PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=662242}

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii

The Hobbit: The Battle of the Five Armies
2014
7,2 250 tys. ocen
7,2 10 1 249863
5,6 60 krytyków

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii
powrót do forum filmu Hobbit: Bitwa Pięciu Armii

Najważniejszy krasnolud we Władcy (bo w sumie jedyny, nie liczę tych z narady u Elronda) i główny krasnolud Hobbita. Obydwoje są całkowicie różni, którego z nich wolicie i dlaczego?

Yennefer_123

Gimli, za całokształt.

JBridges

Jak dla mnie to Gimli głupawymi tekstami bardzo popsuł klimat bitwy o Helmowy Jar (...i przy okazji Legolas swoimi wyczynami "akrobatycznymi")
Thorin wypadł dużo lepiej. Przynajmniej był (może i niezbyt udanie przedstawioną, ale jednak) postacią niejednoznaczną. Na ocenianiu aktorstwa szczerze przyznam, nie znam się, ale jako całokształt to uważam, że pan Armitage w roli Thorina wypadł dużo lepiej niż Rhys-Davies jako Gimli

adamog1

Gimli był postacią poboczną, Thorin główną, więc otrzymał znacznie więcej czasu ekranowego.

Głupie teksty Gimlego podczas bitwy o Jar? Serio?

Ryloth

Może nie tyle głupie teksty, co fakt, że Jackson uczynił z dumnego krasnoluda postać komediową, z równą subtelnością z jaką w gimnazjach robi się jaja z klasowego ofermy. Spadanie z konia, konkurs picia i inne sceny, za które Gloin przetrzepał by Gimlemu skórę, bo jednak reputacja, to reputacja. Chociaż w trakcie samej bitwy jedyne takie sytuacje, które mogę sobie przypomnieć to: "nie widzę przez mur", "za długa kolczuga" i "rzuć mną, ale nie mów elfowi".

PaladinRage

Choć z drugiej strony Gimli miał też swoje głębsze momenty. Gdy informował Ełołinę, że Aragornowi się spadło, czy jego krótka wymiana zdań z Theodenem na temat obronności Twierdzy.

PaladinRage

No i chyba najważniejsze - włosy Galadrieli.

PaladinRage