PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=702950}

Lobster

The Lobster
2015
6,8 110 tys. ocen
6,8 10 1 109826
7,5 91 krytyków
Lobster
Recenzja Lobster
Jeden z poprzednich filmów Giorgosa Lanthimosa, "Kieł", opowiadał o rozpadzie języka prowadzącym do... czytaj więcej
Michał Walkiewicz
Michał Walkiewicz
7
Jeśli ktoś zna reżysera Yorgosa Lanthimosa, to z pewnością dzięki jego filmowi "Kieł", którego nie zapomina się nawet po jednokrotnym obejrzeniu. Grek nie tylko przekracza granice gatunków i dobrego smaku, ale także stawia ciekawe pytania o kondycję człowieka w świecie, w którym przyszło nam żyć. Nie inaczej jest w "Lobsterze". więcej
Yorgos Lanthimos nie ma skrupułów, a "Lobster" idealnie wpasowuje się w dość perwersyjne zainteresowania reżysera. Jest to też jednocześnie najbardziej dojrzały, najbardziej imponujący stylistycznie i siłą rzeczy najlepszy z jego filmów. więcej
Kiedy Giorgos Lanthimos staje za kamerą, możemy mieć pewność, że seans nie będzie należał do najprzyjemniejszych przeżyć. Grecki reżyser ani myśli zejść ze swojej obranej ścieżki i nawet hollywoodzkie... więcej
Główny watek filmu wydaje się jedynie pretekstem do beztroskiej absurdalizacji idei bycia w związku. Dystopijna satyra Lanthimosa ukazuje świat w którym prześladowani single zmuszani są do wiązania się w pary pod groźbą przymusowej przemiany w dowolne, wybrane przez nich wcześniej zwierze. Ta ekscentryczna wizja z początku wydaje się dla nas odległa i nierealistyczna, z czasem jednak zdajemy sobie sprawę, jak wiele rzeczy przekłada się na problemy naszych czasów. więcej
Pusta wizja pustki człowieka uciekającego przed pustką i miotającego się pomiędzy samotnością w pojedynkę i samotnością we dwoje. Kolejna ekspresja indywidualnej obsesji, która nic mnie nie obchodzi, pozostawiając jedynie zaciekawioną zaciekawieniem psychologa, badającego jeszcze jeden przypadek twórczego autyzmu, w jeszcze jednej nużącej odsłonie, tego samego, w kółko międlonego przez współczesną sztukę toposu alienacji. więcej
Otwierająca scena anglojęzycznego debiutu jednego z najciekawszych europejskich reżyserów - kobieta jedzie samochodem. Zatrzymuje się przy polu. Wysiada i niosąc strzelbę zmierza w kierunku pasących się zwierząt. Zabija krowę, po czym bez żadnych emocji wraca do samochodu. Dopiero później zrozumiemy sens tego zdarzenia. Bo być może kobieta właśnie zabiła swojego byłego męża. więcej