Lynn, młoda dziewczyna, która szkoli się do pracy stewardessy, odkrywa, że jest w ciąży. Postanawia urodzić dziecko, z nadzieją, że będzie mogła oddać je do adopcji. Swój... Zobacz pełny opis
Lynn, młoda dziewczyna, która szkoli się do pracy stewardessy, odkrywa, że jest w ciąży. Postanawia urodzić dziecko, z nadzieją, że będzie mogła oddać je do adopcji. Swój stan ukrywa przed najbliższymi i próbuje doczekać porodu, szukając dorywczych prac. W „Pod ścianą” Huang Ji i Ryūji Otsuka wracają do bohaterki swojego poprzedniegoLynn, młoda dziewczyna, która szkoli się do pracy stewardessy, odkrywa, że jest w ciąży. Postanawia urodzić dziecko, z nadzieją, że będzie mogła oddać je do adopcji. Swój stan ukrywa przed najbliższymi i próbuje doczekać porodu, szukając dorywczych prac. W „Pod ścianą” Huang Ji i Ryūji Otsuka wracają do bohaterki swojego poprzedniego filmu „The Foolish Bird”. Tam Lynn (również grana przez fantastyczną Yao Hong-gui) była jeszcze uczennicą, której pierwsze doświadczenia seksualne przyniosły ból i rozczarowanie. Teraz, jako dorosła kobieta, postanawia sama decydować o swoim życiu w świecie, w którym – mimo poluzowania restrykcyjnej polityki jednego dziecka – macierzyństwo często postrzegane jest jako ekstrawagancja. „Gdy nasza córka miała pięć lat, często pytała: Mamo, tato, dlaczego mnie urodziliście” – wspominała Huang Ji. I choć „Pod ścianą” nie jest filmem autobiograficznym, to właśnie doświadczenie rodzicielstwa pozwoliło parze reżyserskiej zadawać pytania o to, dlaczego kobiety w Chinach tak rzadko decydują się na dzieci, dlaczego stały się obojętne na kwestie macierzyństwa i dlaczego system nie potrafi wesprzeć tych, które pomocy najbardziej potrzebują.