Recenzje

Rocznik '85, absolwent filmoznawstwa UAM. Dziennikarz portalu Filmweb. Publikował m.in. w portalach Dwutygodnik.com, E-Splot.pl i Esensja.pl oraz w "Take Me", "Images" i "Pro Arte". Współorganizował trzy edycje Festiwalu Polskich Filmów Krótkometrażowych Short Waves. Pisuje nie tylko o filmie, ale również o komiksie.
  • C'est la vie (recenzja filmu 50 wiosen Aurory)
    50 wiosen Aurory

    C'est la vie

    Lenoir mówi przede wszystkim do rówieśniczek bohaterki. Takich, które lubią wybrać się do kina na pokrzepiające komedie o tym, że robi się późno, ale przecież nigdy za późno nie jest, zwłaszcza na...)
    Jakub Popielecki
  • Wakacje z deprechami (recenzja filmu Tarapaty)
    Tarapaty

    Wakacje z deprechami

    Oto ironia filmu: tak zapamiętale odmalowuje on życiowego pecha Julki, że nawet kolejne wesołe perypetie nie są w stanie zatrzeć "złego" wrażenia. Opowieść dla dzieci powinna przede wszystkim dawać...)
    Jakub Popielecki
  • One story, love story (recenzja filmu Tanna)
    Tanna

    One story, love story

    Reżyserski duet snuje tę historię w tonie antropologicznej baśni, stawiając na stylistyczną prostotę. Nie zawsze jednak szlachetną. Miejscami razi zgrzebny montaż ujęcie/przeciwujęcie, który...)
    Jakub Popielecki
  • Ryzykowny interes (recenzja filmu Barry Seal: Król przemytu)
    Barry Seal: Król przemytu

    Ryzykowny interes

    Ramę narracyjną filmu tworzy spowiedź Barry'ego, jaką ten nagrywa w pokojach hotelowych na kamerze wideo. Poetyka VHS przenika do pozostałych scen: Liman lubi ostre cięcia montażowe i jaskrawy, niemal...)
    Jakub Popielecki
  • Kapitan matematyka (recenzja filmu Obdarowani)
    Obdarowani

    Kapitan matematyka

    Webb w pewnym sensie wciąż bada związek między wielką mocą i wielką odpowiedzialnością, a Evans po raz kolejny wciela się w sympatycznego faceta, który walczy o to, w co wierzy. Jest też rodzinna...)
    Jakub Popielecki
  • Dom zły (recenzja filmu Dom wygranych)
    Dom wygranych

    Dom zły

    Jak na film w ludzkiej skali, zrodzony z empatycznego instynktu, "Dom wygranych" razi swoją emocjonalną pustką. Zamiast postaci widzimy komików, próbujących pozszywać swoje charaktery z kilku...)
    Jakub Popielecki
  • Koreawood (recenzja filmu Gra cieni)
    Gra cieni

    Koreawood

    "Gra cieni" pozostaje filmem zimnym, wystudiowanym. Wcielający się w rozdartego oficera Kang-ho Song skrywa pokłady głębokiego hamletyzowania pod kamienną twarzą szpiega, który gra do kilku bramek na...)
    Jakub Popielecki
  • Le Big Mac (recenzja filmu Valerian i Miasto Tysiąca Planet)
    Valerian i Miasto Tysiąca Planet

    Le Big Mac

    "Valerian" przynosi powrót do tej kosmicznej i kosmopolitycznej estetyki rodem z "Piątego elementu". Ale dźwiga też bagaż doświadczeń ostatnich 20 lat. Efekt? Beztroski, kolorowy blockbuster, tyle że...)
    Jakub Popielecki
  • Średnia stopa (recenzja filmu Mała Wielka Stopa)
    Mała Wielka Stopa

    Średnia stopa

    W filmie roi się od kolorowych zwierzęcych postaci skrojonych idealnie pod młodych widzów. Miejscami razi nieco komediowa łatwizna (...). Dorosłego widza może też zawieść absolutna przewidywalność...)
    Jakub Popielecki
  • Machina wojenna (recenzja filmu Dunkierka)
    Dunkierka

    Machina wojenna

    Nolan nakręcił – jak na blockbusterowe standardy – film w zasadzie awangardowy, wykoncypowany. A i tak potrafił poruszyć emocjonalną strunę. "Dunkierka" nie tylko przykuwa do fotela, ale prowokuje do...)
    Jakub Popielecki
  • Waga zwycięstwa (recenzja filmu Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia)
    Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego...

    Waga zwycięstwa

    "Najszczęśliwszy dzień jego życia" stanowi filmowy wehikuł czasu: cofa nas do innego kina, innej mentalności. Czarno-biała, paradokumentalna faktura taśmy 16 mm z grubym ziarnem i dużym kontrastem nie...)
    Jakub Popielecki
  • Dri Dri Drive (recenzja filmu Baby Driver)
    Baby Driver

    Dri Dri Drive

    Edgar Wright po raz kolejny bierze bohatera i filtruje cały film przez jego osobę, jego fascynacje, jego fetysze. Serwuje nam kino pozwalające zanurzyć się w cudzym punkcie widzenia; przepisuje...)
    Jakub Popielecki

Jakub Popielecki dla fwm Filmweb magazyn

Zobacz Magazyn
0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b