Zakończenie filmu to perfidne śmianie się w twarz do widza. Film przeprowadzony tak, że Zoe i Ben idą wszędzie jak po sznurku. Żeby nagle się znaleźć w samolocie i uznać hmmm chyba jednak było za łatwo. I fakt - było. Przez co film traci. Do sceny kiedy Zoe wpada do taksówki jeszcze wszytko się trzymało kupy. Potem mamy 10 minutowy festiwal bzdur, żeby jak najszybciej skończyć film.
To akurat faktycznie durne było, zwłaszcza że nie zasłużyła sobie niczym na budowanie escape roomów skoro jakby nie było to poległa w swoim. Może to jakoś wytłumaczą, w następnej części.
Bo to nie była ta sama kobieta. Ale podejrzewam, że Pani psycholog była niejako zamieszana w działania tej organizacji
Imo to była ta sama kobieta. Zamieszana w całą intrygę minos. Tylko Zoe po prostu ucięła temat mówiąc, ze ją pomyliła
Nie, to nie była ta sama aktorka. Lucy Newman Williams grała terapeutkę. Były celowo dobrane aktorki, by wyglądały bardzo podobnie https://ibb.co/RBVqWbP
Tak, zakończenie wersji kinowej (bo o tym piszesz) mnie rozczarowało. Potem z tego forum dowiedziałem się, że jest jeszcze druga wersja, rozszerzona. Początek i koniec w tej wersji są zupełnie inne i właśnie od momentu, kiedy Zoey wpada do zapadni w taksówce, wszystko się toczy inaczej i z dużo większym sensem - zresztą zakończenie nawiązuje do początku filmu, który w wersji rozszerzonej też jest inny. Nie ma w ogóle wątku tej psycholog i terapii. Nie ma też Amandy. Ogólnie, wersja rozszerzona dużo bardziej "trzyma się kupy".
Jakie jest inne zakończenie? Robiłem ostatnio rewatch na Netflixie i nie kojarzę żeby były różnice. Chociaż minęły już 4 lata mogłem nie pamiętać
UWAGA BĘDĄ SPOILERY!!!
Są dwa zupełnie różne zakończenia (i dwa zupełnie różne początki :)) filmu.
Wersja kinowa zaczyna się (po migawkach z poprzedniej części) od sceny w gabinecie terapeutki, potem Zoey i Ben jadą samochodem do budynku, którego współrzędne wskazała Zoey.
W zakończeniu Zoey wpada do do zapadni w taksówce, trafia do jakiegoś pokoju z dziecięcymi rzeczami, znajduje walizkę z rzeczami "Sonyi" - córki Amandy, potem spotyka samą Amandę, która - jak się okazuje - została zmuszona do zaprojektowania tego escape roomu, a teraz następną projektantką ma być Zoey. Ta się nie zgadza, uwalnia Bena z pułapki z wodą, uciekają, potem są na komendzie policji, gdzie policjant im mówi że ludzie z "Minosa" zostali złapani, i wracają samolotem. I kończy się głupią sceną w samolocie, gdzie okazuje się że nadal są w grze.
Wersja rozszerzona zaczyna się (po tych samych migawkach) napisem "2003" i sceną, w której matka i córka wracają do jakiejś bogatej willi, okazuje się że to willa twórcy gry. Córka mówi matce, że się dobrze dzisiaj bawiła, chce się przywitać z ojcem, ale matka nie pozwala, bo ten jest bardzo zapracowany - musi ukończyć grę w terminie. Potem jednak matka sama idzie do ojca i mówi mu, że "udawanie że nic się nie stało" (nie wiemy dokładnie o co chodzi) nie jest dobre dla Claire (córki) i że "podjęła decyzję i nie może już dłużej tego robić". Z jej słów wynika, że chce zabrać córkę i wyjechać. Ojciec mówi, że chce porozmawiać za godzinę, kiedy skończy pracę, niech matka popływa i odpocznie, a potem porozmawiają. Matka się zgadza, potem widzimy jak pływa w basenie, w tym czasie córka bawi się tą samą walizką z rzeczami, które w wersji kinowej widzimy przed spotkaniem Amandy. W tym czasie matka po basenie idzie do sauny i w pewnym momencie sauna zostaje zamknięta z zewnątrz elektronicznym zamkiem i temperatura zaczyna się podnosić. Matka widzi wypisaną na szybie zagadkę, wpada na rozwiązanie, znajduje magnes, którym może otworzyć sobie wyjście, ale niestety nie udaje się jej tego zrobić dostatecznie szybko i temperatura ją zabija.
Pojawia się napis "czas obecny" i następuje przeskok do sceny, którą kończyła się pierwsza część - katastrofa samolotowa, która okazuje się być tylko symulacją przygotowywaną do nowej gry. Twórca gry (ojciec z początkowej sceny) pyta kogoś z techników, jakie jest prawdopodobieństwo przeżycia (otrzymuje odpowiedź, że 4%) i mówi, że cieszy się, że Zoey pokonała swój strach przed lataniem.
W tym czasie Zoey i Ben siedzą na lotnisku i czekają na odlot, zastanawiając się, czy się jednak nie wycofać. Znowu widzimy twórcę gry, który pyta jednego z pracowników "jak ona się dzisiaj czuje". Okazuje się, że "ona" to Claire, która jest już dorosła. Ojciec dosłownie więzi ją w zamkniętym przeszklonym pomieszczeniu z którego nie ma wyjścia, i tworzy ona dla niego pokoje do escape roomów. Ojciec odbiera od niej pendrive z najnowszymi projektami. Claire wytyka ojcu, że obsesyjnie chce zabić Zoey, mówiąc przy tym że "ja chyba rozumiem ją lepiej niż ty, bo obie wiemy, jak to jest stracić mamę".
Zoey i Ben są już przy bramce wejściowej do samolotu, ale niestety jednak Zoey nie pokonała swojego strachu przed lataniem, i w ostatniej chwili ucieka sprzed samej bramki. Decydują się pojechać samochodem, i tu dowiadujemy się, że Bena wyrzucono z pracy, ponieważ miał atak paniki z powodu zamkniętych drzwi - dlatego nie ma pieniędzy (co jest wspomniane w scenie rozmowy w samochodzie, w obydwu wersjach). Z lotniska idą więc do wypożyczalni samochodów, wypożyczają najtańszy samochód jaki był w ofercie i od tego momentu dalej film toczy się tak jak w wersji kinowej, aż do momentu wpadnięcia Zoey do zapadni w taksówce.
Po wpadnięciu Zoey do zapadni pojawia się scena z twórcą gry i jego pracownikiem, który zgłasza, że "mamy jakiś błąd w zsypie przejściowym". Twórca gry wskazuje na inny ekran i pyta "co to jest", na co inny z techników odpowiada, że to ostatni pokój, zgodnie z najnowszymi porawkami do projektu, gotowy do aktywacji. Na ekranie widzimy pokój, który wygląda jak sauna, w której zginęła matka Claire. Okazuje się, że te najnowsze poprawki to właśnie te przygotowywane przez Claire w początkowej scenie. Technik chce przerwać grę i "zgłosić" gdzieś złamanie zabezpieczeń, ale twórca gry mówi że "pracodawcy" wyraźnie dali im do zrozumienia, że gra ma się toczyć bez względu na wszystko.
Zoey budzi się przed szklaną ścianą pomieszczenia, w którym jest Claire, gdzie pracownik jej ojca (ten, którego ojciec na początku pytał "jak się ona czuje") robi Zoey zastrzyk, a do samej Claire mówi, że pójdzie zająć uwagę jej ojca, aby dać jej czas. Zoey dochodząc do przytomności widzi u Claire rekwizyty z gry i orientuje się, że gra odwołuje się do jej historii. Pyta, czy ona jest Sonya, na co Claire mówi, że tak miała na imię jej matka. Potem jednak Zoey widzi także szkice pokojów i orientuje się, że to Claire zaprojektowała grę, więc zaczyna krzyczeć na nią, że jest morderczynią. Claire tłumaczy, że nie miała wyjścia, bo ojciec ją zmusił, i zaprojektowała to tak, aby właśnie Zoey wyszła z gry cało i aby pomogła jej samej się uwolnić. Aby zdobyć jej zaufanie, mówi, że Ben żyje - po wpadnięciu do zbiornika ukrytego w piasku przechwycił go ten sam pracownik, który przyniósł Zoey do Claire. Pokazuje jej na ekranie Bena schowanego w piwnicy, ale właśnie w tym momencie widać, jak wpadają tam ludzie ojca Claire i zabierają go. Ben zostaje wrzucony do tego końcowego pokoju - sauny. Claire prosi Zoey o pomoc w rozwiązaniu zagadki, która może jej otworzyć wyjście z pokoju - ojciec powiedział jej że sama, bez pomocy drugiej osoby, nigdy tej zagadki nie rozwiąże. Okazuje się, że żeby rozwiązać zagadkę, trzeba spojrzeć na ekrany, które są na zewnątrz pokoju Claire, z punktu znajdującego się również na zewnątrz. W tym czasie Ben rozpaczliwie próbuje się wydostać z pokoju. Dziewczyny wspólnie rozwiązują zagadkę i otwierają "klatkę" Claire, ale wtedy pojawia się jej ojciec z pistoletem. Pracownik, który wcześniej uratował Bena i Zoey, strzela do ojca ze swojego pistoletu raniąc go i Claire udaje się wepchnąć go do "klatki", w której wcześniej sama siedziała, i zamknąć. Zoey i Claire uciekają, Claire uwalnia Bena i zamyka wszystkich techników obsługujących grę w pokoju kontrolnym.
Claire tłumaczy Zoey, że jej ucieczka się ludziom spodobała i klienci chcieli "bisu", więc zaczęli pozwalać ludziom wygrywać (do tej pory nikt przed Zoey nie wygrał). Zoey jedzie do budynku, gdzie byli z Benem na początku (bo tam toczy się gra i tam jest Ben) i zastaje tam policję, wezwaną przez Claire, aresztującą ludzi obsługujących grę. Spotyka Bena wiezionego na noszach przez sanitariuszy i mówi mu, że to już koniec i są bezpieczni.
Claire idzie do ojca zamkniętego w pokoju, robi mu wyrzuty o to, że ograbił ją ze wszystkiego w życiu i rozmawia z nim o czasie, kiedy straciła matkę. Okazuje się, że Claire już wtedy miała skłonności psychopatyczne, a matka - najprawdopodobniej to widząc - "miała pewne plany", które Claire się nie podobały (chciała ją oddać do zakładu psychiatrycznego), a - jak ona sama twierdzi - zawsze była inteligentniejsza od obojga rodziców. Dlatego też pomogła ojcu "pozbyć się" matki, za co on "odwdzięczył się" jej w taki sposób, ża zamknął ją w tym pokoju i "okradł ją" ze wszystkich pomysłów i osiągnięć. Po czym wypompowuje powietrze z pomieszczenia, w którym zamknięty jest ojciec, zabijając go - i na tym film się kończy.
W tej wersji nie ma w ogóle Amandy ani terapeutki.
Co ciekawe, nigdzie, gdzie ten film można obejrzeć, nie wspomina się o różnicach miedzy wersjami.
Na przykład na Prime Video są obydwie wersje, dokładnie z takim samym tytułem i opisane dokładnie tak samo, różnicę mozna poznac tylko po tym, że jedna trwa 1 h 24 min, a druga 1h 32 min...