Jeżeli lubicie francuskie filmy i macie jakieś ulubione to napiszcie chociaż po jednym tytule. Moim nr 1 jest "Ci którzy mnie kochają wsiądą do pociągu", dalej to "Mauvais genres"
Lubię filmy Patrice'a Chéreau, na razie widziałam "Jego brat", "Intymność" i "Królową Margot", każdy robi wrażenie.
Samuraj reż. Jean Piere Melville, Kieszonkowiec reż Robert Bresson, Wielki Blekit reż Luc Besson i pewnie jeszcze sporo innych;)
reż. Jean-Jacques Annaud ,, Kochanek" bardzo mi sie podobal milosc miedzy chinczykiem a mloda uczennica..
Głównie filmy Luca Bessona, ale te starsze. Najlepsze z nich to: "Metro", "Ostatnia walka", "Wielki błękit" i "Nikita", no i oczywiście "Leon zawodowiec" (choć to koprodukcja francusko - amerykańska).
MYŚLE ŻE :
"ASTERIX I OBELIX KONTRA CEZAR"
"ASTERIX I OBEIX MISJA KLEOPATRA"
"GOŚCIE, GOŚCIE"
TO CHYBA NA TYLE :P
POZDRO!!!!!!!!!!!!
Moim zdaniem najlepsze francuskie filmy to:
Merci la vie
Miasto zaginionych dzieci (ale to koprodukcja)
Księżyc w rynsztoku
Delicatessen
Ogólnie francuzi mieli najlepszy okres filmowy latach 80'tych i początkach 90'tych a póżniej to jedynie filmy Jeunet'a bardziej mnie zainteresowały.
Żandarm z St. Tropez
Żandarm w Nowym Jorku
Żandarm się żeni
Żandarm na emeryturze
Żandarm i kosmici
Żandarm i policjantki
Fantômas
Fantomas powraca
Fantomas kontra Scotland Yard
Gamoń
Sławna restauracja
Wielka włóczęga
Wielkie wakacje
Oskar
Hibernatus
Zawieszeni na drzewie
Człowiek orkiestra
Przygody Rabina Jakuba
Skąpiec
Kapuśniaczek
Skrzydełko czy nóżka
Louis de Funès RZĄDZI
Najlepsze francuskie filmy:
-Yamakasi
-Yamakasi 2
-Michel Vailant
-13 Dzielnica
-Kurier
.....i pewnie coś by sie jeszcze znalazło, ale w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć
W tej kwestii to tylko i wyłącznie filmy mojego idola: LUC BESON ponad wszystko!
13 dzielnica, Yamakasi itp to nie tylko film akcji. Dla mnie to niesamowity pokaz niezwykłych umiejętności ludzi, dla których to wszystko to pasja a nie gra aktorska.
Oprócz purpurowych rzek, big blue, nikita, goście
Polecam wszystkie komedie z Pierrem Richardem
oraz "VIDOCQ" z Depardieu
Moje typy podała już vanilla ;] Jak dla mnie to nie tylko najlepsze francuskie filmy, ale i jedne z najlepszych jakie widziałam...
A jak inne z moją ulubioną Tatou to może jeszcze np. Kocha...Nie kocha; Miłość. Nie przeszkadzać!
^-^
Jak dla mnie to trzeba obejrzeć Truffaut
" Jules et Jim"
" Un homme et une femme"... ostatnio znalazłem jakiegoś oseska początkuącego i dał straszną kontrowerchę nt. interpretacji http://setrebo.blox.pl/html, ale można podyskutować..
"Betty Blue" cudowny-dla mnie najlepszy! Dodać jeszcze mogę "Chorą z miłości" i "Bliskich nieznajomych"
wielce subiektywnie 10 najlepszych filmów francuskich:
„W pełnym słońcu”,
„Okruchy życia”,
„Basen” 1969,
„Królowa Margot”,
„Wielki błękit”,
„Dzikie trzciny”,
„Piękność dnia”,
„Piękna złośnica”,
„Widmo”,
„Wielka włóczęga” ;)
(„Lokator” jest po angielsku, więc nie wiem gdzie go zakwalifikować)
wysoko także: „Windą na szafot”, „Dziennik panny służącej”, „Dyskretny urok burżuazji”, „Do utraty tchu”, „Kieszonkowiec”, „Klan Sycylijczyków”, „Samuraj”, „Borsalino”, „Konformista”, „Klasztor” (oba liczę jako pół francuskie), „Mordercze lato”, „Serce jak lód”, „Mina Tannenbaum”, „Passion Beatrice”, dylogia „Jean de Floerette” i „Manon u źródeł”, „Złodzieje” 1996, „Nikita”, „Kochanek”, „Nathalie”, komedie „Mały Pływak”, „Przygody rabina Jakuba”, „Kapuśniaczek”; nie wiem też za bardzo jak zaliczyć Trzy Kolory i Weronikę oraz „Dantona”;
pomimo pewnych kontrowersji dorzuciłbym też „Basen” 2003, trochę magii ten film posiada,
a z tych, które dopiero chcę obejrzeć, nadzieje budzą: „Stara strzelba”, „Kolano Klary”, „Betty Blue”, „Nelly i pan Arnaud”, „Piekło” 1994, „Fantomes de Louba”, „Teatr cieni” i „Szepty w mroku”
Moje ulubione;
Amelia
Fanfan Tulipan
Libertyn
Pachnidło: Historia mordercy
Braterstwo wilków
Goście, goście
Coco Chanel
Jak kochają czarownice
Skąpiec
Viva María!
Moje ulubione:
1. Bojaźń i drżenie
2. Zabójcza kolacja (Serial Lover)
3. Delicatessen
4. Harry, twój najlepszy przyjaciel
5. Dziewczyna na moście
filmy z BB
"I Bóg stworzył kobietę"
"Prawda"
"Życie prywatne"
"Królowe Dzikiego Zachodu"
"Paryżanka"
"Stokrotka"
z pewnością NIE potworki jak Nieodwracalne. Co by nie pisać naprawdę NIE POLECAM tego filmu. Tak jak wiele wymienionych powyżej - filmy Luca Bessona (do Piątego elementu), Erica Rohmera... wspomniana także świetna Nienawiść, świetny Doberman:)
Chyba nikt nie wymieniał nic z twórczości F. Ozona. Polecam szczególnie "5x2" i "Czas, który pozostał".
Dodatkowo ciekawą pozycją jest film "Z" - niedawno leciał na TVP Kultura.
Serdecznie polecam całą filmografie Jean Jacquesa Beineixa! "Pała ze sprawowania" Vigo! No i... "Czerwony" Kieślowskiego.