Czarnoskórzy piloci zmagają się z rasistowskimi uprzedzeniami ze strony przełożonych. Wkrótce zostają przeszkoleni i wysłani na front, gdzie zdobywają zasłużone uznanie.
II wojna światowa. Początkująca piosenkarka dostaje szansę, by zaśpiewać dla amerykańskich żołnierzy w show Eddiego Sparksa. Mimo że oboje nie przypadają sobie do gustu, ich spotkanie owocuje współpracą na całe życie.
Siedemnasty film w karierze reżyserskiej Woody'ego Allena. Scenariusz napisał sam, świadomie nawiązując w doborze motywów do dramatów Antoniego Czechowa. Akcja "Września", respektująca trzy klasyczne jedności, trwa kilkanaście godzin nocnych, przeciętych gwałtowną burzą. Jej miejscem jest dom w plenerze. A w nim kilka osób. Wszystko wskazuje na słoneczną, jesienną harmonię. Ale tej harmonii zagraża zamiar sprzedania domu. To zagrożenie staje się katalizatorem przyspieszającym i odsłaniającym to wszystko, co drzemie we wnętrzach ludzi. Poznamy wówczas ich prawdziwe uczucia i charaktery, bowiem sytuacja zmusi ich do wykonania znaczących gestów samookreślenia. Osobami tego dramatu są: Diana, była aktorka (Elaine Stritch) i towarzysz jej życia, Lloyd (Jack Warden), jej córka, Lane (Mia Farrow), która w wieku 14 lat zabiła w afekcie jednego z amantów matki, przyjaciółka Lane, Stefanie (Dianne Wiest) i pisarz Peter (Sam Waterston). Czasem pojawia się Howard (Denholm Elliot), starszy pan starający się o Lane.
Podczas wakacji w Grecji 40-letnia Ann Stanley (Liv Ullman) poznaje Petera Lathama (Edward Albert), dwudziestodwulatka, który także spędza czas wolny nad morzem. Znajomość ta kończy się krótkotrwałym romansem. Po powrocie do domu - do Nowego Jorku - Ann poznaje chłopaka swojej nastoletniej córki. Kiedy ku własnemu zdziwieniu odkrywa, że jest nim właśnie Peter, rzeczy zaczynają się komplikować...