Wątpię żebyś miał okazję oglądać te filmy Bergmana, które nie zdobyły powszechnego uznania. A są i takie, które równie powszechnie uważa się za kupę gówna. Rzecz jasna nie są one udostępniane szerokiej widowni, ja tez nie mialem możności ich obejrzeć (te ktore widzialem - "Jak w zwierciadle", "Fanny i Aleksander",...
Jest mistrzem kina intymno-psychologicznego- dla mnie i myśle że nie tylko. W TV rzeczywiście praktycznie nie ma nic- dzikęki kanale Le Cinema można było go poznać, czasaami na polononi 1 lecą siódma pieczęć i tam, gdzie rosną poziomki- w bardzo złej jakości, raz na TVP1- W OBECNOŚCI KLOWNA i raz na Ale Kino!- Jajo...
więcejMoże jeszcze zostawie info. dla wypowiedzi z pytajnikiem, ile filmów puściła Europa-Europa. W sumie nie będę wymieniał tytułów, ale dokładnie 18, choć rekalmowano Persone, ale tego nie było nigdy. Było 2 dokumenty o Bergmanie 1- z komentarzem kobiecym, drugi z komentarzem męskim z dodatkiem o Fanny I Alex.., dłuższy o...
więcejNie jestem tu po to aby krytykować filmy, reżyserów lub cały szkielet filmu. Nie lubie też mówić o ambitności kina Bergmanowskiego, i nadmiernie wychwalać. Dla mnie to wielka perfekcja, zarówno obrazowa jak i tematyczna, ale są też tacy którzy bergmana nie lubią- i tacy będą zawsze. Bergmana poznałem już dawno temu,...
więcejJESTEM CAŁKOWICIE ZAFASCYNOWANA JEGO TWÓRCZOŚCIĄ. POZNAŁAM REPERTÓAR BERGMANA TAK DOKŁADNIE DZIĘKI AMBITNEMU KANAŁOWI EUROPA-EUROPA,GDZIE PRAWIE CO DZIEŃ MOGĘ SIĘ NIM NAPAWAĆ .KAZDY TEKST JEST WARTY OPRAWIENIA W RAMKĘ I POWIESZENIA NA ŚCIANIE.OKO DIABŁA BYŁO MISTRZOSTWEM.JESZCZE DUZO JEGO FILMÓW PRZEDEMNĄ ĘDĘ SIĘ...
Rozmyślałem o kinie, filmie i ludziach kina. Przypomniał mi się reżyser Ingmar Bergman. Ostatni film zrobił w 1984 r. Wielki reżyser. W 1957 r. powstał jego film Tam Gdzie Rosną Poziomki, był to hit tamtych lat. Robił trudne filmy. Dzisiaj już mało kto o nim wie. Tak znika z ludzkiej pamięci ktoś wielki. I mam taką...
Dla mnie filmy pana Bergmana to zwyczajny bełkot o sprawach "ważnych"... Obejrzałem 4
jego filmy i na każdym strasznie się wynudziłem - nie wiem dlaczego jest on uważany za
reżysera "wybitnego" - mógłby mi ktoś wyjaśnić jego fenomen? Może jestem zbyt przeżarty
Amerykańskim kinem, chociaż nie oglądam produkcji,...
Mój top
1.Tam gdzie rosną poziomki 10/10
2. Jajo węża 10/10
Persona 9/10
Fanny i Aleksander 7/10
4. Harry Angel 7/10
Avatar 3/10
Jeśli ogladac Bergmana to tylko jego wczesne dzieła. Połowa jego życia spedzona w USA
Zaowocowała jedynie filmami komercyjnymi co można nazwac syndromem Felliniego. Apogeum
tego...
Według mnie pan Andriej bardziej ma złożone i psychologiczne filmy,bo bez przerwy oglądając jego filmy czym nowym zaskakuje,a z całym szacunkiem do Bergmana jego filmy nie są tak psychologiczne jak może się wydawać,bo większość motywów i nawiązań do współczesnego życia jest mi znana i niczym specjalnie nie...
Filmy Bergmana są może wybitne ,....bardzo dobre, ale tak szarpią emocjami jakby chciały wyrwać serce,myślę ze to nie są filmy dla ludzi delikatnych, tylko dla zdystansowanych odbiorców chłodnych ,..nie mniej jednak uważam ,że film "Tam gdzie rosną poziomki"-bardzo dobry na granicy arcydzieła i jeden z łagodniejszych>...
więcejnie ruszają mnie niestety jego filmy,nie rozumiem ich - widocznie jestem szorstkim ,ograniczonym typem.