PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=554545}

Nieściszalni

Sound of Noise
6,9 11 631
ocen
6,9 10 1 11631
6,6 5
ocen krytyków
Nieściszalni
powrót do forum filmu Nieściszalni

Dobry pomysł to połowa sukcesu. Koncept filmu o muzykach, którzy dźwiękami chcę sterroryzować miasto, na pewno do dobrych pomysłów należy - ma w sobie świeżość i potencjał. Para ludzi chce wyrwać z marazmu mieszkańców miasta i szuka wspólników do przeprowadzenia koncertu „Na jedno miasto i 6 perkusistów”, a główny bohater filmu – policjant – będzie starał się ich złapać, głównie dlatego, że nienawidzi muzyki.

Miało być nielegalnie, głośno i ciekawie. Wyszło wręcz odwrotnie – występy te z marazmu mnie nie wyciągnęły. Po części pewnie dlatego, że jestem obojętny na muzykę alternatywną i elektroniczną. Główny powód jest jednak inny. Doceniam wprawdzie sam koncept, który jest – przyznaję – fascynujący: grupa ludzi wbiega do banku krzycząc „Uwaga, to jest koncert!”, paraliżują pracę placówki by przez kilka minut grać na tym, co akurat im w ręce wpadło (bo na akcję nie przynoszą ze sobą instrumentów, grają na tym co jest na miejscu – rurach, pieczątkach, szybach, niszczarkach do papieru i innych). W praktyce jednak jest mało spektakularnie, szczególnie jak na takie zamiary – żeby wyrwać z marazmu, obudzić ludzi i pokazać im prawdziwą muzykę trzeba jednak czegoś więcej. Skończy się na 4 koncertach – dwie będą wykonane gdzieś na uboczu, trzecia będzie raczej demolką i wandalizmem niż koncertem, a czwarta... Tu już było dobrze. Spektakularnie i z pomysłem, oraz zgodnie z ich ideą.

W filmie ogólnie brakuje jednak humoru i rozmachu. Kolejne występy są łączone dosyć wątpliwej jakości wypełniaczem w postaci zbędnych scen (z wątkiem rodziny głównego bohatera) lub słabych pomysłów (wprowadzenie na koniec wątku miłosnego). Również zakończenie nie jest najlepsze – zapomina się wtedy o całej idei muzyków, brakuje podsumowania.