PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=789749}

Korona królów

2017 - 2020
4,3 13 tys. ocen
4,3 10 1 13463
2,0 3 krytyków
Korona królów
powrót do forum serialu Korona królów

pisane współczesnym językiem... Równie dobrze mogłyby być wygłaszane w Leśnej Górze, albo w Grabinie :)
Czapki z głów...

ocenił(a) serial na 3
jan_niezbedny0

te dialogi bardziej pasują do Jasnej Góry

ocenił(a) serial na 4
jan_niezbedny0

Dialogi są coraz lepsze, dziś było coś w stylu "Mam coś dla ciebie, to jest teraz najmodniejsze w Europie" :D

Ech, szkoda mojego czasu na to cudo...

andre_

He, he, dobre... Chyba jednak wrócę do oglądania :)

ocenił(a) serial na 7
jan_niezbedny0

A w serialu "Rzym" to jakim językiem mówiono?... No, to widzisz. Tak chciałeś dowalić, ale się nie udało;)

ulpianus

Nie wiem, jakim językiem mówiono w serialu "Rzym" - bo nie znam się na historycznych niuansach języków obcych, zresztą co ma piernik do wiatraka.

Zdaje się, że chciałeś coś udowodnić - ale się nie udało.

ocenił(a) serial na 7
jan_niezbedny0

No właśnie się udało, tylko ty nie rozumiesz. Otóż nikt nie produkuje obecnie seriali nawet historycznych, ale również w realiach historycznych, gdzie posługiwano by się mową z okresu. Zatem Kronie nie można czynić zarzutu z tego, że też tego nie robi. Czyli ty chciałeś przedstawić zarzut co do serialu i go ośmieszyć, ale ci się nie udało.

ulpianus

Nie sądzę. Ja tam dobrze wiem co chciałem i czy mi się coś podoba, bądź nie.
To ty coś kręcisz.

ocenił(a) serial na 4
ulpianus

O mowie "z okresu" nie ma mowy, bo jej nawet tak naprawdę nie znamy.

Ale można by zrobić choćby tyle ile zrobili Sienkiewicz czy Bunsch.

Byłoby może bardziej strawnie. Bo mnie na ten przykład śmieszą drewniane dialogi pisane szkolną współczesną polszczyzną. Klimatu średniowiecza jest w tym tyle ile w discopolo muzyki.

andre_

Coś niecoś o polszczyźnie z dawnych wieków jednak wiadomo.