Pisarka Rama bierze udział w procesie Laurence Coly, młodej kobiety oskarżonej o spowodowanie śmierci swojej 15-miesięcznej córki porzuconej przez nią na plaży.
Krótkometrażowy film Alice Diop, dzieło transcendentalnej transformacji, pokazuje, jak surowe linie stacji Drancy zostały uwiecznione w akwareli francuskiego artysty Benoîta Peyrucqa.
Po śmierci rodziców Alice Diop zanurza się na miesiąc w środowisku, w którym dorastała jej matka, w Dakarze. Przedstawia podwórko rodzinnego domu i różne pokolenia mieszkających tam kobiet, rejestrując ich zwierzenia, marzenia i zmagania. Jako córka wygnańców, reżyserka z czułością, ale i dystansem przygląda się życiu, które mogło być jej własnym.
W następstwie zamieszek z 2005 roku, wywołanych przemocą policji, mieszkańcy Clichy-Sous-Bois mobilizują się, aby dochodzić swoich praw. Alice Diop umiejętnie wplata swoją kamerę pomiędzy zrujnowane wieżowce La Forestière, aby dać głos żądaniom młodzieży z dzielnicy, stopniowo odsłaniając kruche perspektywy społeczności pozostawionej samej sobie.
Alice Diop powraca do osiedla, w którym dorastała, La Rose-des-Vents, aby nakręcić portret mieszkańców starego budynku. Portrety w intymnych mieszkaniach, klatki schodowe, gdzie spotykają się różne kultury. Plenery, istne place zabaw, razem tworzą bogate dziedzictwo tej dzielnicy. Kontrapunkt dla zwykłych relacji medialnych z tego miejsca.