METALLICA:THROUGH THE NEVER dostarczyła miłośnikom ciężkich brzmień wielu niezapomnianych wrażeń. Również i jak powitałem film Nimroda Antala z entuzjazmem, choć nie bez zastrzeżeń (o czym przekonacie się czytając mojego poprzedniego posta).
W związku z tym postanowiłem zaproponować FilmWebowiczom mały quiz (tudzież zabawę) w ułożenie listy rockowych i metalowych kapel (przykładowo od 10 do 50), których na co dzień lubicie słuchać i które najbardziej Was inspirują. Możecie nazywać to TOPEM WSZECH CZASÓW WG UŻYTKOWNIKÓW FILMWEBU -ja jednak bym był daleki od tak górnolotnych określeń.
W osobistej wyliczance możecie uwzględnić też (jeśli chcecie) z udziałem jakiego bandu byście chcieli zobaczyć kolejny filmowy projekt w stylu THROUGHT THE NEVER.
Oto moja prywatna lista 50 ulubionych rockowych i metalowych kapel (kolejność przypadkowa):
1. Guns'n'Roses
2. Metallica
3. Aerosmith
4. The Rolling Stones
5. The Doors
6. Skid Row
7. Avenged Sevenfold
8. Led Zeppelin
9. Deftones
10. Green Day
11. The Who
12. Avantasia
13. Black Sabbath
14. Faith No More
15. Muse
16. Slipknot
17. Gojira
18. Queen
19. Yes
20. Arctic Monkeys
21. Trivium
22. Mastodon
23. System Of A Down
24. Alice Cooper
25. My Chemical Romance
26. Red Hot Chili Peppers
27. Extreme
28. Bring Me The Horizon
29. Opeth
30. Pearl Jam
31. Queens Of The Stone Age
32. The Yardbirds
33. Fair To Midland
34. Misfits
35. All Time Low
36. The Used
37. AC/DC
38. Soundgarden
39. Korn
40. Asking Alexandria
41. Yashin
42. Warrant
43. Cinderella
44. Killswith Engage
45. Editors
46. The White Stripes
47. Whitesnake
48. Motionless in White
49. Iron Maiden
50. The Devil Wears Prada
Sorki, nie doczytałem. "Rockowe i metalowe" :)
Swoją drogą tak ogólnie nazwany plebiscyt, że w dzisiejszych czasach co niektórzy mogą pod to podpiąć prawie każdy zespół.
pawelmx- jeśli nie za "metalowe" czy "rockowe" to owe zespoły byś uznał za "popowe"?! Moim zdaniem to nadmierny puryzm. Ale skoro nie doczytałeś to wszystko jasne, rozgrzeszam:) Co do ostatniej uwagi o możliwości podpięcia niemal każdego zespołu- pełna zgoda.
Nie mniej jednak zaryzykujmy i przekonajmy się jaki jest gust FilmWebowiczów będących fanami Ciężkiego GRANIA:)
Poza tym plebiscyty w miarę otwarte i "bez szufladek"- paradoksalnie- mogą okazać się bardzo owocne. Nie ważne czy kochacie hard rocka, metal, metalcore, punk rock, indie-rock, rocka progresywny, hair-metal czy nu metal - wpisujcie się śmiało:)
Parkway Drive, August Burns Red, The Ghost Inside, The Dillinger Escape Plan, As I Lay Dying, All That Remains, Architects - metalcore/hardcore/mathcore/...
Staind, Breaking Benjamin, Skillet, Papa Roach, Mushroomhead, Alice in Chains, Stone Sour, Godsmack, Guano Apes, Three Days Grace, Airbourne, Rise Against, Motley Crue - przykładowy rock/metal... można tak wymieniać bez końca.
Jeżeli chodzi o mnie to:
1. Avenged Sevenfold
2.Rammstein
3.Godsmack
4.Korpiklaani
5.Sick Puppies
6.Scars on Broadway
7.Eths
8.Therion
9.Queens Of The Stone Age
10.Muse
Przyznam,że 3 ostatnie zespoły to już te zespoły,którymi chciałem dopełnić top 10,lecz nie odmówię im sporo fajnych kawałków.
Led Zeppelin
Dżem
Pink Floyd
Jethro Tull
The Jimi Hendrix Experince
Black Sabbath
Rainbow (z R.J.Dio)
Deep Purple
Metallica
Aerosmith
The Beatles
Queen
AC/DC
Kult
TSA
Iron Maiden
Nie będę oryginalny:
1. Aerosmith
2. System of a Down
3. Guano Apen
4. Gun's n'Roses
5. Therion
6. Dream Theater
7. Metallica
8. Nirvana
9. Blink 182
10. Iron Maiden
11. Queen
12. Rage Against the Machine
13. Red Hot Chili Peppers
14. Green Day
15. Hey
16. The Offspring
17. U2
18. Rammstein
19. Audioslave
20. Children of Bodom
U mnie to będzie tak:
1. Marilyn Manson
2. Nirvana
3. KoRn
4. 30 Seconds To Mars
5. Pink Floyd
6. Mayhem
7. Burzum
8. Gorgoroth
9. Darkthrone
10. Absurd
11. Led Zeppelin
12. Disturbed
13. Nickelback
14. Black Sabbath
15.Anaal Nathrakh
16. Marduk
17.The Doors
18. Bon Jovi
19. Kiss
20. Deep Purple
Moja lista grzechów:
1.AC/DC - Back in Black, Big Gun, Black Ice, Deep in the Hole, Evil Walks, Flick of the Switch, For Those About To Rock (We Salute You), Guns For Hire, Hells Bells, Highway To Hell, If You Want Blood (You've Got It), Let There Be Rock, Rising Power, Rock 'N Roll Train, Shoot To Thrill, Skies on Fire, The Razor's Edge, Thunderstruck, T.N.T, War Machine
2. Sabaton - 40:1, Attero Dominatius, Counterstrike, Into The Fire, Light in the Black, Nuclear Attack, Panzer Battalion, Primo Victoria, Stalingrad, Union. Uprising, Wolfpack
3. Metallica - Blitzkrieg, Enter Sandman, Holier Than Thou, Through The Never
4. Coma - Bez Widoków, Jesień, Zero Osiem Wojna
5. Distrubed - Decadence
Wielu sie wzoruje na poprzednikach, wiec sila rzeczy tych najbardziej inspirujacych nalezy szukac rowniez w troche starszych zespolach. Dla mnie sa to:
- Pink Floyd
- Black Sabbath
- Deep Purple
- Danzig
- Dire Straits
- Bee Gees
- Cream
- Jethro Tull
- Rainbow
- The Beach Boys
- Creedence Clearwater Revival
- Ram Jam
- Canned Heat
- Rob Zombie
- The Sisters of Mercy
1. AC/DC
2. Sabaton
3. Metallica
4. Disturbed
5. Iron Maiden
6. HammerFall
7. Scorpions
8. Godsmack
9. DragonForce
10. Helloween
11. Rammstein
12. Judas Priest
ziomaletto, Dimmiu- piękna lista:)
A teraz taka ciekawostka! Udało mi się znaleźć fajny młody amerykański zespół, który zwie się Anti Mortem. Łączą wpływy southern rockowe z sążnistym thrash metalem i szczyptą core'u. Taki swoisty misz-masz Pantery, Black Stone Cherry, Stone Sour i Killswitch Engage. Tu znajdziecie klip promujący ich najnowszy krążek:
http://www.youtube.com/watch?v=QuGDaXsb0bI
Co sądzicie?
Czekam na więcej list:)
Judas Priest, Motorhead, Black Sabbath święta trójca dla mnie. Później reszta klasyki HM z każdego po trochu.
Konwersacja nadal aktualna? Jeśli tak to dołączam się do najlepszej muzyki pod słońcem:)
Tenacious D (czekam na koncert w PL ale sie chyba nie doczekam)
MECH
GAMBIT
Elena Siegman
AC/DC
Motörhead
Nickelback ( nie smiejcie sie:) mam do nich sentyment po koncercie)
Limp Bizkit (moja pierwsza kaseta)
Godsmack
Rob Zombie
Whitesnake
Marilyn Manson (jego biografia wymiata)
Black Sabbath (Dzieki Ozziemu pierwszy raz plakalem ze smiechu czytajac ksiazke)
Wheatus (czasami lubie ich posluchac)
Queen
Scorpions
Lista praktycznie przypadkowa:)
Bez TAKIEJ muzyki ciezko by sie zylo na tym naszym swiecie:)
pozdro
Maximum The Hormone
Iron Maiden
Dream Theater
Tenacious D
AC/DC
Guns N' Roses
Judas Priest
Black Sabbath
Motorhead
Crash Test Dummies
Coma
Nightmare
KISS
Danger Danger
Metallica
Led Zeppelin
Thea Rolling Stones
Pink Floyd
Type O Negative
Nirvana
Mother Love Bone
Pearl Jam
Alice In Chains
The Police
Aerosmith
The Who
Collective Soul
Black Label Society
Luxtorpeda
Przede wszystkim brakuje w tych wszystkich zestawieniach rewelacyjnego zespołu jakim jest Machine Head..., poza tym Pantera, Soulfly, Sepultura...
Strapping Young Lad (Devin Townsend ogólnie) - bądź sobą, twórz to co chcesz, baw się tym co stworzysz.
1.Metallica
2.Iron Maiden
3.Black Sabbath
A poza tym coś z zupełnie innej beczki - Joy Division
01. Kreator
02. Sodom
03. Metallica (do 1988)
04. Angel Witch
05. Venom
06. Sepultura (do 1996)
07. Bathory
08. Pink Floyd
09. The Doors
10. The Who
11. Jeff Beck
12. Budgie
13. Anthrax
14. Hellhammer/Celtic Frost
15. Coroner
16. Artillery
17. Derketa
18. DRI
19. Suicidal Tendencies
20. Atheist
21. Ensiferum
22. Genesis
23. Queen
24. Accept
25. Demolition Hammer
26. Messiah
27. Mercyful Fate
28. Death
29. Motorhead
30. Orphaned Land
31. AC/DC
32. Acid Drinkers
33. Destroyers
34. Turbo
35. Vader
36. Jungle Rot
37. Possessed
38. Flotsam and Jetsam
39. Grave
40. Demilich
41. Bauhaus
42. Axel Rudi Pell
43. Autopsy
44. Acid King
45. Orange Goblin
46. Candlemass
47. Stoned Jesus
48. Bongzilla
49. Dopethrone
50. Turisas
Kolejność jest przypadkowa. ;)
Najlepsze zespoły z gatunku rock/metal
- mój ulubiony - Metallica i nie obchodzi mnie, że ktoś powie, że skończyli się na Kill'em All; mam wszystkie płyty, więc spokojnie stwierdzam, że zespół jest wielki, jest największym thrash metalowym zespołem amerykańskim, tak jak Anthrax i Slayer.
- Sodom
- Kreator
- Hammerfall
- Iron Maiden
- Helloween
- Ascension (świeży zespół, mało znany, ale wg. mnie zasługuje na liście najlepszych zespołów)
- Slayer
- Anthrax
- Hunter (polskie!)
- Motorhead
- Danzig
- Armored Saint
- Children of Bodom
- Pantera
- Judas Priest
- Alice Cooper
- Machine Head
- Death
- Rage Against the Machine
- Life on Agony
- Biohazard
- Judas Priest
Rock
- Guns n' Roses
- Queen
- AC/DC
- Bon Jovi
- Scorpions
- Lady Pank
- Big Cyc
- Bad Religion (punkrock)
- Toy Dolls (punk rock)
- Def Leppard
- Wilki
- Kazik na Żywo
- Ira
- Elektryczne Gitary
- Bonnie Tyler (chociaż w większości jest to poprock)
Najlepsze płyty metalowe/ rockowe:
Metallica - ...And Justice for All, Death Magnetic (z racji tego, że to ulubiony zespół, pozwoliłem sobie napisać tylko 2 najlepsze płyty)
Danzig - Danzig
Iron Maiden - Dance of Death
Bad Religion - Generator
Bonnie Tyler - Greatest Hits
Anthrax - We come for you all, Worship Music
Big Cyc - Bombowe hity czyli best of 1988-2004
Queen - Greatest Hits (wszystkie wydania)
Scorpions - Crazy World
Sodom - Agent Orange, Code Red
Kreator - Violent Revolution, Panthom Antichrists
Hunter - Hellwood
Powyższa lista nie jest pełna; kilka albumów to kompilacje. Być może pominąłem kilka zespołów.
Moje top fortyfive ;)
1. Slipknot
2. Metallica
3. Avenged Sevenfold
4. Three Days Grace
5. Rammstein
6. Nightwish
7. Apocalyptica
8. HIM
9. Type 0 Negative
10. AC/DC
11. Korn
12. Guns n’ Roses
13. Nirvana
14. Alice in Chains
15. Bullet for my Valentine
16. Stone Sour
17. Marilyn Manson
18. Placebo
19. System of a Down
20. Black Rebel Motorcycle Club
21. Pink Floyd
22. Smashing Pumpkins
23. Misfits
24. Bring me the horizon
25. Black Veil Brides
26. Papa Roach
27. Trivium
28. Emigrate
29. White Lies
30. Asking Alexandria
31. Hole
32. Soundgarden
33. Evanescence
34. Disturbed
35. The Cranberries
36. Breaking Benjamin
37. Three Doors Down
38. Judas Priest
39. Led Zeppelin
40. Motley Crue
41. Faith no More
42. Linkin Park
43. Jack White (oraz The White Stripes)
44. The Ramones
45. Five Finger Death Punch
Zapewne coś by się jeszcze znalazło, ale to takie, które kocham, w szczególności pierwszą 20. Ale bez nich wszystkich świat nie miałby sensu (do końca moich dni będę dziękowała za rock i metal w moim życiu)
Swietna lista z moi ulubiency to oczywisci RHCP, MCR- uwielbiałam ich lata temu szkoda ze tak szyba skonczyli tworzyc, SOAD, i Arctic Monkeys z lzejszego brzmienia moge polecic The Neighbourhood specyficzni ale maja cos w sobie a ze starszych czasów hmm moze HIMa xD (słuchałam tego jako 13 latka sentyment pozaostał;)) poza tym kocham brzmienie Slasha nie wazne z kim i gdzie gra zawsze jest niesamowity:)
Ja dodam od siebie jeszcze kapele Rage, Rammstein, Sabaton, Exodus, Tankard, Acid Drinkers, Dio, Saxon, DragonForce, grave Digger.
Kazik na żywo,kult,slayer,iron mayden,muse,soad,metallica,ratm,dead kennedys,haggard,epica,sepultura,arkona,svarga,faith no more,radiohead;)Marilyn Manson,Deicide,Korn...