Wschodząca gwiazda futbolu amerykańskiego po kontuzji trafia do odosobnionego kompleksu treningowego swojego idola, gdzie poznaje przerażającą prawdę, stojącą za sportową wielkością.
Wierzymy czy nie w istnienie zdolności kontaktu z zaświatami, ten film nie pozostawia nas obojętnymi. Ani przez chwilę reżyserka (film o Taylor Swift "Miss Americana") nie próbuje nas zresztą przekonać, że siedmioro jasnowidzów_widzek, których poznajemy na spotkaniach jeden na jeden z klientami i w scenach z życia prywatnego, mają tę „moc". To, co na pewno potrafią, to usiąść naprzeciw kogoś, kogo nie znają i przekazać jasną i często pomocną refleksję na temat ich największych zmartwień i bólu. Co sprawia, że ludzie płacą za ich usługi? To pytanie również wisi w powietrzu. Film studia A24 zręcznie porusza się pomiędzy ironią i szczerą otwartością na to, co przynoszą sesje z klientami i na codzienność jaznowidzów_widzek. Queerowa Per Erik Borja wprost przyznaje: "nie wierzę w pełni w to, co mówię". Wszyscy z trudem wiążą koniec z końcem. Gdy zaglądamy do ich mieszkań, indywidualne losy widać lepiej i rany na duszy. Jedna z jasnowidzek mówi: "czasami wydaje mi się, że najbardziej uzdrowienia potrzebują uzdrowiciele". Cała siódemka interesuje się sztukami performatywnymi, w tym filmem, a niektórzy nawet występują zawodowo. Phoebe, która komunikuje się z psami na odległość, ma obsesję na punkcie Johna Watersa. Czy wizyta u medium tak bardzo różni się od seansu w kinie?
Właściciel upadającego domu pogrzebowego postanawia pozwać konkurenta po nieudanym wspólnym przedsięwzięciu. Do zajęcia się sprawą zatrudnia ekstrawaganckiego adwokata.
Życie supergwiazdora przeplata się z życiem filmowca w mocnym, intymnym serialu dokumentalnym o karierze Kanyego Westa, który powstawał przez ponad 20 lat.
Dobiegający trzydziestki, obiecujący kompozytor teatralny próbuje pogodzić miłość i przyjaźń z presją stworzenia czegoś wielkiego, zanim skończy mu się czas.
Ana zostaje przetransportowana do niebezpiecznej krainy, gdzie dołącza do armii dziewcząt zaangażowanych w wojnę na wybrzeżu. Zdaje sobie sprawę, że nie jest zabójcą, którym chcą, żeby była.
Nowy Orlean. Były żołnierz, nastolatka i policjant wspólnie poszukują źródła pochodzenia niebezpiecznej nowej pigułki, która daje zażywającym ją krótkotrwałe supermoce.
Spike Lee reżyserujący Davida Byrne'a z Talking Heads? Jeśli myśleliście, że rok 2020 nie może was już niczym zaskoczyć, byliście w błędzie. "David Byrne: American Utopia" to prawdopodobnie jeden z najbardziej amerykańskich i najbardziej oryginalnych filmów, jakie zobaczycie w tym roku. Wbrew pozorom nie jest to tytuł wyłącznie dla fanów zespołu, jego lidera czy nawet musicali z Broadwayu. To aktualny komentarz do sytuacji politycznej w Stanach Zjednoczonych i autorski rodzaj TED talku przerywany piosenkami i układami choreograficznymi. Z ekranu sączą się leniwie cytaty z Jamesa Baldwina i Janelle Monáe, wspominane są ofiary prześladowań rasistowskich: Emmett Till, George Floyd, Breonna Taylor czy Ahmaud Arbery. Najbardziej niezwykłe jest jednak to, z jaką powściągliwością i szacunkiem Spike Lee podchodzi do scenografii i wizji Byrne'a. Dominuje szarość i asceza, a każdy przebłysk koloru (choćby na powiekach performerów) okazuje się politycznym manifestem. Jak napisał "Vanity Fair": "American Utopia Spike'a Lee pokazuje Davida Byrne'a w szczytowej, elektryzującej formie!"
11-letni chłopiec, który uważa, że jest najlepszym detektywem w mieście, prowadzi agencję Total Failures ze swoim najlepszym przyjacielem, wyobrażonym 1200-funtowym niedźwiedziem polarnym.
Dziesięć lat po kosmicznej inwazji na Ziemi rządzą Obcy, a większość jej mieszkańców pogodziła się z podbojem. Kierujący policją Chicago William Mulligan (John Goodman) prowadzi śledztwo w sprawie działającej w podziemiu partyzanckiej organizacji Phoenix, która planuje dokonać zamachu podczas zbliżających się uroczystych obchodów rocznicy najazdu i doprowadzić do wybuchu powstania. By przeniknąć w jej szeregi, próbuje nakłonić do współpracy Gabriela Drummonda (Ashton Sanders), którego nieżyjący brat był jednym z liderów ruchu oporu. W przeszłości Mulligan był partnerem i bliskim przyjacielem ich ojca, który zginął podczas inwazji. Drummond staje przed dylematem - czy wydać policji dawnych towarzyszy brata, czy też pomóc im w przeprowadzeniu zamachu?
W kenijskim miasteczku na granicy rezerwatu przyrody dwóch mężczyzn próbuje utrzymać coraz bardziej kruche status quo. Drobny handlarz kością słoniową walczy o przetrwanie, mimo potężnych sił, które sprzysięgły się przeciwko jego branży. Jego kuzyn natomiast, do którego zwraca się ostatecznie po pomoc, to rozgoryczony strażnik, który od miesięcy nie otrzymał wypłaty za swoją pracę. Tymczasem gwałtowny spadek populacji słoni w Afryce przyciąga uwagę całego świata. Gdy rząd podejmuje stosowne kroki, kłusownicy stają w obliczu życiowego kryzysu. Z ich perspektywy obrońcy przyrody przedkładają życie słoni nie tylko ponad kły tych zwierząt, lecz również ponad ludzkie życie. Kim są myśliwi, gotowi narazić się na moralne potępienie reszty świata, trafić do więzienia, a nawet zginąć, żeby zapewnić byt swoim rodzinom? Towarzyszący im przez trzy kolejne lata reżyser Jon Kasbe z czasem zyskał ich zaufanie, stając się częścią ich codzienności i zyskując tym samym niespotykany wgląd w ich życie. Powstał dzięki temu niezwykły, zachwycający wizualnie obraz, ukazujący punkt widzenia i motywację ludzi, będących w epicentrum tego palącego konfliktu.
Ittetsu Nemoto kiedyś był muzykiem punkowym. Dziś to mnich buddyjski, który w rodzinnej Japonii pomaga niedoszłym samobójcom odnaleźć powody, dla których warto żyć. Samobójstwa w jego kraju to poważny problem. Ponieważ jednak nie stawia wyraźnej granicy między pracą a życiem prywatnym, zaczyna mieć to wpływ na jego własne zdrowie i rodzinę. Dokument przygląda się mnichowi w momencie, w którym musi sam odpowiedzieć na pytanie, które zadaje swoim pacjentom - co tak naprawdę sprawia, że warto żyć?
W futurystycznym, utopijnym społeczeństwie ludzkie emocje są wykorzeniane. Wbrew wszystkiemu dwoje młodych ludzi zakochuje się i odkrywa nieznany świat własnych uczuć.