Film kreacyjny z kręgu relacji pomiędzy twórcą, jego dziełem i światem zewnętrznym. Malarstwo Edwarda Dwurnika, młodego malarza, absolwenta warszawskiej ASP, fascynuje siłą przeżywania codzienności a metafora i ekspresyjna forma są wyrazem problemów etycznych nękających twórcę. Wizja reżysera filmu umożliwiła transpozycję symboliki treści... Film kreacyjny z kręgu relacji pomiędzy twórcą, jego dziełem i światem zewnętrznym. Malarstwo Edwarda Dwurnika, młodego malarza, absolwenta warszawskiej ASP, fascynuje siłą przeżywania codzienności a metafora i ekspresyjna forma są wyrazem problemów etycznych nękających twórcę. Wizja reżysera filmu umożliwiła transpozycję symboliki treści obrazów Dwurnika na ekran. Brutalność, przemoc, nieprawości, które tak ostro piętnuje autor cyklu "Sportowcy" znalazły tu swój jeszcze jeden trójwymiarowy wyraz w karykaturalnej, doprowadzonej do absurdu formie. W tym fikcyjnym, zminiaturyzowanym świecie, gdzie "wszystko jest na sprzedaż" gipsowa głowa idola-artysty zostaje zniszczona przez tłum, który go niedawno akceptował. Film jest efektem zespolenia wypowiedzi plastyka i reżysera filmowego o sprawach dręczących i niepokojących wszystkich ludzi, ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwem okrucieństwa, tępoty, przed skutkami odczłowieczenia. czytaj dalej