Aharon Keshales i Navot Papushado zabierają nas w mieszaną konwencję : thriller, dramat, czarny kryminał i bajka braci Grimm.
Klaustrofobiczna piwnica, staje się miejscem akcji, spotykają się policjant, ojciec zamordowanej dziewczynki i podejrzany pedofil...
Mroczne pomieszczenie, fotel, na którym siedzi unieruchomiony pedofil, Gidi i Miki zaczynają koronkową tkać intrygę, powolne wprowadzanie planu działania i realizacji ich punktów.
Parafraza bajki i wilku zaczyna zamieniać się w tragikomiczną sytuację, to okraszenie irracjonalnymi scenami, komizmem sytuacyjnym momentami zaczyna zatracać granice, kto jest zły, kto dobry, kto jest wilkiem, i czy wilków nie ma kilku?
Pomiędzy torturami np. łamanie palca, zjemy tort, wpadnie ojciec zaniepokojony o stan syna, przyniesie zupę, i znów granice się przesuną, bo tata też chętnie się przyłączy do syna psychopaty i sobie przypali skórę pedofila, by wspominać czasy, gdy mógł jeść z grilla mięso, bo teraz jest wegetarianinem, odbierze telefon od żony, aby nie zapomniał wziąć leków bez posiłku, bo będzie miał wiatry... a jak wróci późno do domu to będzie cicho jak pasikonik.Dialogi porywają swym absurdem w zderzeniu z misternym dźganiem ofiary, współgranie przemocy i obowiązków wobec bliskich, które nie kolidują ze sobą, wręcz ma się wrażenie, że trzeba odebrać telefon od matki, bo się wścieknie, niemal Gidi przeprasza ofiarę, że zaraz wrócą kontynuacji przerwanych czynności.
Samotny Palestyńczyk jeździec na koniu pojawia się w sytuacjach napięcia, intryguje swą tajemniczością, wpada na papierosa, służy telefonem, obrazuje to stosunki izraelsko - palestyńskie.
Świetna muzyka, która bardzo potęguje napięcie, zbliżające się niebezpieczeństwo ale też frywolna nuta przy robieniu tortu.
Kadrowanie powolne zbliżenia, podążanie za bohaterami, jak dziki zwierz, klimat zło wrogości, złowieszczość, świetne zdjęcia, montaż, muzyka totalnie ciężka, mroczność, duża dawka humoru absurdalnego mająca złagodzić sceny brutalności, przemocy, które przerażają, i są w różnych odcieniach doskonały dźwięk.
Rotem Keinan w roli nauczyciela pedofila, od początku jest podejrzany, stara się łączyć prace zawodową z błaganiem byłej żony o pozwolenie na widzenie z córką, jego zachowanie, sposób bycia, mroczność i bezbronność, bezsilność prowadzi wszystkie drogi do PODEJRZANY.
Lior Ashkenazi I Tzahi Grad, duet wymierzający sprawiedliwość, wybrańcy i samozwańcy, działają początkowo w pojedynkę, jednak z czasem łączą siły, i gra misternie zaczyna zataczać krąg, przemocy, brutalności w najokrutniejszym wydaniu. Bajka o wilku z czasem zaczyna się wymykać, a wilków przybywa, a podejrzany czy zaczyna się wydawać coraz mniej winny?
Doskonałe kino.