Carmen (Marie-Josée Croze) jest żoną budowlańca Gillesa (François Papineau), który pracuje na dalekiej północy. Pewnego dnia kobieta otrzymuje wiadomość, że jej mąż doznał poważnych obrażeń. Postanawia jechać do niego do Iqaluit, aby dowiedzieć się, co dokładnie się stało. Na miejscu poznaje Noaha (Natar Ungalaaq), z którym udaje się do Frobisher Bay, aby wyjaśnić okoliczności wypadku.
Fatima pochodzi z Afryki, ale mieszka z córkami w Lyonie. Jej osiemnastoletnia córka Nesrine rozpoczyna studia medyczne. Relacja z młodszą, zbuntowaną piętnastolatką nie jest łatwa. Souad wstydzi się, że matka jest niewykształcona i wytyka jej nieporadny francuski. Fatima kocha obie tak samo, są dla niej źródłem dumy, ale i frustracji. Codziennie stawia na szali własną godność, pracuje ponad siły, by zapewnić im lepszą przyszłość. Wierzy, że inny kolor skóry nie odbiera szansy na dobre życie we Francji. Kiedy pewnego dnia ulegnie wypadkowi i zostanie w domu, zacznie pisać dziennik oraz wiersze po arabsku, opowiadając o wszystkim, czego nie może wyrazić po francusku. Scenariusz powstał na podstawie wspomnień Fatimy Elayoubi, która ponad 20 lat temu opuściła Maroko i zamieszkała pod Paryżem.
Simone (Celine Bonnier) jako Matka Augustyna prowadzi klasztor w Quebecu, poświęcając energię i talent muzyczny swoim uczniom. Kiedy przybywa na miejsce, bierze pod swoje skrzydła swoją siostrzenicę Alice (Lysandre Ménard), utalentowaną pianistkę. Szkoła jest muzyczną mekką, która zdobywa wszystkie najważniejsze nagrody pianistyczne w regionie. Rozbrzmiewa powódź gam, arpeggio, walców Chopina i inwencji Bacha, choć ich przyszłość jest zagrożona...