Wojny XX wieku - od II wojny światowej aż po Afganistan i Jugosławię - oczami kucharzy wojskowych. Reżyser i syn kucharza Péter Kerekes zaprasza ich do podzielenia się swoimi wspomnieniami, pokazując największe konflikty zbrojne minionego stulecia "od kuchni".
Film jest hipnotycznym, rozpisanym na wiele aktów zapisem rodzenia się patologicznej, aspołecznej osobowości. Nastoletni René nie może pogodzić się z odejściem ojca i odrzuceniem przez matkę. Żyjąc w świecie pozbawionym miłości i jakichkolwiek pozytywnych wzorców, jest skazany sam na siebie. Szybko trafia na drogę przestępstwa. René nie ma szans na resocjalizację – zmiany w jego osobowości, spowodowane traumą z domu rodzinnego, są zbyt głębokie. Mając niewątpliwą umiejętność manipulowania ludźmi, wkrada się w ich łaski, by potem ich okraść – w 1992 roku okrada nawet samą Třeštíkovą. Uwodzi i porzuca kobiety, ma syna, którym się nie interesuje. Jego szemrane interesy nieodmiennie kończą się za więziennymi kratami. Gdy umiera matka jego dziecka, nie wydaje się tym zbytnio przejęty, skupia się na opisie swojego wątłego zdrowia. Jego życie jest egoistycznym żebraniem o czułość i odrobinę uwagi.
Dokument, który pierwotnie miał być portretem młodej utalentowanej romskiej śpiewaczki, a ostatecznie zmienił się w dramat o dwóch rozbieżnych prawdach życiowych. Na początku tej historii był przypadek, na jej końcu pozostała tajemnica. Najpierw była to historia spotkania śpiewaczki Idy Kelarovej z młodą romską dziewczyną Vierką Berkyovą , której talent muzyczny wprawiał wszystkich w zachwyt. Kelarová nie tylko postanowiła rozpocząć współpracę z obiecującą piosenkarką, ale także przygarnęła ją pod swój dach. Jednak pewnego dnia Vierka wraz z całą rodziną znika bez śladu. Zamiast filmu o spotkaniu cenionej śpiewaczki z młodym talentem, Miroslav Janek kręci więc inny dokument będący opowieścią o różnych życiowy perspektywach.