PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=6599}
6,8 3 904
oceny
6,8 10 1 3904
Joe Kidd
powrót do forum filmu Joe Kidd

Co tam robi na kadrze Mauser C96? Akcja dzieje się na przełomie wieków? Sorry, nie oglądałem go jeszcze, zainteresował mnie po prostu ten kadr, w opisie jest coś o wojnie z Meksykiem, nie jestem mocny z historii USA, ale w tamtym okresie to oni walczyli co najwyżej z Hiszpanią w 1898 r.

Rebelyantor

Chodzi zapewne o walki które USA prowadziło z oddziałami Pancho Villi w latach 1916-1917.

ocenił(a) film na 6
Rebelyantor

Nie znam się specjalnie na broni, ale faktycznie zdaje się, że coś tam wymieszali.

ocenił(a) film na 5
Rebelyantor


Witam,

Wiesz mi – Mauser C96 wykorzystany w filmie to wcale nie najnowocześniejsza broń pokazana na planie. Mamy tam sprzęt opracowany półtorej dekady po nim. Ale po kolei.
Herszt meksykańskiej grupy – Chama (w tej roli John Saxson) używa na przykład Webleya Mk V Express, którego do oferty wprowadzono… w grudniu 1913 r. Innym razem korzysta z łatwo rozpoznawalnego dzięki charakterystycznej konstrukcji (i szalenie popularnego na przykład w ówczesnej Rosji) ciężkiego rewolweru Smith & Wesson New Model No 3, który w katalogach zaczęto oferować w latach 1870-71.
Z kolei u ludzi Chamy wychwyciłem na uzbrojeniu min. Colty M1878 oraz pojedynczy, mały Webley British Bulldog, którego używa jedyna kobieta w gangu grana przez Stellę Garcia. Podobnie jak wzmiankowane colty opracowano go w tym samym, 1878 r. i wydaje mi się, że główny czarny charakter w filmie grany przez Roberta Duvalla też nosi Bulldoga w kaburze pod lewą pachą. U tego ostatniego taka broń nie dziwi, ale u biednej Meksykanki już trochę tak. Raz, że był to z początku drogi rewolwer, dwa iż raczej używany przez bufonów i ekscentryków i to głównie w Europie, gdzie użytkowała go m.in. także angielska policja (w końcu był to produkt brytyjski a ze znanych postaci używał go m.in. literacki Sherlock Holmes).