13:00

Het Sinterklaasjournaal

Inne

13:12

Zin in Zappelin

Inne

13:15

Splat & Seymour

Inne

13:26

Zin in Zappelin

Inne

13:29

Zin in Zappelin

Inne

13:35

Mike de ridder

Inne

13:55

Het betoverde dorp van Pinokkio

Inne

14:20

Masha en de beer

Inne

14:26

Bernard

Inne

14:30

Bollie & Billie

Inne

14:40

Grizzy en de lemmingen

Inne

14:50

Peter Pan

Inne

15:10

Mega Mindy

Inne

15:35

Het Sinterklaasjournaal

Inne

15:45

Rudi het racevarken

Inne

16:20

Peperbollen

Inne

16:50

Bad Nature

Inne

16:55

Party Crew

Inne

17:15

Motor Maniacs

Inne

17:25

Brainstorm

Inne

17:45

Poesjes

Inne

18:00

Het Sinterklaasjournaal

Inne

18:10

Freeks wilde wereld

Inne

18:20

Super Surprise

Inne

18:45

Het Klokhuis

Inne

19:00

NOS Jeugdjournaal

Inne

19:25

Onderweg naar liefde

Inne

20:25

Tribe with Bruce Parry

Inne

21:30

Sluipschutters

Inne

22:05

Boerderij van Dorst

Inne

23:00

Onvergetelijke Liedjes

Inne

05:30

Nijntje en vriendjes

Inne

05:35

Buurman en Buurman

Inne

05:40

Raad eens hoeveel ik van je hou

Inne

05:50

Jojo & Ouma

Inne

Opis kanału

NPO 3 to ważny kanał publicznej telewizji w Holandii, skierowany głównie do młodszej widowni. Oferuje on nowoczesne produkcje i jest ściśle powiązany z platformami cyfrowymi, odpowiadając na potrzeby współczesnych widzów. Kanał ten stanowi istotny element holenderskiego krajobrazu medialnego.

Historia NPO 3
NPO 3, wcześniej znany jako Nederland 3, rozpoczął nadawanie 4 kwietnia 1988 roku. Pierwotnie planowano go jako projekt wspólny z belgijskim nadawcą VRT, mający na celu produkcję audycji kulturalnych dla Holandii i Flandrii, jednak ten plan nie został zrealizowany. W początkowej fazie działalności stacja skupiała się na programach informacyjnych, kulturalnych i sportowych, oferowanych przez nadawców takich jak VPRO, VARA, RVU i NPS, często prezentujących progresywne podejście.

Kanał ten był również wykorzystywany do emisji eksperymentalnych podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Calgary na początku 1988 roku, jeszcze przed oficjalnym startem. Ważnym krokiem było przejście na emisję wyłącznie w formacie panoramicznym 16 września 2007 roku, a już wcześniej niektóre audycje były dostępne w tym formacie. 4 lipca 2009 roku uruchomiono wersję HD stacji. W 2014 roku, w ramach szerszego rebrandingu, kanał zmienił nazwę na NPO 3, aby lepiej odzwierciedlić swoją rolę w nowoczesnej rodzinie publicznych stacji.

Profil programowy i ramówka
NPO 3 pozostaje holenderskim kanałem publicznym skierowanym przede wszystkim do młodszej widowni, obejmującej młodzież i młodych dorosłych. Jego profil programowy i ramówka są tworzone w ścisłej synergii z platformą online NPO Start oraz serwisem NPO3.nl, kładąc duży nacisk na formaty i treści zgodne z nawykami medialnymi nowego pokolenia widzów. Kluczową cechą jest synergia crossmediowa, polegająca na współpracy z internetowymi platformami i markami radiowymi kierowanymi do młodzieży, takimi jak NPO 3FM i FunX.

Selektywna oferta dla młodych widzów jest tworzona z myślą o specyficznych, silniej zaangażowanych grupach młodzieży, rozwijanych wokół lojalnych społeczności i tematów ważnych dla tej generacji. Od 2023 roku kanał stosuje politykę programową opartą o konkretne gatunki i strategie magazynowe, reagując na trendy rynkowe. Główne tematy obejmują różnorodność, z wyjątkowym naciskiem na reprezentację różnych grup społecznych, w tym kobiet, osób z doświadczeniem migracyjnym oraz osób z niepełnosprawnościami, aby każdy widz mógł znaleźć w ramówce coś dla siebie.