Jak można wylądować na zwykłej stacji paliw i za tankować zwykłe paliwo ( w USA ma ono 86 oktanów, w Polsce 95 - 100 ) a do samolotów przychodzi paliwo lotnicze które ma o wiele większą liczbe cetanową rzędu 120 oktanów.
ten film to jest przesada rozumiem totalna zaglada :P, ale skad sie wzielo 8km wody kolo mt. everestu?;p ziemia musialaby sie zmniejszyc obwodem o połowe ;D;p
A nie przez gigantyczną falę tsunami? >__>
Woda wdarła się w góry i tak szybko nie spłynie...
nie mistrzu w stanach jest paliwo 86 oktanowe i dlatego jest tańsze i w USA masz silniki rzędu 3.0 i wzwyż
http://peb.pl/motoryzacyjny-off-topic/164812-liczba-oktanow-polska-i-usa.html
innymi słowy im więcej oktanów tym paliwo droższe
chodzę do samochodówki a wiec wiem takie rzeczy
W USA podaje sie licze oktanów wg normy nazwanej w skrócie DON, natomiast w Europie jest to norma RON. DON oblicza sie ze wzoru RON+MON/2 z czego MON to tez kolejna norma. I tak kiedy paliwo 93 oktanowe w skali RON odpowiada 96 oktanom w skali MON można łatwo obliczyc ze 93 oktany u nas to 94,5 oktana w USA a wiec nawet troche więcej niż u nas