postać

Curie

Czyli Contagions Vulnerability Robotic Infirmary Engineer, to jedna z najbardziej niezwykłych postaci, jakie można spotkać w świecie "Fallout 4". W grze głosu użyczyła jej Sophie Cortina.

Początkowo została stworzona, by strzec Krypty 81 oraz przechowywać całą dostępną ówczesnym naukowcom wiedzę. Z czasem jej oprogramowanie zostało poszerzone superwiedzę medyczną i stała się robotem typu Miss Nanny, zdolnego do prowadzenia badań nad chorobami i opracowywania leków, które mogłyby chronić mieszkańców schronu.

Przez dziesięciolecia izolacji Curie ewoluowała – jej sztuczna inteligencja zaczęła przekraczać granice zwykłego programu. Zyskała świadomość, ciekawość świata i własną osobowość, a zamiast ślepo wykonywać rozkazy, zaczęła zadawać pytania o sens istnienia i naturę życia.

Na początku gry Curie wciąż funkcjonuje w swojej pierwotnej, metalicznej postaci Miss Nanny – unoszącej się nad ziemią maszynie z trzema mechanicznymi ramionami. Jednak w miarę rozwoju relacji z graczem możliwe jest przeniesienie jej umysłu do ciała synth, humanoidalnego syntetyka trzeciej generacji. Ta przemiana staje się dla niej przełomem – zaczyna doświadczać emocji, empatii i uczuć, które wcześniej mogła jedynie analizować.

Curie jest pełna kontrastów: naukowa i logiczna, a jednocześnie ciepła, dobroduszna i niezwykle ciekawa świata. Z pasją bada wszystko, co nowe, zadaje pytania o moralność i człowieczeństwo, a każde jej spostrzeżenie – często naiwne, ale szczere – przypomina, że nawet w zrujnowanym świecie można zachować niewinność i wiarę w dobro.

W walce Curie okazuje się cennym sprzymierzeńcem. Dzięki swoim medycznym funkcjom potrafi leczyć rany i wspierać towarzyszy. Ceni działania niosące pomoc i współczucie, ale potępia okrucieństwo i przemoc bez powodu.

Więcej Mniej
Świat Fallout data powstania 10 listopada 2015
Fallout 4
Zwiastun nr 1 (polski)
Top gier wideo
Top gier wideo 5 Najlepszych towarzyszy z serii "Fallout"
Curie jest zastrzeżonym znakiem towarowym i Fallout jest zastrzeżonym znakiem towarowym, wszelkie materiały pochodzą z materiałów promocyjnych filmów seriali i gier.