegoś Lotusa lub BMW.
btw. czy TVP wyemituje w tym roku Bonda jak rok temu?
miałem na mysli legendarnego DB5 ktory jesli sie nie myle wystapił chyba w wiekszosci odcinkow
http://en.wikipedia.org/wiki/File:DB5-2.jpg
DBS to chyba raczej nie tak mi sie wydaje, do 2011 to juz bedzie staroć, a DB9 to jeszcze starszy model
jesli chodzi o lotusa
pare dni temu przez przypadek znalazlem takiego newsa
http://autokult.pl/2009/06/22/nowy-lotus-esprit-w-2012-roku/
"jego oficjalna prezentacja powinna mieć miejsce w roku 2011 i zostanie ujawniony jako rocznik modelowy 2012"
oto nowy lotus esprit:
http://www.4wheelsnews.com/lotus-esprit-launch-rescheduled-to-2011/
http://morepetrol.files.wordpress.com/2009/06/lotus_esprit_new_2007.jpg
http://image.motortrend.com/f/future/rendered-2012-lotus-esprit/16586693+cr1+re0 +ar1/2012-lotus-esprit-rear.jpg
http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f164/102732d1227579470-2012-lotus-es prit-fulgura07.jpg
http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2007/09/spy_shots_lotus_esprit_carm ag_1.jpg
http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1823/3733323/1/artist-rendering-o f-new-2011-lotus-esprit.jpg
ostatnio staralem sie co nie co dowiedziec o brytyjskich markach i wyszlo mi że:
jaguar wogole juz nie jest brytyjski, wiec chyba nie wezmie w nim udzialu tak mi sie wydaje ale kij ich tam wie
aston martin w polowie nalezy do brytyjczyka w polowie do kuwejczykow i mają na dzien dzisiejszy jakies duze problemy finansowe, nie pamietam szczegolow
Rapide w 2011 to już też chyba bedzie staroć?
a AMartin One 77 http://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_One-77
jakos teraz ma mieć premiere, też chyba odpada nie?
a zwazajac na fakt że lotus ma zamiar wypuscic nowy model w 2011 jako model 2012, to by sie pokrywalo rowniez z premierą bonda i wczesniejszą kilkumiesieczną-przed premierą auta w filmie am i right?
jesli bedzie krążył po nowym jorku, to pewnie będzie to jakiś chevrolet, a może audi hehe ale jakos ciezko to widze, ale najbardziej ciekawi mnie własnie to głowne auto
nawet nie wiem nie oglądam telewizji ;]
ps. ja mysle że to bedzie esprit
Przez dwa lata które minęły od tego postu, FilmWeb zdążył usunąć rozmówcę, a Lotus przedstawił projekty nowej gamy modeli:
- Esprit http://www.supercars.net/cars/5080.html
- Elan http://www.supercars.net/cars/5084.html
- Elise http://www.supercars.net/cars/5085.html
- Elite http://www.supercars.net/cars/5065.html
- Eterne http://www.supercars.net/cars/5083.html
Tym samym w ciągu najbliższych paru lat Lotus zerwie ze swoją dotychczasową, rozwijaną przez ponad dekadę stylistyką na rzecz form bardziej geometrycznych. To już ostatnie lata Lotusów wyglądających tak: http://www.supercars.net/cars/4831.html
Jeśli macie pieniądze i chęci, to zróbcie prezent naszym ulicom i nie odkładajcie zakupu na później. Najbliższy salon w Warszawie. ;)
to nie filmweb usunął rozmówcę, pewnie rozmówca usunął konto... coś mi się zdaje że Lotusa nie zobaczymy w tym filmie, w ogóle czy Lotus należy do Forda po części? czy do kogoś zupełnie innego, inny koncern? czy to samodzielna firma?
Filmweb ogólnie robi różne dziwne rzeczy. A czy zrobił to za zgodą użytkownika czy bez niej to inna sprawa :)
Według wikipedii W posiadaniu Lotusa jest Proton, także raczej ciężko podejrzewać żeby filmowcy poszli na współpracę. Jednak z drugiej strony Lotus może chcieć się wkręcić w filmy o Bondzie podobnie jak to kiedyś zrobiło BMW. Mało prawdopodobne by się pojawił w najbliższych filmach, ale nieco bardziej niż np. Wiesmann czy Morgan.
Jest tak, jeśli ktoś chce usunąć konto musi napisać prośbę i opisać szczegóły, samemu nie można usunąć konta ale jest taka możliwość, gdy się napisze do nich o to, to usuną. Lepiej aby Wieśmann-em Bond nie jeździł :)) Pewnie za udział w filmie własnej marki producenci chcą masę forsy której nikt poza wielkimi koncernami nie ma, albo też mają - dla bezpieczeństwa - podpisane umowy na kilka filmów?
do serii z Craigiem w roli Bonda dokłada się Ford. Dlatego Olga K. w QoS jeździła Fordem Ka (jeśli mnie pamięć nie myli), a Bond poruszał się w Casino Fordem Mondeo. Oprócz tego dochodzą brytyjskie marki, ale tylko te, które wykupione zostały przez Forda (zarówno Aston Martin, jak i Rover) i to pewnie spośród fordowskich marek dobiorą samochody do kolejnej części.
Bond jest w pewnym sensie reklamą Astona Martina. Z nim kojarzy się to co najlepsze, wiec pewnie będzie jeździł flagowym modelem astona czyli One 77 by go wypromować.
one 77 nie potrzebuje promocji, ten wozek jest promocja sama w sobie, a poza tym to raczej go nie bedzie w bondzie bo jest limitowany do 77 sztuk:d
Kiedyś czytałem plotki, że MGM zamówiło 10 sztuk One-77. Jednak czy była to prawda i czy np. w związku z kłopotami nie musieli ich odsprzedać, niestety nie wiem.
ja się kompletnie przestałem interesować motoryzacją, nie wiem jaki model (forda) od kiedy jest i kiedy następna premiera, pewnie znów zobaczymy jakieś auto dla ludu, jakiś ford, rover którym będzie przemierzała nowa kobitka Dżyjmsa, ale czy on znów będzie jeździł DBS trzeci raz? jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Na pewno coś wyjdzie nowego, jako rocznik modelowy 2013, premiera filmu to październik 2012 to akurat coś nowego na nowy rok, ktoś się orientuje w motoryzacji co tam Aston szykuje?
Ford sprzedał Jaguara i Land Rovera w 2008 roku Tacie (indyjski producent), Aston też dawno nie należy do Forda (od 2007). Pojawi się auto, którego producent da najwięcej za lokowanie produktu i tyle w temacie
Podobno ze względu na mniejszy budżet filmu ma jeździć tym Astonem:
http://www.cars-wallpapers.net/wp-content/uploads/2009-aston-martin-cygnet-conce pt-2.jpg
;DDD
Chociaż wolałbym żeby było to raczej coś w takim stylu:
http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Samochody/Aston%20Martin/Aston%20Martin%20AMV 10%20Concept/Aston%20Martin%20AMV10%20Concept%201280x1024_b54.jpg
Możliwe że będzie to AM One-77 chociaż według mnie jest trochę zbyt udziwniony (przednie lampy, gigantyczny wylot za przednimi kołami). Lepszym (i tańszym) wyborem byłby Aston Martin Virage http://www.supercars.net/cars/5257.html
Liczę też na to że firma HTH wprowadzi na rynek małą serię swojego projektu na bazie Aston Martina: HTH Bulldog i że ona też znajdzie się w następnych bondach. http://www.supercars.net/cars/5515.html
Marzę też aby przeciwnik Bonda był miłośnikiem samochodów i miał one-off Ferrari, najlepiej inspirowany klasycznymi modelami marki. Z dotychczas zaprezentowanych najlepiej by mi pasował P540 Superfast Aperta: http://www.supercars.net/cars/4687.html
Gorzej jakby scenariusz przewidywał jego rozbicie...
PS.
Co do brytyjskiego ducha:
- książkowy Bond jeździł Bentleyem, a ta marka w filmach się nie pojawiła w ważniejszych scenach. Może czas to zmienić? http://www.supercars.net/cars/5044.html
- Od ponad 60 lat w niemal niezmienionej formie swoje auta produkuje Morgan. W jakimś epizodzie mógłby się pojawić. http://www.supercars.net/cars/4511.html
- Duch brytyjski przybiera czasem dziwne formy :) TVR - http://www.supercars.net/cars/2963.html http://www.supercars.net/cars/3520.html
ale to Ferrari P540 Superfast Aperta bardzo podobne do amerykańskiej Corvetty
co do Astona One-77, zawsze mogą dosztukować im specjalnie do filmu tak mi się wydaje, tylko ile 1 model kosztuje?
nie wiem czy wiecie ale w Quantum of Solace, kierowcą który prowadził na początku filmu DBS-a był ten co zdradził że jest Białym Stigiem, Ben Collins
http://www.rml-adgroup.com/racing/images/drivers/ben/ben_collins_craig_800.jpg
Dla jeszcze większej oszczędności twórcy mogliby skombinować jeden egzemplarz, a w reszcie scen wykorzystywać repliki.
Fajna ciekawostka ze Stigiem. Dzięki. :)
ja też nie wiedziałem, przez przypadek na to natrafiłem gdy szukałem "bondowskich" zdjęć Craiga, to pewnie dlatego nikt o tym nie mówił bo w tym czasie jeszcze był "Białym Stigiem"
ogólnie ma 4 filmy na imdb w których brał udział jako kaskader, wydawało mi się że ma ich więcej,
http://www.imdb.com/name/nm3480266/
ostatnio zrobił reklamę dla Lotusa Evora
http://bencollins.com/articles/youtube/lotus-evora-advert
http://www.youtube.com/watch?v=PTGoQn4JGWA
wydawało mi się że w większej ilości filmów wziął udział, np. na jego stronie http://bencollins.com/ ma zdjęcie z autem z Die Another Day (z 2002) a nie ma tego ujętego w filmografii, może jakaś klauzula "nikt-nic-nie-wie"?
ale ten model One-77 to jest lipa, niby nowszy ale nie umywa się do DBS-a znanego z Casino Royale i Quantum
http://www.youtube.com/watch?v=y1AHFz_muJg
na żywo brzmi jak podrasowany średniej klasy samochód
Tu wygląda to lepiej (zwłaszcza na ostatnim): :)
http://www.youtube.com/watch?v=aCaGOB-fdRI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1jjJOZ3_Ep4&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=Qs6WY9HwKkQ&feature=related
Niestety te nowe astony zmierzają w tym kierunku:
http://www.chickslovethecar.com/board/Uploads/Images/7a4e729c-c246-40e6-8930-9a7 6.jpg :/
Gdzie podział się charakter tego samochodu?!...
http://www.youtube.com/watch?v=wUG1GexVz2k
http://www.youtube.com/watch?v=ce1aPY_JQXY
"Niestety te nowe astony zmierzają w tym kierunku:
http://www.chickslovethecar.com/board/Uploads/Images/7a4e729... :/"
Niestety mam wrażenie, że podobny kierunek wybiera teraz większość marek z Rolls-Royce'em, BMW, Audi, Ferrari, Lotusem, czy choćby Fordem, Renault i Nissanem włącznie. Chyba tylko jeden jedyny Morgan pozostaje na ten trend obojętny (na wiele innych zresztą też).
Z przykrością muszę się zgodzić.
Samochód zawsze był swego rodzaju awatarem – parafrazując – pokaż mi czy jeździsz a powiem Ci jakim jesteś człowiekiem ;] Dlatego właśnie producenci powinni dążyć, by ich samochody zachowały indywidualny styl i charakter, kojarzący się z daną marką. Kiedyś na przykład podziwiałem samochody Jaguara za konsekwencję w projektowaniu swoich nowych modeli i "upartość" w podążaniu pod prąd pewnym współczesnym modom. Ale wraz z pojawieniem się modelu XF w 2008 roku, cały czar tej marki prysnął. Dla jednych XF był "milowym krokiem" firmy – cóż, może i tak, ale moim zdaniem w zupełnie złą stronę.
Właśnie takie odczucia mam też co do Astona. Jak gdyby designerzy chcieli koniecznie "dorównać" stylistycznie konkurencji, a nawet niejednokrotnie tę stylistykę przenieść na własne projekty, zapominając o korzeniach swojej marki. Wydawać by się mogło, że potężna ilość producentów samochodów na rynku powinna właśnie sprzyjać różnorodności designu i owocować gamą odmiennych sylwetek. Niestety, mam wrażenie, że paradoksalnie popycha ona samochody w tym samym stylistycznym kierunku i często stają się one do siebie łudząco podobne. Mimo, że nowe modele wychodzą z fabryk z coraz większą częstotliwością, to jakoś coraz ciężej o "cztery kółka" z prawdziwą duszą i charakterem marki. Powoli zaczynają się zacierać charakterystyczne dla poszczególnych producentów proporcje, elementy i detale. Za niedługo dojdzie do tego, że będziemy rozpoznawać samochody już nie po ich sylwetkach a tylko po logo.
Oglądając przód Astona One-77 i paru innych, pierwszych lepszych samochodów sportowych, mam trochę wrażenie, jakby wyszły spod ręki jednego stylisty. Wiem - w pewnym sensie to moda - ale czy nie mogłaby ona być bardziej zindywidualizowana? Chyba na tym to ma właśnie polegać – ucieczka przed "unifikacją".
http://www.moto-tapety.pl/tapety/Samochody/Aston%20Martin/Aston%20Martin%20One-7 7/Aston%20Martin%20One-77%201280x800_b127.jpg
http://www.belovedcars.com/wp-content/uploads/2011/12/2013-nissan-z.jpg
http://www.chrysler.com/shared/autoshow/concept_vehicles/images/firepower_static .jpg
http://www.greenhybrid.com/cx16-jag-front.jpg
http://images2.fanpop.com/image/photos/8900000/FERRARI-CALIFORNIA-ferrari-896755 9-500-375.jpg
http://www.carrentaltoday.com/wp-content/uploads/2011/03/Maserati-GranTurismo-2. jpg
i jeszcze doopcia;]
http://4.bp.blogspot.com/-gZF3HfBjRXk/TrQEciEVv-I/AAAAAAAADAA/hxu2Ovvw-Jc/s1600/ One-77+3rear+e%253Ar.jpg
http://image.motortrend.com/f/35086130+w786+ar1/Acura-NSX-Concept-rear-three-qua rter-view.jpg
http://www.muchocars.com/wp-content/uploads/2012/01/Toyota-FT-HS-Hybrid-Vehicle- Sports-Car-Concept2.jpg
http://d.webgenerator24.pl/k/r//sk/2h/chanpj40s0g004k8goko00o8w8w.600.JPG
http://www.ctgob.com/Image/20100519235550507
http://www.carztune.com/wp-content/uploads/2011/05/Pininfarina-Coupe-Concept_5-5 00x332.jpg
http://image.motortrend.com/f/38555304+w786+ar1/Mercedes-Benz-F-125-Concept-rear -view.jpg
Akurat mam wrażenie, że ta moda na drapieżne i geometryczne linie, pomimo że szpeci wiele samochodów, paradoksalnie sprzyja też ich indywidualności. Wcześniej (lata '80, '90) popularne samochody były produkowane na jedną modłę, a różniły je tylko drobne detale. Seat wyglądał jak VW, które wyglądało jak Ford, który wyglądał jak Fiat. Teraz większość marek chce się odróżnić poprzez swoją "family face", designerzy przykładają też większą wagę do takich detali jak lusterka czy przednie lampy. Jakby spojrzeć na klasyczne samochody również można znaleźć wiele podobieństw między nimi, np.
- Ferrari 275 GTB http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=530&p=1964_Ferrari_275GTB1.jpg
- Aston DB5 http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=67&p=1964_AstonMartin_DB51.jpg
- Fiat 8V http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=669&p=1954_Fiat_8V1.jpg
- Ferrari 250 California http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=5373&p=1960_Ferrari_250CaliforniaSWBSpy der1.jpg
- Austin-Healey 3000 http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=118&p=1967_AustinHealey_3000MKIIIBJ81.j pg
- MG A http://www.supercars.net/Pics?viewCarPic=y&source=carGal&carID=1314&pgID=1&pID=1 017709
- Alfa Spider http://www1.picturepush.com/photo/a/4446514/640/cars/IMG-4460-Alfa-Romeo-Spider. jpg
- Triumph Spitfire http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/1974_Triumph_Spitfire4.jpg
- E-type http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=5048&p=1967_Jaguar_ETypeSeriesIRoadster 1.jpg
Teraz jednak wiele marek stawia na futuryzm, z którym czasami się zagalopuje, zwłaszcza wśród producentów aut japońskich oraz elektrycznych. Nawet piękne lampy z Audi po zaprezentowaniu konceptu e-Tron z każdym nowym modelem coraz bardziej zaczynają wyglądać jak swoje własne karykatury. Nowy XJ Jaguara zatracił charakter poprzednich generacji, podwójne kwadratowe lampy klasy E nijak się mają do starych okrągłych, a Mitsubishi grill rozszerzyło do rozmiarów dziury w przodzie. Przy tak częstych premierach, design aut zdaje się być ostatnią desperacką próbą wyróżnienia się czymś spośród licznej i tak podobnej konkurencji, w którym dobry smak ustępuje miejsca kiczowi.
Co do fotek to tylko jedna uwaga - render Californi nie jest najlepszy i przesadzony grill oraz lampy zmieniają jej proporcje. Widziałem ją kilka razy na żywo i nie przywodzi (przynajmniej mi) żadnych skojarzeń z One-77, czy Firepowerem. Lubię ten przód, tylko jej tył kompletnie do niego nie pasuje.
http://www.supercars.net/carpics/4157/2009_Ferrari_California2.jpg
http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=carGal&carID=4157&pgID=1&pID=8842 08
Zgadzam się z większością Twojej wypowiedzi, ale jakoś nie mogę Ci przyznać racji w tym, co napisałeś odnośnie wzajemnego podobieństwa starych samochodów. Wydaje mi się jednak, że nowe samochody są do siebie dużo bardziej zbliżone stylistycznie… Choć zdaję sobie sprawę, że może to tylko kwestia naszej odmiennej percepcji. Dlatego pewnie moglibyśmy się zarzucać nawzajem takimi przykładami na to, które samochody są do siebie bardziej podobne – nowe czy stare – jeszcze długo i pewnie nikt nikogo nie przekona.
Masz też trochę racji pisząc, że dzisiaj "designerzy przykładają większą wagę do takich detali jak lusterka czy przednie lampy." Z tym, że prawda jest też niestety taka, że są do tego niejako zmuszeni. Po prostu nad tymi "fragmentami" samochodu mogą sobie jeszcze w miarę swobodnie i realnie popracować. Ale jak już pisałem wcześniej, w poście do "luki29", miałem okazję być na dwóch seminariach prowadzonych przez Kamila Łabanowicza, a nawet rozmawiać z nim osobiście (mam to szczęście, że kilka lat przede mną studiował na tym samym wydziale co ja i od czasu do czasu prowadzi tam wykłady o designie samochodów). Dużo opowiadał o swoich studiach w Mediolanie i późniejszej pracy dla audi (to między innymi właśnie on projektował, wspomniane przez Ciebie, Audi R8 e-Tron). Z jego opowiadań można wysnuć wniosek, że dziś już nie tylko o takich rzeczach jak linia samochodu ale nawet to nieszczęsne lusterko czy nawet klamka (o której Kamil opowiadał kuriozalną historię…) w nowych samochodach stylista decyduje w mniejszym stopniu niż aspekt ekonomiczny, normy i warunki bezpieczeństwa drogowego, wyliczone współczynniki aerodynamiczne oraz nieustanne korekty designerskich rozwiązań przez inżynierów (itd. itp.).
Można by rzec, że w porównaniu do tego, z czym mamy do czynienia w biurach projektowych dzisiaj, to przy tworzeniu tych "starych samochodów", stylista miał po prostu wolna rękę i mógł robi co mu się żywnie podoba… No może trochę przesadziłem :-D Zresztą widać to po tym, jak przez ostatnie dekady zwiększa się przepaść pomiędzy samochodami koncepcyjnymi (gdzie designer ma jeszcze szansę odrobinę puścić wodze fantazji) a samochodami, które wchodzą do seryjnej produkcji...
Dla zainteresowanych tematem "polskiego" designu - Kamil i R8 e-Tron:
http://www.orlisoft.pl/wp-content/uploads/2011/06/1024x768-kamil1.jpg :)
Nie zgłębiałem tematu tak dokładnie, ale wierzę że masz rację. Za każdym razem, gdy słyszę o właściwościach aerodynamicznych, o zachowaniu na zakrętach, o sztywności nadwozia, o odchudzeniu pojazdu o kolejne 100 kg, oraz jego wyważeniu, zastanawiam się ile w takim razie można w aucie zmienić, zanim te wszystkie parametry się "zrujnuję" i straci jakąś półmiliardową sekundy na torze. Zwłaszcza Ferrari 458 Italia mnie tu ciekawi - te lotki w grillu, te dziwne światła między wlotami, te wielkie tunele wlotów w tylnej części nadwozia oraz ich oddzielone od siebie zwieńczenia w postaci kratownic z tyłu. Co tu jest wymogiem technologii, a co wkładem projektanta. Fascynujący temat, ale bez tytułu inżyniera raczej nie do ogarnięcia. :)
Dzięki za zobrazowanie tematu! :)
no a DB9 (ostatni film z Brosnanem z 2002) i DBS (czyli dwa ostatnie z Craigiem) są jego wiernymi przedłużeniami tradycji że tak to nazwę, gdy byłem w UK w 2006, w tamtym czasie kompletnie nie myślałem już o Bondzie, od ostatniego z Brosnanem minęły 4 lata i jakoś słuch o nim minął i mi też już wyszedł z głowy kompletnie, na ulicy pod domkiem gdzie mieszkałem ktoś często parkował DB9 a to była zwykła najprostsza dzielnica, taka jak u nas w kraju nic wielkiego, i czasem miałem okazję posłuchać jego dźwięku, to w sumie jakbym miał go opisać to mi się przypominają słowa pewnego redaktora który opisał w jednym zdaniu coś nt. Audi RS4, "jakby diabeł pluł ogniem" :) ale nie jarałem się nim tak bardzo jak teraz po filmie Casino Royale :) a ten One-77 mi się wydaje że to jest odpowiedź z Astona na Mercedesa SLR McLarena ale może się mylę bo nie śledzę motoryzacji tak jak kiedyś, taki trochę kosmiczny jest ten model, przedni zderzak jak u płaszczki, DB9 nigdy nie robił na mnie wrażenia, po prostu zwykły superluksusowy samochód z Wlk. Brytanii, nawet po filmie z Brosnanem jakoś nie działał na mnie przyciągająco, może to dlatego że ten film był też trochę dziwny
tu sobie można zobaczyć jak składali tego One-77
http://moto.gadu-gadu.pl/5687850907839138661/jak-powstaje-jedno-z-najdrozszych-a ut-swiata
a co do nowego auta Bonda, to wydaje mi się że to na pewno nie będzie to One-77 i będzie to model który wejdzie do sprzedaży w 2013 roku ale premiera będzie jeszcze w filmie w 2012 czyli tak jak do tej pory, nie pamiętam czy tak samo było z poprzednimi modelami np. BMW Z3 i to chyba była siódemka? pewnie coś tam skrywają albo już mają gotowe ale trzymają w tajemnicy bo przecież już i tak kręcą film
Drobne sprostowanie - Brosnan w ostatnim filmie jeździł Astonem Vanquish.
Co do auta Bonda, to zgaduję że to będzie Virage, może w jakimś nowym wariancie. http://www.youtube.com/watch?v=0h0WMt-cvX4&feature=related
ojojoj pomyliłem się, myślałem że to był DB9, podobne są, ale ten z filmu (Vanquish) ma bardzo brzydki tył taki pokraczny, to chyba jest inny segment jak DB9 i DBS ? te wydają się ciut większe, Vanquish przypomina trochę zminimalizowane coupe? coś jak Opel GT ? (chociaż to też nie to do końca ale odrobinę w tym kierunku)
Łatwo się pomylić - Aston Martin i Porsche to chybe jedyne marki które nie próbują obecnie dokonywać rewolucji w wyglądzie aut (miałbym problemy z odróżnieniem 911 cabrio od boxstera). Drobne modyfikacje, nowocześniejsze materiały... Tylko ten One-77 wyszedł poza zwyczajowe ramy. :)
W minimalizacji ciężko byłoby obecnym samochodom dorównać do starszych egzemplarzy. Jak zobaczyłem Alpine A110, Opla GT i Triumpha, nie mogłem wyjść ze zdumienia jakie one są mał.
Jak porównuję dane w internecie, oba Astony są o pół metra dłuższe, z 30 cm szersze i 5 cm wyższe od Opla. U Vanquisha takie złudzenie mogą dawać zarysowane przednie błotniki (właściwie chodzi mi o całą sekcję od przednich lamp aż do szyby), podczas gdy w DB9 gładko przechodzi w linię boku auta. Zgaduję że to złudzenie, ale Vanquisha niestety nigdy nie widziałem.
dobry był też ten Z8, taki trochę w retro, tylko w filmie nie pokazano go tak dobrze jak inne modele wcześniej
Odnośnie Z8, to zgadza się z Tobą. Był doskonałym wyborem w tamtym okresie na samochód Bonda. Miałem okazję zobaczyć go na żywo w Muzeum BMW w Monachium w 2009 roku, czyli dokładnie 10 lat od premiery tego modelu. Myślę, że to na swój sposób samochód kultowy. Choć muszę przyznać, że w porównaniu do takiego na przykład DB9, Z8 robi trochę wrażenie hulajnogi :) No ale BMW Z to samochód o trochę innym charakterze, bardziej "weekendowej zabawki". Trochę taki "drogowy kociak" :) Natomiast wygląd tego samochodu przekonuje mnie dużo bardziej do "ewolucji stylistycznej" BMW niż wspominany DB9 jako – jak to nazwałeś – "wierne przedłużenie tradycji" Astona. Zgodzę się, że na DB9 można postrzegać jak na konsekwentnego następcę stylistyki DB7, ale paradoksalnie ciężko mi jednocześnie patrzeć na niego jak na spadkobiercę takiej legendy jak DB5 czy DBS z 1967.
Chyba największe zastrzeżenie w DB9 budzi we mnie jego bryła. Uważam, że w tym modelu zrobiła się już nazbyt masywna i zwarta. Tak aerodynamiczna, że przypomina bardziej pocisk z pistoletu niż legendarnego Astona. Zgubiła się jakaś wyszukana, charakterystyczna linia tego samochodu, którą można było dostrzec jeszcze nawet w DB7.
DB9 to udany samochód i muszę przyznać, że nawet ładny sam w sobie, ale po prostu nie czuję już w nim tego ducha Astona, który czuję patrząc na poprzednie modele. Z jego pojawieniem się, coś - co ciężko jest mi nawet opisać słowami - dla mnie się skończyło.
Mam nadzieję, że to "coś" wróci w następnej odsłonie DB, ale patrząc na takie pseudofuturystyczne projekty jak One-77, zaczynam tracić nadzieję.
A propos jeszcze wyglądu samochodów. Dwa lata temu miałem okazję rozmawiać z Kamilem Łabanowiczem (mam to szczęście, że studiował kilka lat przede mną na moim wydziale i czasem zjawia się tam, kiedy jest w Polsce). Mówił wtedy, że przy dzisiejszych założeniach ekonomicznych produkcji samochodów i restrykcyjnych normach bezpieczeństwa, projektant-stylista ma już bardzo mało (i stopniowo coraz mniej…) do powiedzenia przy kształtowaniu sylwetki. Szkoda, bo dla mnie charakter samochodu buduje przede wszystkim właśnie jego stylistyka – tak, oceniam "po okładce" ;]
p.s. jakby ktoś chciał sobie odświeżyć Z8: http://www.youtube.com/watch?v=_EkXllzSMuQ
Zdjęcia "Skyfall" przeniosły się do Szkocji. Jak na razie to samochodem Bonda jest klasyk- Aston Martin DB5. na stronce Mi6 są zdjęcia z planu :)
to prawdopodobnie chodzi o tą stronę? http://www.mi6-hq.com
tylko ja tam nie mogę odszukać tego newsa dotyczącego Szkocji
za to jest news że Ben Collins (biały Stig z Top Gear) znów będzie dublerem Craiga w scenach zw. z autami
http://www.mi6-hq.com/sections/articles/bond_23_feb08_ben_collins_and_aston_mart in_db5.php3?t=&s=&id=03081
i jest więcej zdjęć z planu które były parę dni temu na głównej stronie filmwebu
http://www.mi6-hq.com/sections/gallery/skyfall_london_feb2012a.php3?s=bond23
już odnalazłem, tu jest ten news dotyczący Szkocji
http://www.mi6-hq.com/sections/articles/bond_23_feb09_glencoe_filming.php3?s=bon d23&id=03082
no i Bond jest ogolony
i tu jest jeszcze jakiś news
http://www.mi6-hq.com/sections/gallery/skyfall_london_jan2012d.php3
Faktycznie, na stronie podają, że w filmie na pewno pojawią się: Jaguar XJL i tak nostalgicznie wspominany przeze mnie wcześniej Aston Martin DB5 - póki co nie jest źle:)
http://www.mi6-hq.com/sections/bond23/photos/london_feb06b.jpg
http://www.mi6-hq.com/sections/bond23/photos/glencoe_feb09_2.jpg
Peugeot 205 Turbo Black Hole - http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/09/pug-205-gti-628.jpg - to ten niżej.
Ja myślę że to na 100% będzie Aston może One-77 a może nowy V12 Zagato.
Ale tym też mógłby jeździć
http://www.youtube.com/watch?v=f_3ENh9ERjw