PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=10032162}

Najgłębszy wdech

The Deepest Breath
7,5 2 866
ocen
7,5 10 1 2866
Najgłębszy wdech
powrót do forum filmu Najgłębszy wdech

Dlaczego?

ocenił(a) film na 9

Piękny, wzruszający film. Wielu błądzących podróżników utożsami się ze Stevenem a może i dostaną nadzieję na odnalezienie celu w życiu. Rozumiem, że film ma na celu upamiętnienie go jako wspaniałego człowieka, ale nasuwa się pytanie - dlaczego? Dlaczego zanurkował 20 sekund po czasie? Ktoś wie?

ocenił(a) film na 9
klaudia_jopowicz

Odpowiadając sobie samej: gdzieś wyczytałam, że w momencie gdy miał po nią zanurkować za szybko biło mu serce, 10 sekund później również, potrzebował czasu by się uspokoić. Dlaczego? - to już raczej każdy może sobie odpowiedzieć na to pytanie...

ocenił(a) film na 8
klaudia_jopowicz

Dlaczego ktoś kto ma ratować nie ma butli z tlenem???

ocenił(a) film na 9
rafalsmardz_2

Nie znam się na freedivingu, ale raczej chodzi o prędkość, opływowość ciała. Ratownik jest w stanie płynąć tak samo szybko jak i zawodnik, nie przeszkadza mu też aż do utraty świadomości. Nurkiem z butlami była tam kobieta, która czekała gdzieś w okolicy tego łuku na dużej głębokości na wypadek gdyby tam Alessia utknęła. Kiedy ją/ich zobaczyła była za daleko, nie byłaby tam w stanie dopłynąć z tymi butlami.

rafalsmardz_2

Chodzi przede wszystkim o dekompresję. Osoba nurkująca z butlą może dłużej przebywać pod wodą, natomiast proces wypływania jest stopniowy, gdyż w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia mózgu. Natomiast freediver jest w stanie płynąć tak szybko jak zawodnik i równie szybko wypłynąć na powierzchnię. Chodzi więc o szybkość reakcji i bezpieczeństwo. Warto też wspomnieć, iż jednym z zadań osób z butlami jest awaryjne dostarczenie tlenu tzn podpłynięcie do freedivera i udostępnienie mu butli z ustnikiem. Choć historia zna przypadki, że zawodnicy wyczerpani woleli z tej opcji nie korzystać, co niestety często źle się kończyło