Jakie filmy Leone uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Mój Top na dzień dzisiejszy prezentuje się w następujący sposób:
1. Dobry, zły i brzydki (1966)
2. Dawno temu w Ameryce (1984)
3. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie (1968)
4. Za kilka dolarów więcej
5. Za garść dolarów
6. Garść dynamitu
Dla mnie pierwsza piątka to w sumie na jednym poziomie, trudno wybrać ten najlepszy, po prostu wszystkie świetne
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 10/10
2. Dobry, zły i brzydki 9/10
3. Dawno temu w Ameryce 8/10
4. Za kilka dolarów więcej 7/10
5. Za garść dolarów 6/10
Dla mnie ta piątka to w sumie na jednym poziomie, trudno wybrać ten najlepszy, po prostu wszystkie świetne
Absolutny mistrz kina !
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie - 10/10
2. Dobry, zły i brzydki - 10/10
3. Dawno temu w Ameryce - 10/10
4. Za kilka dolarów więcej - 8/10
5. Za garść dolarów - 8/10
6. Garść dynamitu - 7/10
Dla mnie pierwsza piątka to w sumie na jednym poziomie, trudno wybrać ten najlepszy, po prostu wszystkie świetne
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
2. Dobry, zły i brzydki
3 Za kilka dolarów więcej
4 Za garść dolarów
5 Garść dynamitu
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Dobry, zły i brzydki 9,37 43
2 Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 9,31 42
3 Dawno temu w Ameryce 8,64 42
4 Za kilka dolarów więcej 8,26 39
5 Za garść dolarów 7,41 39
6 Garść dynamitu 7,10 29
Ponadto:
Nazywam się Nobody 5,55 11
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie - 10/10
2. Dobry, zły i brzydki - 10/10
3. Dawno temu w Ameryce - 10/10
4. Za kilka dolarów więcej - 9/10
5. Za garść dolarów - 9/10
6. Garść dynamitu - 7/10
7. My name is Nobody - 7/10
8. Kolos z Rodos - 6/10
9. Ostatnie dni Pompei - 6/10
1. Dobry, zły i brzydki 10/10
2. Pewnego razu na Dzikin Zachodzie 10/10
3. Dawno temu w Ameryce 10/10
4. Za garść dolarów 9/10
5. Za kilka dolarów więcej 8/10
6. Nazywam się Nobody 7/10
7. Garść dynamitu 6/10
1. Dawno temu w Ameryce 10/10 ♥
2. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 9/10 ♥
3. Garść dynamitu 8/10 ♥
4. Dobry, zły i brzydki 8/10 ♥
5. Za garść dolarów 7/10
Chciałbym zobaczyć: Za kilka dolarów więcej.
1. Dobry, Zły i Brzydki
2. Pewnego Razu Na Dzikim Zachodzie
3. Dawno Temu w Ameryce
4. Z Kilka Dolarów Więcej
5. Garść Dynamitu
6. Za Garść Dolarów
My Name Is Nobody, ani niczego, co zrobił Leone przed dolarową trylogią niestety nie widziałem...
1. Dobry, Zły i Brzydki {za Eli Wallacha i Tuco}
2. Pewnego Razu Na Dzikim Zachodzie {za muzykę, Robardsa jako Cheyenne}
3. Dawno Temu w Ameryce {za stoicką postać Noodlesa i rolę de Niro}
4. Za Kilka Dolarów Więcej {za motyw pozytywki}
5. Za Garść Dolarów {za stworzenie Bezimiennego i obsadzenie Eastwooda}
6. Garść Dynamitu {za leonowsko-peckinpahowski styl}
1. Za Kilka Dolarów więcej
2. Dobry, Zły i Brzydki
3. Pewnego Razu na Dzikim Zachodzie
4. Za Garść Dolarów
5. Dawno temu w Ameryce
6. Garść Dynamitu
Dla mnie pierwsza piątka to w sumie na jednym poziomie, trudno wybrać ten najlepszy, po prostu wszystkie świetne
Dla mnie pierwsza piątka to w sumie na jednym poziomie, trudno wybrać ten najlepszy, po prostu wszystkie świetne
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Pewnego razu na Dzikim Zachodzie (1968) 9,27 67
2 Dobry, zły i brzydki (1966) 9,12 66
3 Dawno temu w Ameryce (1984) 8,83 66
4 Za kilka dolarów więcej (1965) 8,27 52
5 Garść dynamitu (1971) 7,57 42
6 Za garść dolarów (1964) 7,49 57
Ponadto:
Nazywam się Nobody (1973) 5,64 14
Aktualizacja z 2018r
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie (1968) 9,17 124
2. Dobry, zły i brzydki (1966) 8,93 128
3. Dawno temu w Ameryce (1984) 8,86 124
4. Za kilka dolarów więcej (1965) 8,14 117
5. Garść dynamitu (1971) 7,58 85
6. Za garść dolarów (1964) 7,48 115
7. Kolos z Rodos (1961) 5,13 16
Film we współpracy:
1. Nazywam się Nobody (1973) (+Tonino Valerii) 6,15 27
Dla mnie pierwsza piątka to w sumie na jednym poziomie, trudno wybrać ten najlepszy, po prostu wszystkie świetne
1. Once Upon a Time in the West - 10/10
2. The Good, the Bad and the Ugly - 10/10
3. Once Upon a Time in America - 9/10
4. For a Few Dollars More - 8/10
5. A Fistful of Dollars - 7+/10
6. Duck, You Sucker - 7/10
Moim skromnym zdaniem najlepszy reżyser obok Kubricka, człowiek, który chyba najlepiej czuł tzw. "magię" kina, jego obrazy to istna poezja. Szkoda, że nakręcił tak mało filmów.. R.I.P*
1. Pewnego razu na dzikim zachodzie
2. Za kilka dolarów więcej
3. Dobry, zły i brzydki
4. Dawno temu w Ameryce
5. Garść dynamitu
6. Za garść dolarów
1.Dobry, zły i brzydki 4/10
2.Dawno temu w Ameryce 3/10
3.Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 3/10
4.Za garść dolarów 2/10
5.Za kilka dolarów więcej 3/10
zmieniam nieco mój ranking
1.Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 3/10
2.Dobry, zły i brzydki 3/10
3.Dawno temu w Ameryce 3/10
4.Za kilka dolarów więcej 3/10
5.Garść dynamitu 3/10
6.Za garść dolarów 2/10
dopisuje jeszcze:
Kolos z Rodos 1/10
Ostatnie dni Pompei 1/10
Pod znakiem Rzymu 1/10
Troppo forte 1/10
1. Dobry, Zły i Brzydki
2. Dawno Temu w Ameryce
3. Z Kilka Dolarów Więcej
4. Za Garść Dolarów
5. Pewnego Razu Na Dzikim Zachodzie
Aktualizacja ostateczna:
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie - 10/10
2. Dobry, zły i brzydki - 10/10
3. Dawno temu w Ameryce - 10/10
4. Za kilka dolarów więcej - 9/10
5. Za garść dolarów - 9/10
6. Garść dynamitu - 8/10
7. My name is Nobody - 7/10
8. Kolos z Rodos - 7/10
9. Ostatnie dni Pompei - 7/10
10.Ostatnie dni Sodomy i Gomory - 7/10
Zaliczony ; średnia 8,1 ; ocena - 10/10
1. Dobry, zły i brzydki 9/10
2. Za kilka dolarów więcej 9/10
3. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 8/10
4. Za garść dolarów 7/10
5. Garść dynamitu 4/10
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
2. Za garść dolarów
3. Dobry, zły i brzydki
4. Za kilka dolarów więcej
5. Dawno temu w Ameryce
AKTUALIZACJA
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
2. Dobry, zły i brzydki
3. Dawno temu w Ameryce
4. Za kilka dolarów więcej
5. Za garść dolarów
6. Garść dynamitu
Ostatecznie (choć Pewnego razu na Dzikim Zachodzie może kiedyś wskoczyć na poziom 10/10).
1. Dawno temu w Ameryce 10/10 ♥
2. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 9,5/10 ♥
3. Garść dynamitu 8,5/10 ♥
4. Za kilka dolarów więcej 8,5/10 ♥
5. Dobry, zły i brzydki 8/10
6. Za garść dolarów 7/10
A jednak nie ostatecznie. Po powtórnym obejrzeniu filmów wychodzi tak:
1. Dawno temu w Ameryce 10/10 ♥
2. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 10/10 ♥
3. Za kilka dolarów więcej 10/10 ♥
4. Dobry, Zły i Brzydki 9/10 ♥
5. Garść dynamitu 9/10 ♥
6. Za garść dolarów 8/10 ♥
1.Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 10/10
2.Dawno temu w Ameryce 9/10
3.Dobry, zły i brzydki 9/10
4.Za kilka dolarów więcej 8/10
5.Za garść dolarów 7/10
W planach:
Garść dynamitu
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie – 10
2. Dobry, zły i brzydki – 9
3. Dawno temu w Ameryce – 9
4. Za kilka dolarów więcej – 8
5. Garść dynamitu – 8
6. Za garść dolarów – 8
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie - 9+/10
2. Dobry, zły i brzydki - 9/10
3. Za garść dolarów - 8/10
4. Dawno temu w Ameryce - 8/10
5. Za kilka dolarów więcej - 8/10
6. Garść dynamitu - 7/10
1. Dawno Temu w Ameryce - 10/10
2. Pewnego Razu na Dzikim Zachodzie - 10/10
3. Za kilka Dollarów Więcej - 10+/10 (zdecydowanie mój ulubiony jego film)
4. Za Garść dollarów- 9/10
5. Dobry, zły i brzydki- 8/10
6. Garść Dynamitu- 8-/10
1. Dawno Temu w Ameryce 9+/10
2. Pewnego Razu na Dzikim Zachodzie 9/10
3. Za Kilka Dolarów Więcej 9/10
4. Dobry, Zły i Brzydki 8/10
5. Za Garść Dolarów 8/10
Aktualizacja.
1. Once Upon a Time in the West - 10/10
2. The Good, the Bad and the Ugly - 9+/10
3. Once Upon a Time in America - 8+/10
4. For a Few Dollars More - 7+/10
5. A Fistful of Dollars - 7+/10
6. Duck, You Sucker - 7/10
Up:
1. Once Upon a Time in the West - 10/10 ♥
2. The Good, the Bad and the Ugly - 9/10 ♥
3. Once Upon a Time in America - 8+/10 ♥
4. For a Few Dollars More - 7+/10 ♥
5. A Fistful of Dollars - 7/10 ♥
6. Duck, You Sucker - 6/10
1. Buono, il brutto, il cattivo, Il 10/10
2. C'era una volta il West 10/10
3. Once Upon a Time in America 10/10
4. Per qualche dollaro in più 10/10
5. Per un pugno di dollari 10/10
1. Dobry, zły i brzydki – 10/10
2. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie – 10/10
3. Za kilka dolarów więcej – 9/10
4. Garść dynamitu – 9/10
5. Dawno temu w Ameryce – 8/10
6. Za garść dolarów – 8/10
1 Dawno Temu w Ameryce 10\10
2 Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 10\10
3 Dobry, zły i brzydki 9\10
4 Za kilka dolarów więcej 9\10
5 Za garść dolarów 8\10
6 Garść dynamitu 7\10
Up:
1. Once Upon a Time in America [10/10]
2. C'era una volta il West [10/10]
3. Il buono, il brutto, il cattivo [10/10]
4. Giù la testa [10/10]
5. Per qualche dollaro in più [9/10]
6. Per un pugno di dollari [9/10]
średnia: 9,6
krótko mówiąc: niedoceniany geniusz kina, który był i jest najlepszym reżyserem, jakiego znam.
1. Once Upon a Time in America [10/10]
2. C'era una volta il West [10/10]
3. Il buono, il brutto, il cattivo [10/10]
4. Giù la testa [10/10]
5. Per qualche dollaro in più [9/10]
6. Per un pugno di dollari [9/10]
7. Il Colosso di Rodi [8/10]
średnia: 9,42
ocena: 10/10
1. Il buono, il brutto, il cattivo - 10/10 ♥
2. C'era una volta il West - 10/10 ♥
3. Per qualche dollaro in più - 9/10 ♥
4. Per un pugno di dollari - 8/10 ♥
5. Once Upon a Time in America - 8/10 ♥
6. Giù la testa - 6/10
Średnia ocen obejrzanych filmów: 8,5
Moje ocena reżysera: 10 ♥
* Il mio nome è Nessuno - 3/10 (Leone wyreżyserował tylko kilka scen i nie jest wymieniony na czołówce jako twórca filmu)
W planach z filmografii Sergio mam jeszcze tylko "The Colossus of Rhodes" bo to jedyny film Leone, którego nie widziałem i który został nakręcony TYLKO przez niego (tak przynajmniej podaje filmweb).
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie 10/10
2. Dobry, zły i brzydki 10/10
3. Dawno temu w Ameryce 10/10
4. Za kilka dolarów więcej 9/10
5. Za garść dolarów 9/10
6. Garść dynamitu 8/10
1. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie - 9/10
2. Dobry, zły i brzydki - 9/10
3. Za kilka dolarów więcej - 9/10
4. Za garść dolarów - 7/10
5. Dawno temu w Ameryce - 6/10
6. Kolos z Rodos - 6/10
7. Garść dynamitu - 4/10