Cześć. Tak jak w temacie, szukam polskich filmów, które najzwyczajniej w świecie trzeba znać. Ostatnio mój
znajomy zarzucił mi, że nie znam wielu świetnych polskich filmów i rzeczywiście znam tylko garstkę więc jeśli
mógłby mi ktoś coś polecić, będę bardzo wdzięczna. Gatunek nie ma znaczenia, zależy mi tylko na filmach,
które rzeczywiście można nazwać klasykami. Pozdrawiam!
Klasyka polskiego kina wg mnie: Kanał, Pociąg, Matka Joanna od Aniołów, Ziemia Obiecana, Kamienne niebo, Bariera, Konopielka, Zezowate szczęście, Zaklęte rewiry, Rzeczpospolita Babska, Prawo i pięść, Niewinni czarodzieje, Hubal, Sól ziemi czarnej, Perła w koronie, Ostatni dzień lata, Skarb, Dzięcioł, Małżeństwo z rozsądku, Wielka majówka, Trzecia część nocy, Polowanie na muchy, Dzieje grzechu, Pokolenie, Wśród nocnej ciszy, Zbrodniarz i panna, Test Pilota Pirxa, Godzina pąsowej róży, Lokis, Zmory, Wahadełko, Krzyk...
Dziękuję bardzo! Postaram się zobaczyć każdą pozycję :) póki co bardzo bym chciała obejrzeć Kanał, ale nigdzie nie mogę znaleźć. :/
Gorąca 20-tka, czyli te klasyki, które najbardziej przypadły mi do gustu. Może wyłowisz coś dla siebie:
Amator
Barwy ochronne
Bez końca
Bez znieczulenia
Dreszcze
Giuseppe w Warszawie
Jak daleko stąd, jak blisko
Konopielka
Krótki film o miłości
Niewinni czarodzieje
Nóż w wodzie
Sam na sam
Sprawa Gorgonowej
Pociąg
Poszukiwany, poszukiwana
Przesłuchanie
Trzy kolory - trylogia
Ucieczka z kina Wolność
Seksmisja
Dzień świra
Jak rozpętałem II wojnę światową
C. K. dezerterzy
Sami swoi
Sala samobójców
Katyń
Chłopaki nie płaczą
Psy
Potop
Pan Wołodyjowski
Ogniem i mieczem
Plac Zbawiciela
Kiler
Miś
Poranek kojota
Wesele
Człowiek z marmuru
Przesłuchanie
W pustyni i w puszczy (stare)
Karol - człowiek, który został papieżem
Karol - papież, który pozostał człowiekiem
Pianista
Rewers
Kariera Nikodema Dyzmy
Vinci
Znachor
Katedra
Bandyta
Nigdy w życiu
Masz na imię Justine
Symetria
Wszyscy jesteśmy Chrystusami
Skazany na bluesa
Listy do M.
Dom zły
Dług
Vabank
Sara
Róża
Pokłosie
Kogek-mogel
Kingsajz
W ciemności
Cześć, Tereska
Jasminum
Komornik
Pręgi
Rozmowy kontrolowane
Różyczka
Edi
Krzyżacy
Młode wilki
Demony wojny wg Goi
PitBull
Dekalog
Chce się żyć
Dzieci Ireny Sendlerowej
Popiół i diament
Generał Nil
Jack Strong
Lincz
Człowiek z Żelaza
Wszystko co kocham
Bitwa warszawska, Bitwa pod Wiedniem, Wiedźmin - słabe, ale wszyscy znają
Niektóre z nich trudno nazwać klasykami, bo są dość nowe, ale za to były szeroko komentowane.
Właściwie to możesz obejrzeć cokolwiek Wajdy, Hoffmana, Machulskiego, Kieślowskiego, Holland, Barei, lub filmy z Żebrowskim, Pazurą, Lubaszenko, Więckiewiczem - one z reguły są "znane".
Chyba nie ma osoby, która nie widziałaby Nigdy w życiu. I jakby nie patrzeć ten film otworzył nową erę w polskim kinie to po nim nastąpił wylew kretyńskich komedii romantycznych.
Dokładnie. Po "Nigdy w życiu" powstało mnóstwo komedii romantycznych, dlatego nie dziwię się, że umieściłaś/umieściłeś ten film na liście. :)
To prawda.
Choć należy pamiętać, że pierwowzorem tego gatunku był raczej ten film
http://www.filmweb.pl/film/Zakochani-2000-833
i to trzy razy lepszym niż wyświechtane "Nigdy w życiu", o następnych gniotach nie wspominając.
Niestety nawet w połowie nie miał takiej promocji jak chałtura Łepkowskiej.
Mimo to też warto go zobaczyć, bo tu akurat sytuacja jest odwrotna. OSTATNI w miarę przyzwoity romantyczny film polski ;)
do całości brakuje jeszcze :
Faraon - takiego filmu już się w Polsce nie nakręci :(
Lalka - dwie wersje ( Braunek I Tyszkiewicz ) - obydwie warto
Chłopi
Prywatne śledztwo
Zabij mnie glino
i koniecznie film tak zły że aż dobry : Klątwa doliny węży
Większość z Was podała wiele tytułów ja podam tylko jeden ponieważ wydaję mi się , że brakuje tej pozycji na naszej wspólnej liście :)
"Nic Śmiesznego" Marka Koterskiego
Zgadzam się! "Nic śmiesznego" zdecydowanie zasługuje na miejsce na liście klasyków. Poza tym, "Wszyscy jesteśmy Chrystusami", "Miś", "Rejs", "Chłopaki nie płaczą", "Och, Karol", "Sami swoi", "Noce i dnie", "Znachor". Jako, że jestem fanem polskiego kina (cudze chwalicie, swego nie znacie :) to mógłbym wymieniać jeszcze długo, ale na początek te powinny wystarczyć.
Dzięki wielkie! ;) No właśnie przyznam szczerze, że trochę głupio mi się zrobiło kiedy zdałam sobie sprawę z tego, że oglądałam tak mało polskich filmów. A co powiesz o Komorniku? :)
- Konopielka
- Vabank
- Nie ma mocnych
- Brunet wieczorową porą
- Złoto dezerterów
- Biała sukienka
- Ogniem i mieczem
- E=mc²
- Poranek kojota
- Kiler-ów 2-óch, Kiler
- Fuks
- Chłopaki nie płaczą
- Sami swoi
- Potop
- Jak rozpętałem drugą wojnę światową
- Korczak
- C.K. Dezerterzy
- Seksmisja
- Miś
- Dzień świra
- Pianista
- Zakazane piosenki
- Rozmowy kontrolowane
- Czterej pancerni i pies
Dzięki wielkie! :) Jestem szczególnie wdzięczna za wymienienie "Białej sukienki", którą wręcz uwielbiam, a nigdy nie mogłam sobie przypomnieć tytułu(mimo, że tak banalny)! :)
Ja również chciałam podziękować za wszystkie tytuły, bo pomimo tego, że oglądam raczej wiele filmów, to polskich praktycznie wcale. Miło będzie może wreszcie docenić polską kinematografię. :)
Eroica(1957)
Wspólny pokój 1959
Zezowate szczęście(1960)
Jak być kochaną(1962)
Pasażerka(1963)
Rozwodów nie będzie 1963
Pierwszy dzień wolności 1964
Rękopis znaleziony w Saragossie(1964)
Rysopis(1964)
Pingwin(1965)
Salto(1965)
Chudy i inni(1966)
Morderca zostawia ślad(1967)
Słońce wschodzi raz na dzień(1967)
Ręce do góry(1967)
Żywot Mateusza(1967)
Dancing w kwaterze Hitlera 1968
Wszystko na sprzedaż(1968)
Struktura kryształu(1969)
Sól ziemi czarnej 1969)
Niebieskie jak Morze Czarne 1971
Rejs1970
Brzezina 1970
Rewizja osobista 1972
Trzecia część nocy 1972
Perła w koronie 1972
Trzeba zabić tę miłość1972
Awans(1974)
Hubal 1973
Ziemia obiecana 1975
Zaklęte rewiry 1975
Przepraszam czy tu biją 1976
Barwy ochronne 1977
Człowiek z marmuru 1977
Nie zaznasz spokoju(1977)
Wodzirej 1978
Dreszcze 1981
Wielki Szu(1982)
Przesłuchanie 1982/89
Kobieta samotna 1981/88
Yesterday 1985
Krótki film o zabijaniu 1988 ( cały Dekalog )
Konsul(1989)
300 mil do nieba 1989
Jańcio wodnik 1993
Trzy kolory Biały 1994
Zawrócony 1994
Tato 1995
Pułkownik Kwiatkowski 1996
Cwał 1996
Chyba nikt nie wspomniał o wyjątkowym bo w konwencji westernu filmie pt; " Wilcze echa" - polecam choćby na piękne zdjęcia Bieszczadów.
,, Ocalenie '' reż. Edward Żebrowski
http://bliskofilmu.blogspot.com/2014/12/ocalenie-rez-edward-zebrowski.html?m=1
Polecam
Pętla
Człowiek na torze
Zazdrośc i medycyna
Austeria
większośc komedii z lat 80tych jak Nie lubię poniedziałku,Filip z konopii, Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz,Hydrozagadka to prawdziwa skarbnica cytatów które rozumieją ci co oglądali film jak "Kopernik była kobietą" albo "- Pan tu nie stał. - Panie wsiądzie pan w 125, dojedzie na plac Zamkowy. Tam jest kolumna Zygmunta. Pójdzie pan i mu powie: Pan tu nie stał".