Od czasów "Obcego-ósmego pasażera...

użytkownik usunięty

Od czasów "Obcego-ósmego pasażera Nostromo"
i "Łowcy androidów" w gatunku s.f. nie ukazało się nic oryginalnego. Wyjątkiem jest "Matrix". Jakże przyjemnie jest odpocząć od kosmitów, asteroidów, potworów i wszelkich innych zagrożeń na skalę globalną i lokalną! "Matrix" przyszedł jak zbawienie, bo już zaczynały mnie męczyć te wszystkie historie. Wyszłam z kina usatysfakcjonowana i wierząca w nową reżyserską nadzieję kina s.f.-braci Wachowskich i aktorską - Keanu Reeves'a

24
  • Najgorzej jak ktoś majaczy bez sensu, a myśli, że majaczy z sensem., W Matrixie nie ma ani pierwiastka oryginalności scenariusz skopiowany z "Więzienia umysłów" (1995), "Ucieczki Logana"", serii filmów animowanych o Batmanie pt. "Szansa na marzenia" czy Co jest rzeczywistością, sztuki walki skopiowane, efekty specjalne skopiowane z filmów przyrodniczych, cała reszta skopiowana. Idź zapadnij się pod Ziemię.

  • Dla mnie Matrix również był powiewem czegoś świeżego

  • Matrix oryginalny!!!???? Ty gościu napiłeś się szalju. To kompilacja około 100 filmów plus ich parodia. Znasz się na cyberprzestrzni i wirtualnej rzeczywistości jak koza na organach.

  • cyt: "Od czasów "Obcego-ósmego pasażera Nostromo"
    i "Łowcy androidów" w gatunku s.f. nie ukazało się nic oryginalnego. Wyjątkiem jest "Matrix"."

    bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, bu ha ha ha, ha ha

    Nie oryginalnego?!Masz swoją wirtualną rzeczywistość

    Avalon (2001), by Mamoru Oshii
    Brainscan (1994), by John Flynn
    Brainstorm (1983), science fiction film directed by Douglas Trumbull and starring Christopher Walken and Natalie Wood
    The Cabin in the Woods (2011), directed by Drew Goddard, in which to prevent doomsday a group of teenagers must be sacrificed without their recognizing.
    Cargo (2009), directed by Ivan Engler and Ralph Etter
    Cube 2: Hypercube (2002) written by Sean Hood
    Dark City (1998) by Alex Proyas
    eXistenZ (1999), by David Cronenberg, in which level switches occur so seamlessly and numerously that at the end of the movie it is difficult to tell whether the main characters are back in "reality"
    Good Bye Lenin! (2003), by Wolfgang Becker: a Berlin family tries to make the feeble mother believe that East Germany did not fall
    Inception (2010), by Christopher Nolan, where an extractor invades dreams to steal information and ideas, but is asked to implant an idea instead of stealing one.
    The Island (2005), directed by Michael Bay
    Jacob's Ladder (1990), thriller directed by Adrian Lyne
    Lost Highway (1997), by David Lynch
    The Matrix series (1999–2003), by Andy and Lana Wachowski
    The Nines (2007), unknowingly to the viewer, is focused completely on the subject of simulated reality
    Abre los Ojos (Open Your Eyes) (1997), by Alejandro Amenábar (remade as Vanilla Sky, 2001)
    Strange Days (1995), by Kathryn Bigelow
    Surrogates (2009), by Jonathan Mostow
    Synecdoche, New York (2008), written and directed by Charlie Kaufman: an eccentric theatre director creates a replica of New York City inside New York City, complete with a copy of himself making his own replica of New York City.
    The Thirteenth Floor (1999), directed by Josef Rusnak
    Total Recall (1990), directed by Paul Verhoeven and based on the Philip K. Dick story "We Can Remember It for You Wholesale"
    Tron (1982), by Walt Disney Pictures
    The Truman Show (1998), in which the titular character unknowingly lives his entire life in a false reality created to make a voyeur television show about him
    Vanilla Sky (2001), by Cameron Crowe
    Virtuosity (1995), by Brett Leonard
    Welt am Draht (1973), German film adaptation of the novel Simulacron-3 from Rainer Werner Fassbinder
    Welcome to Blood City (1977), by Peter Sasdi
    Westworld, a science fiction movie directed by writer Michael Crichton
    Tron Legacy (2010), by Walt Disney Pictures
    The Village The occupants of a small Pennsylvania village in 1897 live in fear of nameless creatures in the surrounding woods.

  • http://www.filmweb.pl/film/Więzienie+umysłów-1995-100...

    Więzienie umysłów (1995) "Cyber Vengeance"

    Jest rok 2005. Cały system penitencjarny znajduje się w prywatnych rękach. Wielki potentat R.D. Crowley (Robert Davi) stworzył nowoczesne więzienie w rzeczywistości wirtualnej. Umysły pensjonariuszy uwięzione są w labiryntach przeróżnych gier, wykreowanych przez Crowleya. Aby rozgrywki były ciekawsze, Crowley zaprasza do "zabawy" sportowców, którzy żądni wysokiej nagrody, w wirtualnym świecie toczą zaciętą, często śmiertelną walkę z prawdziwymi przestępcami"odsiadującymi" wyrok. Interes Crowleya kwitnie aż do czasu, gdy Will Singleton (Greg Smith) podejmuje pracę strażnika więziennnego.

    Zafascynowany możliwościami jakie daje wirtualna rzeczywistość, zaczyna rozwijać swoje umiejętności w sztuce walki. Powodowany sympatią do pewnego niewinnego skazańca, włamuje się do systemu, próbując zniszczyć wirtualną technologię.

    Jego zamiary zostają jednak odkryte i teraz Will wpada w sam środek komputerowej gry, w której podróżując w czasie walczy z bezwzględnymi mordercami, wykorzystując wszystkie swoje zabójcze zdolności. Aby uniknąć pewnej śmierci, Will z pomocą więźniów musi zniszczyć wirtualne więzienie i uwolnić usidlone w nim umysły.
    [opis dystrybutora dvd]

    DOPRAWDY ORYGINALNY POMYSŁ

  • http://www.filmweb.pl/film/TRON-1982-11203
    Haker zostaje przeniesiony do wnętrza systemu komputerowego i zmuszony, by walczyć o życie. Jego jedyną nadzieją jest program Tron.

    Tron – amerykański film fabularny z roku 1982, należący do klasyki filmów science fiction. W rolach głównych wystąpili Jeff Bridges i Bruce Boxleitner. Reżyserem oraz autorem scenariusza jest Steven Lisberger, bazując na powieści autorstwa Lisbergera i Bonnie MacBird. W filmie wystąpili również David Warner, Cindy Morgan i Barnard Hughes. Główny wątek fabularny opiera się na historii programisty, który zostaje przetransportowany w świat oprogramowania komputera mainframe, gdzie porozumiewa się z różnymi programami w celu powrotu do świata rzeczywistego.

    Produkcja filmu Tron rozpoczęła się w 1976 roku, kiedy Lisberger zafascynował się wczesną grą komputerową Pong. Razem z producentem Donaldem Kushnerem postanowił stworzyć studio animacyjne do stworzenia animowanego filmu Tron. Do promocji studia Lisberger i jego zespół stworzyli trzydziestosekundową animację odsłony tytułowego bohatera, nazwanego "Tron". Lisberger zdecydował się jednak na użycie żywych aktorów przed kamerą wraz z animacją komputerową do stworzenia pełnego filmu. Po kilku nieudanych próbach w kilku studiach, projekt filmu został przyjęty pozytywnie przez studio Disney.

    Film Tron miał premierę 9 czerwca 1982 w 1 091 kinach w Stanach Zjednoczonych. Uzyskał on pozytywne recenzje od krytyków, którzy chwalili grę aktorską i scenę graficzną, ale nie byli zbyt przychylni fabule. Film był sukcesem pieniężnym, zdobywając ponad 33 miliony dolarów w Stanach Zjednoczonych (około 74 miliony dolarów w przełożeniu na rok 2010). Tron otrzymał nominacje za Najlepsze Kostiumy i Najlepszy Dźwięk podczas 55. ceremonii wręczenia Oscarów oraz, 14 lat później, Nagrodę za Osiągnięcia Techniczne. Z czasem Tron stał się filmem kultowym kreując własną markę, zawierającą kilka gier komputerowych, komiksy i kreskówkę[1]. Film doczekał się kontynuacji, Tron: Dziedzictwo, nagranej przez Josepha Kosinskiego wydanej 17 grudnia 2010. Na podstawie filmu powstała gra komputerowa oparta na wolnej licencji – Armagetron Advanced[2].

    Film przedstawia komputerowego włamywacza, który zostaje zdematerializowany i przeniesiony do wnętrza komputera. Okazuje się, że wnętrze maszyny rządzi się podobnymi prawami jak nasza cywilizacja. Rządy sprawuje główny program komputerowy - zachowując się jak dyktator - rozkazuje wszystkim pozostałym programom i jednostkom komputera. Włamywacz, jako autor niektórych części systemów, w którym został zamknięty, próbuje zastąpić program główny przez osobiście stworzonego Trona. Akcja przeplata się wątkami rzeczywistymi i wirtualnymi, często w zaskakujący sposób prezentując porównania rzeczywistego realnego świata do komputerowego.

    Film stanowi kamień milowy w historii animacji komputerowej. Przełomowe dzieło ze studia Walta Disneya, w którym akcja mierzona jest w mikrosekundach. Flynn (Jeff Bridges) komputerowy włamywacz stara się udowodnić kradzież swojej pracy. Włamuje się do głównego komputera swego dawnego pracodawcy, gdzie okazuje się, że został wciągnięty do środka urządzenia. Tam musi stoczyć walkę o życie w mrożącej krew w żyłach grze komputerowej. Jego przeciwnikami są wojownicy wykreowani przez najnowszą technologię, a sprzymierzeńcem Tron (Bruce Boxleitner) specjalny program zabezpieczający.

    W filmie zastosowano połączenie kilku technik trickowych które umożliwiły stworzenie wrażenia przebywania we wnętrzu komputera. Dzięki optycznej technice backlit animation (podświetlaniu obrazu) uzyskano efekt "neonowego" wyglądu postaci. Nowatorskie, uważane wówczas za niemożliwe w takiej skali do wykonania efekty oparte na animacji komputerowej (dla której nie używano nawet nazwy CGI, wymyślonej kilka lat później), zajęły aż 15 minut czasu ekranowego. Cyfrową animacją w całości wykreowano m.in. podróż do wnętrza komputera, wyścigi motocykli Lightcycle, statek Sarka, statek Solar Sailer, latające i jeżdżące pojazdy w świecie komputerowym, twarz MCP (Master Control Program) i postać Bita.

    Należy podkreślić, że stosowana na początku lat 80. XX wieku cyfrowa animacja w niczym nie przypominała dzisiejszego sposobu kreacji cyfrowego obrazu. Każdą klatkę renderowano oddzielnie, a następnie rejestrowano za pomocą kamery filmowej wprost z monitora CRT. Dodatkowo każdą klatkę animacji rejestrowano kilkukrotnie, używając kolorowych filtrów.

    Pomimo zastosowania cyfrowej animacji, jej łączenie z ujęciami aktorskimi (nakręconymi wyjątkowo na taśmie czarno-białej) musiało zostać wykonane tradycyjnymi metodami fotochemicznymi, opartymi na maskowaniu obrazu i wielokrotnej ekspozycji z użyciem kopiarki optycznej. Ówczesna technologia wykluczała bowiem cyfrową kompozycję obrazu filmowego. Nałożenie aktorów na sztuczne tło wymagało użycia od 12 do nawet 30 tzw. masek, które izolowały wybrane elementy kadru (wliczając realizację efektu "backlit"). Łączna liczba masek użytych do połączenia ujęć aktorskich ze sztucznie stworzonymi tłami wyniosła ok. 600 tys. sztuk. Za ich produkcję odpowiadała 450-osobowa ekipa z tajwańskiego studia Cuckoo's Nest. Tego typu efekty zajęły 53 minuty czasu ekranowego.

    Nie wszystkie ujęcia cyfrowego świata były wykreowane za pomocą komputerów. Korzystano również z tradycyjnej animacji rysunkowej, imitującej obrazy cyfrowe. Animację rysunkową możemy podziwiać między innymi w scenach wizji Cyberprzestrzeni po zniszczeniu Master Control Program, w sekwencji bitwy na dyski, a także w krótkiej scenie pojawienia się pajączków tropiących Grid Bugs. Za ciekawostkę można uznać scenę digitalizacji Flynna, przy której zastosowano technikę podobną do tej zastosowanej w Matrixie rodzeństwa Wachowskich (scena uniku przed nadlatującymi pociskami). Jeff Bridges został zarejestrowany przez kilka zsynchronizowanych ze sobą aparatów fotograficznych. Mimo zastosowania tak nowatorskiej techniki, jak CGI, film nie był nominowany do Oscara. Jak wspominał reżyser Steven Lisberger w dodatkach DVD do filmu, fachowcy z branży mieli nikłe pojęcie o cyfrowej animacji, a mimo to uznali, że efekty do filmu to bardziej zasługa komputerów, niż ludzi.

  • byliśmy świtkami powstania nowego punktu odniesienia w stosunku do materii filmowej

  • W międzyczasie po "Matrixie powstał ciekawy 'Moon' lub 'Ex Machina'

Zgłoś nadużycie

Opisz, dlaczego uważasz, że ten wpis nie jest zgodny z regulaminem serwisu: