Sonic, najszybszy i najbardziej niebieski jeż świata, próbuje wraz z przyjaciółmi powstrzymać Doktora Eggmana przed przekształceniem ich wyspy w park rozrywki.
Tony Stark, spadkobierca korporacji wartej miliardy dolarów, wiedzie życie pełne luksusu i ekstremalnych wrażeń. Ma dostęp do naukowych tajemnic i wyrafinowanych wynalazków. Jego życie zostaje jednak wywrócone do góry nogami, gdy w tragicznym wypadku traci ojca, a sam niemal ginie. Życie ratuje mu fenomenalna technologia, która jednak zmusza go do tego, by szukać równowagi między byciem super bohaterem a zwykłym nastolatkiem.
Gdy Ziemia rozpadła się na tysiące części świat opanowały smoki. Los ludzkości spoczął w rękach prawdziwych bohaterów... Ale jak się okazuje nie takie te smoki straszne jak je malują. Dwaj przyjaciele, Lian-Chu i Gwizdo, wędrując po świecie, oferują swoje usługi jako zawodowi łowcy smoków i obiecują, że za odpowiednie wynagrodzenie są w stanie pokonać każdego smoka i uwolnić mieszkańców z opresji. Chociaż do zawodowstwa im daleko, to udaje się im jednak przegonić smoki, przeważnie nie w wyniku walki, lecz dzięki różnym fortelom i sprzyjającemu szczęściu. W tych zabawnych przygodach towarzyszy im mała dziewczynka Zaza, która cały czas uważa ich za prawdziwych bohaterów rodem z baśni oraz sympatyczny niebieski smok- Hektor.
Płaskmania (Flatmania) to francuski serial, wykonany dość niezwykłą, nowatorską wręcz techniką. Opowiada o losach pary niezwykłych bohaterów, zagubionych w płaskim, bo zaledwie dwuwymiarowym świecie gazet... 13-letni Wincent uwielbia, jak większość nastolatków, czytać gazety. Pewnego dnia jednak jedno z czasopism wciąga go do środka i zamienia w dwuwymiarową postać. W tym niezwykłym świecie bohater poznaje Kyu - może nieco głupiutką i niezwykle upartą, ale za to niezwykle oryginalną i ciekawską, nastoletnią modelkę, którą znudziło wiecznie takie samo życie. Razem wyruszają w niezwykłą podróż po różnych czasopismach, poznają wiele niezwykłych miejsc i osób. Wincent ma cichą nadzieję, że w końcu pojawiający się w różnych miejscach tajemniczy wir zabierze go do realnego świata - i będzie mógł pokazać Kyu prawdziwe życie. Tymczasem Kyu, nie mając o niczym bladego pojęcia, nieustannie stara się udowodnić przyjacielowi, że wie wszystko, co potrzeba, o normalnym życiu... Ich podróż wiedzie od czasopism młodzieżowych, poświęconych muzyce czy modzie, aż po gazety sportowe, o ogrodnictwie, malarstwie czy nawet polityce.