Młode małżeństwo Jaroslav i Dana postanawia okraść mieszkającego samotnie starszego sąsiada. Kradzież kończy się jego śmiercią, ale policja natychmiast uznaje sprawę za nieszczęśliwy wypadek. Para zaczyna zabijać kolejnych emerytów, coraz bardziej napawając się poczuciem władzy.
Pewnego dnia niespodziewanie i w niewyjaśnionych okolicznościach znika czternastoletnia córka Hany. Kobieta nie spocznie, póki nie odnajdzie dziewczyny oraz osób odpowiedzialnych za jej zniknięcie.
Wyprodukowany przez HBO Europe, trzyczęściowy film opowiada o jednym z najważniejszych epizodów w historii komunistycznej Czechosłowacji. Samospalenie Jana Palacha stało się katalizatorem zmian w społeczeństwie - w ciągu kolejnych kilku miesięcy w jego ślady poszło prawie trzydzieści osób. Reżyserka filmu, nominowana do Oscara Agnieszka Holland ("Całkowite zaćmienie", "Europa, Europa", "W ciemności"), w 1969 roku była studentką Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze i jak sama mówi, nakręciła ten film z osobistej perspektywy. W filmie wystąpili uznani czescy i słowaccy aktorzy, między innymi: Tatiana Pauhofova ("Kawałek nieba", "Czas połowicznego rozpadu", "Janosik. Prawdziwa historia"), Jaroslava Pokorna ("Smradi", "Seks w Brnie"), Ivan Trojan ("Samotni", "Jedna ręka nie klaszcze", "Opowieści o zwyczajnym szaleństwie") oraz Martin Huba ("Obsługiwałem angielskiego króla", "Czeski błąd", "Trzy sezony w piekle"). Autorem scenariusza jest debiutant Stepán Hulík, a muzykę skomponował Antoni Komasa-Łazarkiewicz ("Julia wraca do domu", "W ciemności"). "Gorejący krzew" jest pierwszym w historii filmem fabularnym poświęconym losom Palacha.
Stolica Czech pokazana oczami jej mieszkańców. Zakazane zakątki, ekskluzywne kluby, bary z tanim piwem, kasyna, świat narkotyków i prostytucji. Twórcy filmu odbywają nocny rajd po mieście i kilku prywatnych mieszkaniach, tworząc swego rodzaju kolaż, pełen skrajności i niedopowiedzeń portret współczesnej Pragi. Znakomicie zrealizowany dokument przedstawia nocny portret stolicy Czech. Bohaterowie filmu (narkomani, prostytutki, sprzedawcy, bywalcy dyskotek i klubów) tworzą swoistą subkulturę - śpią za dnia, a ich właściwe życie zaczyna się dopiero po zmroku. Wyróżnikami obrazu, którego reżyserem jest utalentowany debiutant Petr Hátle, są doskonałe zdjęcia, poetycka narracja i podkreślająca nastrój muzyka. Twórcy zadbali o nieszablonowe podejście i wyraziste postacie, dzięki czemu udaje im się uwiecznić nieoczywisty i wymykający się wszelkim schematom obraz Pragi.