Przerwa na reklamę w trakcie filmu łamie prawo autorskie
Variety / 20-03-2008 14:13
Szwedzcy reżyserzy filmowi mają powód do zadowolenia. Sąd Najwyższy uznał we wtorek, że telewizje muszą uzyskać zgodę twórców, zanim przerwą ich filmy reklamami.
Sędziowie stwierdzili, że przerywanie filmu reklamami psuje ich odbiór wśród widzów i łamie prawa autorskie realizatorów. Interesy wielkich nadawców nie są ważniejsze od możliwości decydowania o tym, jak dzieło będzie prezentowane.
Czy podobnego wyroku doczekamy się kiedyś także u nas? Z pewnością każdy polski widz nie miałby nic przeciwko temu.
Sędziowie stwierdzili, że przerywanie filmu reklamami psuje ich odbiór wśród widzów i łamie prawa autorskie realizatorów. Interesy wielkich nadawców nie są ważniejsze od możliwości decydowania o tym, jak dzieło będzie prezentowane.
Czy podobnego wyroku doczekamy się kiedyś także u nas? Z pewnością każdy polski widz nie miałby nic przeciwko temu.
Udostępnij: