Najbardziej centralnym tematem filmu, którego aktorzy są symbolicznie uwięzieni w przestrzeniach Teatru Narodowego w Pradze, jest wywrotowa walka z jakimkolwiek establishmentem (w polityce, nauce czy kulturze) często łamiąca zasady i prawa, dla której istnieje jednak moralne uzasadnienie. Reżysera interesują ludzie, którzy sami... Najbardziej centralnym tematem filmu, którego aktorzy są symbolicznie uwięzieni w przestrzeniach Teatru Narodowego w Pradze, jest wywrotowa walka z jakimkolwiek establishmentem (w polityce, nauce czy kulturze) często łamiąca zasady i prawa, dla której istnieje jednak moralne uzasadnienie. Reżysera interesują ludzie, którzy sami przystąpili do takiej walki i odnieśli już pewne obrażenia. Vachek powraca jednocześnie do motywu teatru, który odegrał ważną rolę już w pierwszej części jego tetralogii - w filmie Nový Hyperion w połączeniu z ideą: cały świat jest teatrem, a my wszyscy jesteśmy tylko aktorami na jego scenie... czytaj dalej