Widz kinowy w Polsce

Gdzie widzowie szukają informacji, jaki film warto obejrzeć w kinie? Dlaczego zwiastun jest tak ważny przy wyborach kinomanów? Czy najważniejsze są dla nich promocje i ceny biletów? Za co cenią multipleksy, a czego szukają w kinach studyjnych? Czy widzowie kinowi oglądają vod?

Badanie widza kinowego zostało zrealizowane na przełomie października i listopada 2018 roku w 100 kinach w całej Polsce, w każdym województwie. Jest to, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, 20% łącznej liczby stałych kin w kraju. 75% badanych placówek stanowiły multipleksy, a pozostałe 25% były kinami studyjnymi i lokalnymi.Te proporcje oddawały rzeczywisty udział poszczególnych rodzajów kin w rynku dystrybucji kinowej w Polsce.

W każdym z wylosowanych kin ankieterzy przeprowadzili przeciętnie 12 szczegółowych rozmów z widzami. W wywiadach uczestniczyła co piąta osoba wychodząca z kina. Badanie objęło łącznie 1216 widzów powyżej 15. roku życia. 48% ankietowanych przepytano w dni robocze, natomiast 52% odpowiedzi uzyskano w weekendy. Po raz pierwszy w historii zrealizowano w polskich kinach tak obszerny projekt badający przyzwyczajenia widzów. Otrzymane wyniki pozwoliły stworzyć profil polskiego widza kinowego oraz wskazać kluczowe czynniki, które mają wpływ na jego wybory filmowe oraz konsumenckie.

Badanie zostało wykonane w 2018 roku przez Kantar Millward Brown na zlecenie Filmwebu, dofinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Ostatnio odwiedzone
wyczyść historię