Jest super muzyka, mroczny klimat, dobrze zarysowani bohaterowie - kultowi cenobici, tajemnica kostki Lemarchanda.
Wszelkie niedociągnięcia są ignorowane za sprawą doskonale napisanego scenariusza (na podstawie super noweli Powrót z piekła samego Barkera).
Myślę, że to jeden z tych filmów, które bezgranicznie się kocha lub nienawidzi, szkoda, że on mnie po prostu nudził. I nie wiem, czy to wina zupełnie niewciągającej fabuły(jakiś tam facet chce wrócić z piekła), paskudnie rozpisanych postaci(Clare Higgins mimo iż jest starą rurą okazuje się niesamowitą femme fatale),...
więcejdla kinomanów lubiących horrory ery VHS, pozycja obowiązkowa, powiedziałbym wręcz kultowa, clive baker postawil tu na mroczny klimat, krew, i oczywiście ponad czasowego pinheada :)
Pierwsze minuty filmu znakomite ale im dalej tym gorzej więc trochę się dziwie dlaczego tyle części powstało skoro jedynka nie powala.Nie nazwałbym tego filmu jako najstraszniejszy w historii tylko najbardziej krwisty, z lekką nutką obrzydzenia. Dosyć ciekawa fabuła, która toczy się wokół pewnego sześcianiku-układanki...
więcejTa postać naprawde zasługuje na uznanie. O ile w pierwszych dwóch częściach nie jest on aż tak wyrazisty, to znaczy nie ma aż tyle czasu dla siebie, tak w późniejszych filmach ukształtował się na wielowymiarową, interesującą postać. Nieważne w jaki gównianym filmie przyjdzie musie pojawić, zawsze trzyma poziom, zawsze...
więcejoj ja pamietam jeszcze jak był na kasecie VHS : ) , było sie szczylem jak dla mnie na te czasy to byl straszny horror i swietny a teraz przy tym wszystkim komedia : )
Witam,
Obejrzałem film, spodobał mi się. Oceniłem go na 7/10 przy czym doceniłem oryginalną fabułę (chociaż później
dowiedziałem się że to adaptacja książki), całkiem przyzwoity scenariusz, dwa czarne charaktery z których jeden
wręcz budził odrazę i nie był nim ten z wnętrznościami na wierzchu, no i oczywiście...
Ulubione pozycje.
Ciemna strona ludzkości
(Gore / Splatter):
- Cutting Moments (1997)
- Kołyska strachu (2001)
- Królik doświadczalny 4: Syrena w kanale (1988)
- Lik wong (Story Of Ricky) (1991)
- Ludzka stonoga (1-2) (2009, 2011)
- Martwe zło (1-2) (1981, 1987)
- Martwica mózgu (1992)
- Masoneria –...
Hahahaha, najlepsze czarne charaktery w historii świata ;3 Ale strasznie ich mało, powinno być ich więcej ;D
Odkąd zobaczyłam w dzieciństwie w gazecie twarz Pinheada, ciągle za mną chodził (nie dosłownie ;)), ale dopiero wczoraj zdecydowałam się obejrzeć "Hellraisera". Nie zawiodłam się. Moim zdaniem film w bardzo wymowny sposób pokazuje, do jakich okrucieństw w imię miłości zdolny jest człowiek. Nie ma zbyt wielu krwawych...
więcejKlimat, aktorstwo( szczególnie rola Franka i Julii), niesamowity, tajemniczy klimat, doskonała muzyka Christophera Young'a. No i te sceny gore! Ponowne narodziny Franka, czy scena, w której ten zostaje rozerwany na kawałki. Do tego rewelacyjne charakteryzacje Cenobitów, ożywionego Franka, czy też świetny projekt...
Plusy:
+ Rewelacyjna muzyka
+ Dobre zdjęcia i scenografia
+ Niezłe aktorstwo
+ Charakteryzacja Cenobitów
+ Efekty specjalne (scena powrotu Franka)
+ Atmosfera grozy (klimat filmu)
Minusy:
- Sceny erotyczne
- "Rysunkowe" efekty specjalne (w zakończeniu)
- Nieco naciągane zakończenie
- Niepotrzebne sceny z...
Frank wygląda jeszcze lepiej niż 25 lat temu. Julia ma tak samo wrednoqrewski wygląd jak miała. Tylko ja się trochę postarzałem.
Trochę efekty teraz blado wyglądają , ale ... cóż ile to było lat temu.
I teraz czeka na mnie pozostałe osiem części.