Teheran, 2007 rok. Młoda architektka wnętrz, Reyhaneh Jabbari, zostaje skazana na śmierć po tym, jak śmiertelnie raniła mężczyznę, który próbował ją zgwałcić.
Kiedy praktykująca muzułmanka Amina dowiaduje się, że jej nastoletnia córka jest w ciąży i chce dokonać aborcji, staje w obliczu niemożliwego w kraju, w którym aborcja jest prawnie i moralnie potępiona.
Kiedy bank grozi, że dokona eksmisji zakładu krawieckiego, jego właściciel bierze sprawy w swoje ręce. Własnoręcznie buduje nietypową pracownię krawiecką i przywraca pewność siebie mieszkankom Aten.
Ibrahim, Manar, Soliman i Eltayeb to członkowie sudańskiego klubu filmowego, którzy postanowili odrestaurować nieczynne kino pod Chartumem. Łączy ich nie tylko żarliwa chęć przywrócenia dawnych zasobów filmowych i ponownego zainteresowania sudańskim kinem, ale także to, że wszyscy kształcili się w zagranicznych szkołach filmowych. Ich młodzieńcze filmy, z których wiele zostało zakazanych lub zaginęło, odzwierciedlają wpływ zarówno radzieckiej szkoły montażu, jak i francuskiej Nowej Fali. Dziś spotykają się i rozmawiają o przeszłości, o prześladowaniach, a nawet torturach wobec opozycyjnych artystów. Czytają listy napisane na obczyźnie i marzą o Sudanie, w którym istniałaby wolność słowa i artystycznego wyrazu. Jednak w kraju zdominowanym przez islamistów, którzy cenzurują każdą formę sztuki, otwarcie kina okazuje się być niezwykle skomplikowane.
Dokument śledzi losy rodziny uchodźców, która opuściła Somalię w czasie wojny domowej, a teraz odpowiada sobie na pytania o dom, przyszłość i więzy krwi.