Ponieważ oglądałem ostatnio ten film na tvp2 (po raz pierwszy) i nie mam możliwości obejrzenia jeszcze raz, a nie jestem zbyt mądry w "japonskich klimatach", to czy ktoś mógłby odpowiedziec mi na kilka pytań?
1. Dlaczego ten mały chłopczyk Toshio (chyba), jest ukazany w 3 postaciach (normalnego chłopca, zmalowanego na biało i na czarno)?
2. Kto tak naprawdę zabijał. Czy zona, która została zamordowana, czy Toshio, którego ciała nie odnaleziono?
3. Co się stało ze strażnikiem, który poszedł do damskiej toalety. Czy zginął? Przecież nie był w tym domu i nie był powiążany z tą wolonariuszką?
4. O co chodzi z zakrywaniem oczu? I czy ostatnia bohaterka, która przez nie patrzyła, przeżyła?
5. Dlaczego zamordowana żona, ukazana w ostaniej scenie na poddaszu, otwiera oczy? Chyba nie poto żeby nakręcić drugą cześć:P To chyba był jej duch wogóle, bo na początku filmu jest nakreślona sprawa morderstwa, gdzie nie znaleziona ciała synka, czyli matka została pochowana, chyba?
6. jakie jest powiązanie Toshio z kotem?
Może na częśc pytań mógłbym sobie sam odpowiedzieć, ale jak dla mnie troche poźno ten film leciał i mój tok rozumowania był trochę zaburzony:p
1. To takie udziwnienie, potrzebne do budowania napięcia. Wiesz, widzimy małego chłopczyka. Dziwne, bo rodzina nie miała dzieci. Mniejsza. Potem widzimy go jako ducha. Wszyscy robią "Och!".
2. Zabijała zarówno żona, jak i chłopiec. Oboje zostali zabici, chodź w filmie jest powiedziane, że ciała chłopca nie znaleziono. Ale w horrorach "zaginięcie" = "martwy typ".
3. Owszem, strażnik nie był powiązany, ale tylko amerykańska wersja ma twardą zasadę "Ten, kto przekroczy próg domu, ten zostaje napiętnowany". Japońska wersja jest bardziej plastyczna, ma luźniejsze zasady. Strażnik zginął, aby podnieśc napięcie.
4. Główna bohaterka nie przeżyła. W jednej ze scen były pokazane wiadomości w telewizji, w których podano, że Rika (główna bohaterka) została znaleziona martwa, bez żadnych rad i śladów na ciele. A heca z zakrywaniem oczu? To zostało pozostawione do domysłu widzów. Może w ten sposób reżyser chciał pokazac, że tak naprawdę nie ma się czego bac? Że strach wynika z tego, że ludzie nie rozumieli tragedii Kayako? Że była to zwyczajna kobieta, którą mąż zamordował? Taki jest mój wniosek, ale, z tego, co mi ludzie pisali, nie jestem dobry w domysłach.
5. Kot należał do Toshio. Zgodnie z japońskimi wierzeniami, koty i dzieci są tak samo niewinne, po śmierci ich niewinnośc "przyciąga się" i łączą się w jednośc.
1. To takie udziwnienie, potrzebne do budowania napięcia. Wiesz, widzimy małego chłopczyka. Dziwne, bo rodzina nie miała dzieci. Mniejsza. Potem widzimy go jako ducha. Wszyscy robią "Och!".
2. Zabijała zarówno żona, jak i chłopiec. Oboje zostali zabici, chodź w filmie jest powiedziane, że ciała chłopca nie znaleziono. Ale w horrorach "zaginięcie" = "martwy typ".
3. Owszem, strażnik nie był powiązany, ale tylko amerykańska wersja ma twardą zasadę "Ten, kto przekroczy próg domu, ten zostaje napiętnowany". Japońska wersja jest bardziej plastyczna, ma luźniejsze zasady. Strażnik zginął, aby podnieśc napięcie.
4. Główna bohaterka nie przeżyła. W jednej ze scen były pokazane wiadomości w telewizji, w których podano, że Rika (główna bohaterka) została znaleziona martwa, bez żadnych rad i śladów na ciele. A heca z zakrywaniem oczu? To zostało pozostawione do domysłu widzów. Może w ten sposób reżyser chciał pokazac, że tak naprawdę nie ma się czego bac? Że strach wynika z tego, że ludzie nie rozumieli tragedii Kayako? Że była to zwyczajna kobieta, którą mąż zamordował? Taki jest mój wniosek, ale, z tego, co mi ludzie pisali, nie jestem dobry w domysłach.
5. Kot należał do Toshio. Zgodnie z japońskimi wierzeniami, koty i dzieci są tak samo niewinne, po śmierci ich niewinnośc "przyciąga się" i łączą się w jednośc.
Cały film to ciąg domysłów. I to jest w nim najlepsze: reżyser nie podaje niczego na tacy, nie?