Młoda reżyserka teatralna Mariana Marin próbuje przeprowadzić rekonstrukcję zdobycia Odessy w 1941 r. przez rumuńską armię, która doprowadziła do zamordowania tysięcy Żydów.
W prowincji Gansu w północno-zachodnich Chinach spoczywają szczątki wielu więźniów porzuconych na pustyni Gobi sześćdziesiąt lat temu. Określeni jako „ultra-prawicowcy” w kampanii chińskiej partii komunistycznej w 1957 roku, umarli z głodu w obozach reedukacyjnych w Jiabiangou i Mingshui. Realizowany w latach 2005-2017 dokument umożliwia spotkanie z ocalałymi z obozów, aby z pierwszej ręki dowiedzieć się, kim byli, jakie trudności musieli znosić i co stało się ich przeznaczeniem.
Lata 70-te, czas buntu przeciw kapitalizmowi. Niewielka, rewolucyjna grupa napada na bank w Zurychu, by ujawnić powiązania szwajcarskiego systemu finansowego z paragwajskim reżimem rządowym.
Były żołnierz izraelski, uczestnik odwetowej operacji, w której zamordowanych zostało dwóch palestyńskich policjantów, szuka tu przebaczenia popełnionej zbrodni. Dla jego dziewczyny nie okazuje się to jednak tak proste. Będzie zadawać pytania, na które on nie jest jeszcze gotowy. Były żołnierz chętnie mówi prawdę do kamery, ale pod warunkiem, że jego tożsamość pozostanie nieujawniona. Poszukując właściwej formy ukrycia tożsamości swojego bohatera, Avi Mograbi poddaje w wątpliwość własną postawę polityczną i artystyczną.
Mongolia Wewnętrzna, północna prowincja Chin, to kraj bogaty w surowce naturalne. Pokłady węgla, miedzi czy ropy naftowej są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach, uboga infrastruktura czyni inwestycje jeszcze trudniejszymi. Ale kto nie ryzykuje, ten nie zarabia. A kto nie zarabia, jest dziś w Chinach nikim. Dzisiejsze Chiny potrzebują węgla. Węgiel jest ciężki, brudny, dużo w nim pyłu, kamieni, piachu. Wiedzą o tym doskonale ci, którzy nim handlują i którzy go przewożą. Film Binga, znakomicie skomponowany z długich ujęć, kręconych blisko bohaterów, pokazuje mozolną pracę kierowców, którzy utrzymują się z przewożenia i sprzedawania węgla. Liczy się każda bryła, każde 5 juanów, więc trzeba dobrze się targować, być czujnym na manipulacje. Nie pozwalając się oszukać, próbować oszukać innych. Takie są zasady tej gry, w której ktoś musi przegrać. Po drodze trzeba też poradzić sobie ze skorumpowaną policją i drobnymi szantażystami, wymuszającymi okup. Ciężkie warunki i ciągła niepewność , czy uda się przynajmniej odzyskać zainwestowane grosze, często wyzwalają w ludziach agresję. Czarne pieniądze nigdy nie przyniosą im szczęścia.
Młody chłopak Victor - męska prostytutka, mieszkający na ulicach Buenos Aires. Jako, że jest to noc Wszystkich Świętych, spotyka on na swej drodze nieżyjące już osoby - jego przyjaciół, znajomych i klientów.
Jest rok 1998 i Izrael świętuje 50-lecie swojego istnienia. Telewizja izraelska zatrudnia Mograbiego, aby udokumentował wiele spektakularnych obchodów rocznicy narodowej. W tym samym czasie zostaje jednak wezwany przez Daouda Kutabu, doświadczonego producenta dla palestyńskiej telewizji, aby uchwycić palestyński exodus. Na domiar złego Mograbi jest zagrożony utratą domu. Filmowiec nie ma innego wyjścia, jak tylko skierować kamerę na siebie i uchwycić własne desperackie próby rozplątania plątaniny swojego życia. Mograbi w mistrzowski sposób zaciera granicę między faktami a fikcją, między tym, co osobiste, a tym, co polityczne, tworząc metaforę życia we współczesnym Izraelu.