Ciekaw jestem czy inżynierowie chcieli w ogóle stworzyć tak zaawansowaną formę jaką jest człowiek, bo zapewne kiedy "tworzyli" pierwsze życie Ziemi nie sądzili że wyewoluuje ono w coś co będzie w stanie im zagrozić. Możliwe że kiedy powrócili na nią i zobaczyli swoich mniejszych braci postanowili zaopiekować się nimi i dopiero kiedy "uczeń zaczął przerastać mistrza" (a ludzi było już baaardzo dużo) postanowili wykończyć ich morderczymi kinder niespodziankami (zawstydzili się może czy coś - że ich podopieczni tak szybko się rozwijają).
Same jaskiniowe bazgroły nie mogły zostać stworzone przez Ziemian (jak zauważa bystrzak Charlie powstawały w zbyt dużych odstępach czasowych). Rozumiem, że gdyby wszystko potoczyło się zgodnie z planem (bez zbuntowanych kałamarnic) to ludzie sprowokowani "zaproszeniową formą" malowideł mieli by udać się na księżyc "v-costam", a ich dotarcie na miejsce było by dla inżynierów wyraźnym sygnałem, że czas z człowiekami skończyć.
(w sumie ciekawe jest też to co rzeczywiście powiedział david inżynierowi, może coś w stylu: "popatrz - ludzie stworzyli mnie tak jak ty ich" - dlatego duży wkurzył się tak bardzo). Załoga została by wybita, a statki z "ładunkiem" ruszyły na ziemię.
Ogólnie film oceniając, mogło być lepiej - pierwsza połowa jest suuuper! (do czasu spotkania ze zmutowaną dżdżownicą), potem jest tylko ok. Mnie osobiście razito dlaczego geolog powstaje z zmartchwych, doczłapuje pod statek i układa się pod nim pokracznie (w sumie było z tym parę fajnych scen), wielka kałamarnica (bleeee) oraz "ożywianie" głowy.