DHL, Hermes, UPS & Co. - Der SAT.1 Paketdienst-Check!
Inne
Wirtschaft und Konsum
22:30
SPIEGEL TV - Reportage
Inne
Reportage
23:30
DHL, Hermes, UPS & Co. - Der SAT.1 Paketdienst-Check!
Inne
Wirtschaft und Konsum
01:30
SPIEGEL TV - Reportage
Inne
Reportage
02:20
So gesehen
Inne
Kirche und Religion
02:25
Auf Streife - Die Spezialisten
Inne
Reality-Soap
03:10
Auf Streife - Die Spezialisten
Inne
Reality-Soap
03:50
Auf Streife - Die Spezialisten
Inne
Reality-Soap
04:45
Auf Streife - Die Spezialisten
Inne
Reality-Soap
05:30
SAT.1-Frühstücksfernsehen
Inne
Infotainment
Opis kanału
SAT.1 to pierwszy prywatny nadawca telewizyjny w Niemczech, który rozpoczął nadawanie w styczniu 1984 roku pod nazwą PKS. Stacja ta, pierwotnie będąca wspólnym przedsięwzięciem różnych wydawnictw, szybko stała się ważnym graczem na niemieckim rynku medialnym, wprowadzając konkurencję dla dotychczasowych publicznych nadawców.
Historia SAT.1 SAT.1 jest uznawany za pierwszy prywatny kanał telewizyjny w Niemczech, który rozpoczął nadawanie w styczniu 1984 roku pod nazwą PKS (Programmgesellschaft für Kabel- und Satellitenrundfunk). Początkowo był to wspólny projekt różnych wydawców, a w styczniu 1985 roku kanał zmienił nazwę na Sat.1. Pierwsza emisja dotarła do około 1200 gospodarstw domowych podłączonych do sieci kablowej w Ludwigshafen. Początkowa ramówka obejmowała głównie starsze filmy z archiwów KirchMedia, importowane amerykańskie seriale oraz teleturnieje, takie jak niemiecka wersja "Koła fortuny" (Glücksrad).
Do 1988 roku Sat.1 stał się najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Republice Federalnej Niemiec. Stacja zyskała rozpoznawalność dzięki oryginalnym serialom i filmom telewizyjnym w miarę rozszerzania swojej oferty programowej. W 1987 roku Sat.1 wprowadził poranny program "Deutschland heute morgen", który stał się wówczas najpopularniejszym programem śniadaniowym w niemieckiej telewizji. Do 1990 roku Sat.1 osiągnął zasięg ponad dziesięciu milionów gospodarstw domowych, co stanowiło 51% wszystkich niemieckich gospodarstw domowych posiadających telewizję. Zmiany własnościowe w latach 1988 i 1997 zwiększyły znaczenie Kirch Group i Axel Springer Verlag, przy czym Kirch Group ostatecznie posiadała 59% udziałów, a Axel Springer 41%. Pod koniec lat 90. Sat.1 zajmował drugie miejsce wśród kanałów komercyjnych i był znany z przyciągania starszej widowni w porównaniu do konkurencji. Sat.1 rozszerzył swoją działalność o kanał płatnej telewizji Sat.1 Emotions (wcześniej Sat.1 Comedy), koncentrujący się na komedii, romansach i filmach, oraz Sat.1 Gold, darmowy kanał uruchomiony w 2013 roku, skierowany do starszej grupy demograficznej, zwłaszcza kobiet. Rozwój technologiczny obejmował oferowanie transmisji w jakości HD w ramach modelu subskrypcji na platformie satelitarnej HD+. Ewolucja wizualna Sat.1, w tym przyjęcie charakterystycznego logo wielokolorowej kuli, odzwierciedlało nowoczesną, zunifikowaną markę.
Dostępność stacji Widzowie mogą uzyskać dostęp do SAT.1 za pośrednictwem wielu platform w Niemczech, w tym telewizji kablowej, satelitarnej (tylko w jakości HD), IPTV oraz platform streamingowych, takich jak Joyn. SAT.1 pozostaje kanałem ogólnodostępnym, ale od 2025 roku niemieckie kanały satelitarne zaprzestały nadawania w SD (Standard Definition), co oznacza, że SAT.1 jest dostępny wyłącznie w jakości HD poprzez Astrę i inne główne satelity, wymagając odbiornika satelitarnego kompatybilnego z HD. Dostępne są również usługi IPTV oraz streaming na żywo i treści na żądanie poprzez Joyn, platformę cyfrową ProSiebenSat.1.
Technologia i jakość emisji SAT.1 nadaje głównie w jakości wysokiej rozdzielczości (HD) oraz ultra wysokiej rozdzielczości (UHD/4K), z przepływami pracy zaprojektowanymi z wykorzystaniem zaawansowanych technologii cyfrowych i immersyjnej, zunifikowanej prezentacji wizualnej we wszystkich programach.