PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=643366}

Kapitan Phillips

Captain Phillips
2013
7,7 221 tys. ocen
7,7 10 1 220931
7,3 61 krytyków
Kapitan Phillips
powrót do forum filmu Kapitan Phillips

No właśnie, nie znam się dokładnie na kontenerowcach, tamtejszym transporcie, nie rozeznaję się
w realiach pracy, ale skoro ten był powiązany z faktem autentycznym, to zadaję sobie pytanie,
dlaczego na transportowcach wraz z załogami nie ma, np. jednostek wojskowych, co by właśnie
pilnowali porządku przeciw takim incydentom. Przepływają grube miliony, a nie mogą znaleźć się
załogi zaraz na miejscu tu i teraz, a nie, że docierają informacje do załóg wojskowych, a one
wkraczają po czasie, kiedy piraci mają zakładników... W filmie widzimy akcję udaną, przechwycenie
zakładników (co prawda sami do tego doszli, ale ogólnie chodzi o fakt), uratowanie kapitana, a
proszę wskazać mi akcje, w których wojsko zawiodło, piraci zdobyli łupy, pozabijali kilku ludzi i
uciekli...

ocenił(a) film na 7
sir_ryszard2

Też mnie to zastanawia. Chyba opłacenie 4 uzbrojonych strażników nijak ma się do kosztów przeprowadzenia akcji ratowniczej jaką widzimy w filmie.

collosus

W końcu armator czy spedytor za to nie płaci tylko podatnicy USA :)

ocenił(a) film na 10
Private_Witt

Nie wiem czemu nie mieli żadnej ochrony, ale od tamtego wydarzenia statki handlowe pływają z uzbrojoną ochroną :)

ocenił(a) film na 8
Mihtan

Ochrona jest
http://www.youtube.com/watch?v=ESFFFW0B64I
Film oczywyscie autentyczny

sir_ryszard2

Ochrone wynajmuje armator,asle jest to regulowane prawem morskim i pewnie tam gdzieś jest haczyk.

schfyo

Ochronę faktycznie wynajmuje armator jednak organizacje morskie nie zalecają (ale nie zabraniają, o ile wiem) uzbrojenia statku. Powodów jest kilka: