Ujęcia ilustrujące współczesny Wiedeń są w większości inspirowane ujęciami ze znanych filmów kręconych w tym mieście (Third Man, Before Sunrise...). Ujęcie otwierające film - panorama jeziora Czorsztyńskiego, lokacja kluczowa dla rozwoju bohatera opowieści -  powstało przypadkiem już po zakończeniu zdjęć tego dnia, podczas ostatniego wyjazdu plenerowego. Scena zamykająca film (montowanie oznakowania na rondzie im Carla Mengera) powstała zanim zapadła decyzja o produkcji filmu.
Pierwszy raz zostały zebrane w całość, oraz sprawdzone pod kątem zgodności, rozrzucone fakty z życia prywatnego Carla Mengera - nie sama analiza naukowa, których jest pod dostatkiem.  
Przed rozpoczęciem zdjęć praktycznie niemożliwa była jakakolwiek dokumentacja, niezmiernie istotna przy produkcji bio-piców historycznych. Z powodu braku jakiejkolwiek napisanej biografii, każdy kolejny wywiad był rozwinięciem tropów z poprzedniego. 
Dopiero po następującej po wywiadach kwerendzie i sprawdzeniu faktów możliwa była realizacja całości filmu. 
 
Prababka Andreasa Kramera współpracowała z arcyksięciem Rudolfem.