PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=158911}

Czeski sen

Český sen
7,1 11 636
ocen
7,1 10 1 11636
7,1 7
ocen krytyków
Czeski sen
powrót do forum filmu Czeski sen

Ludzie;)
ten film można było zrobić w oparciu o otwarcie Media lub Electo W. w PL. Co to za potęga reklamy, skoro oni w swoim przekazie marketingowym odwołali sie najbardziej prymitywnego narzędzia, czyli mega niskiej ceny, wręcz absurdalnej, bo aparat foto za 16 koron, telewizor za 500??? Co chcieli udowodnić? Że ludzie przyjdą? Przyszli głównie biedni emeryci i bezrobotni. Co w tym dziwnego skoro ceny były w gazetce niskie, a u nas ludzie zabijają się o drukarki, lub telewizory tańsze o 100-200zl niż zwykle. Autorzy nie potrafią nawet tym ludziom wytłumaczyć po co w ogóle zrobili tą całą mistyfikację, a sama kampania outdoorowa, citylightery, bilbordy i standy i to na skalę jaką tam pokazali w filmie to miliony złotych z podatków biednych czechów.
Film do bani, a pobicie autorów to reżyserski zabieg promocyjny. Inaczej są ubrani (oboje mają marynarki a jeden - czerwony krawat nie mial), inni ludzie tam są, a pozatym tak ich biją choćby wcale. Piękne ujęcie Pana łysego (z kiejm) ze środka auta), kamera upadająca na ziemię tak, że perfekt widać "bitych" autorów... eh przypadki:)

Więcej:
http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=298

2/10 a nie 1 tylko za hasło: Nie przychodźcie tam...

ocenił(a) film na 2
tgstc

"Autorzy nie potrafią nawet tym ludziom wytłumaczyć po co w ogóle zrobili tą całą mistyfikację"
A jutro zrobią film nt "reklamy szeptanej" i oszukają więcej ludzi wykorzystując ich wiarę/naiwność, lub jakkolwiek ktoś sobie to nazwie.

Dobrze, że chociaż chłopakom udało się wejść hasłem do mowy powszedniej, bo na mnie, pozytywnego wrażenia to przedstawienie nie wywiera.

O wiele lepsze są programy w stylu "Usterka" gdzie mamy nieswingowane akcje "profesjonalistów", którzy potrafią swoim klientom grozić pomocą w utracie zdrowia i to jest szok.
Nabieranie ludzi przez obiecywanie im czegoś lepszego, czymkolwiek miałoby to być [towar w sklepie, lepszy partner], nie odnosi się do reklam, które już w latach '90 były obecne w Polsce - "biel jeszcze bielsza".
A to że wspólnym mianownikiem filmu i reklam jest oszustwo/koloryzowanie nie powinno usprawiedliwiać robienia ludzi w balona za ich własne pieniądze.

Jest to luźna, kiepska i amatorska adaptacja filmu dokumentalnego nt reklamy w naszym życiu. Polecam dokumenty i książki.

ocenił(a) film na 8
tgstc

Fascynujące, że ci którzy dali się wrobić odchodzili spod supermarketu-baneru z dokładnie identycznymi komentarzami, wygłoszonymi w identycznym tonie^^''

tgstc

A dlaczego mieli im tłumaczyć cokolwiek. Trudno, jeśli ktoś nie zrozumiał to jego problem. Misję edukacyjną to prowadzi TVP. Nie da się wtłoczyć do głów refleksji.

Film był świetny i naprawdę zabawny, ale to pewnie zależy od podejścia do życia tego, kto film ogląda. Ja uśmiałam się "jak norka".

Najwymowniejsze w filmie były fragmenty pokazujące ludzi, którzy spędzają cały dzień w markecie. Po wyjściu z niego pokazują dziecku: patrz, zachód słońca...
Tragikomiczny był wywiad z 10letną dziewczynką, która spędzając dzień w górach rozpaczała a matka znała tylko jeden sposób żeby poprawić jej humor i uspokoić... zabrać do marketu. Wtedy dziecko poczuło "spokój i harmonie".

Może oglądaliśmy dwa różne filmy

Pierwsza scena:
Tłum Czechów, naród który gromadził się w przeszłości, aby zaprotestować, o coś walczyć: o wolność, o idee....
teraz tłum zbiera się tylko gdy otwierają nową świątynie konsumpcji

marketing, reklama to chyba jednak temat poboczny filmu

10/10

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones