PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=506848}
8,0 17 365
ocen
8,0 10 1 17365
Home S.O.S. Ziemia
powrót do forum filmu Home - S.O.S. Ziemia!

Mam 27 lat, ale oglądając ten film, momentami cisły mi się łzy do oczu. Nie jestem Zielonym, nie przykuję się do drzewa przy karczowaniu lasu, nie obrzucę kobiety farbą, bo nosi norki, nie będę pikietował na placu przed miejscem, gdzie spotyka się G8. Jestem takim samym hipokrytą jak Ty, oglądam ten film, myśląc jak mogliśmy do tego dopuścić, ale siedzę na wygodnej kanapie w ogrzewanym domu, marnując energię na podświetlenie barku...

Ale dzięki takim filmom wiem, że nie wszystko stracone - do 100 minuty film ciążył na moim sumieniu jak pierworodny grzech - wiesz, że bezpośrednio to nie Twoja wina, że agent Smith miał rację, nazywając ludzkość wirusem, który przemierza Ziemię po to, by eksploatować ją do wyczerpania zasobów, a potem zmienia miejsce, by anihilację przeprowadzać gdzie indziej... Ale nagle nadchodzi promyk nadziei: przykłady świadomości ekologicznej, która zaczyna wdzierać się coraz liczniej w serca i umysły ludzi na całym świecie, przykłady rozwiązań, które mogą spowolnić pewne procesy lub nawet pozwolić Ziemi na odrodzenie, pokazywanie pozyskiwania energii ze źródeł alternatywnych.

I nawet jeśli ja nie mogę za wiele, bo jestem jednym z maluczkich tego świata, to świadomie zapisując kartkę z obu stron, by nie marnować papieru, kupując tylko takie ilości jedzenie, które jestem w stanie zjeść, wiem, że dokładam małą cegiełkę do tego, by spuścizną dla naszych wnuków nie była nowoczesna walka o ogień - bitwa o energię, by nie musieli chodzić do skansenów, by mogli zobaczyć drzewa, czy nawet zwierzęta, by jedli przynajmniej smakopodobne jedzenie - jak my, a nie chemiczne odpowiedniki.