Odtwórz Safari Zwiastun nr 1 (polski) 1:21
Film

2016 1 godz. 31 min.
7,0 1 392
oceny
7,0 10 1392
2 318
chce zobaczyć
7,1 8
ocen krytyków
{"rate":7.125,"count":8}
{"id":"774849","linkUrl":"/film/Safari-2016-774849","alt":"Safari","imgUrl":"https://fwcdn.pl/fpo/48/49/774849/7801245.2.jpg"}
Dokument przedstawia legalne polowania na zwierzęta w Afryce. Więcej Mniej
{"userId":"534495","thumbnail":"https://fwcdn.pl/fph/48/49/774849/699669.2.jpg","title":"Ein film von Ulrich Seidl","link":"/reviews/recenzja-filmu-Safari-20421","more":"Przeczytaj recenzję Filmwebu"}
Ein film von Ulrich Seidl
Seidl przekonuje, że barbarzyński świat safari pozostaje równie magnetyczny dla przedstawicieli różnych,... ... czytaj więcej
{"linkA":"/zostanwdomu?ref=promo_stayAtHomeA","linkB":"/zostanwdomu?ref=promo_stayAtHomeB"}
Safari
Safari (2016) Zwiastun nr 1 (polski) 1:21
Safari
Safari (2016) Fragment Polędwica antylop eland to sen do kwadratu (polski) 0:50
Safari
Safari (2016) Fragment Nie mówię "zabić" tylko "położyć" (polski) 1:58
Ulrich Seidl wraca do Afryki – ostatnim razem był tu, realizując pamiętną fabułę "Raj: miłość", o seksturystyce starszych białych kobiet. Tym razem portretuje austriackich myśliwych, zażywających uroków mordowania zwierząt w rezerwacie. Wszystko jest jak najbardziej legalne – każde zwierzę jest odpowiednio wycenione, miejscowa ludność zarabia pieniądze na obsłudze gości (myśliwy w tydzień wydaje tyle, ile normalny turysta w dwa miesiące), tworzą się miejsca pracy i infrastruktura – cały biznes jest prowadzony przez Austriaka, który przeniósł się na Czarny Ląd. Film jest okrutnym rewersem programów przyrodniczych – widzimy śmierć i cierpienie zwierząt, fizyczne podniecenie myśliwych; ludzi, którzy przyznają sobie prawo do panowania nad naturą i czerpią satysfakcję z zadawania śmierci. Jak każda społeczność, tworzą oni swoje magiczne rytuały, które podtrzymują ich wspólnotę. Seidl portretuje ich w swoim stylu – bezlitośnie, ironicznie i ze swoistym dystansem. Jego bohaterowie starają się wytłumaczyć, co ich pociąga w polowaniu, dorabiając do pierwotnych instynktów pseudofilozoficzne teorie będące echem tych, które w połowie ubiegłego stulecia doprowadziły do śmierci milionów ludzi. Seidl zdziera maskę z „cywilizowanych” Europejczyków, pokazując ledwie skrywany rasizm, obojętność na biedę i fascynację przemocą. Film to przejażdżka po jego stałych motywach: brzydota ludzkiego ciała (zderzona z ciałami umęczonych zwierząt), obraz człowieka realizującego swoje mroczne żądze bez dbania o interes innych. Bohaterowie Seidla to zwykli mieszczanie – emeryci, nastolatki i zamożna klasa średnia. Seidl podchodzi do nich tak blisko, jak to możliwe – opowiadają o swoich emocjach bez żadnych zahamowań. 2017-08-18 14:48:25.0 PT1M21S https://fwcdn.pl/webv/37/68/43768/snap1.43768.4.jpg https://fwcdn.pl/video/f/249/774849/_safari____zwiastun.vp9.1080p.webm

Ulrich Seidl wraca do Afryki – ostatnim razem był tu, realizując pamiętną fabułę "Raj: miłość", o seksturystyce starszych białych kobiet. Tym razem portretuje austriackich myśliwych, zażywających uroków mordowania zwierząt w rezerwacie. Wszystko jest jak najbardziej legalne – każde zwierzę jest odpowiednio wycenione, miejscowa ludnośćUlrich Seidl wraca do Afryki – ostatnim razem był tu, realizując pamiętną fabułę "Raj: miłość", o seksturystyce starszych białych kobiet. Tym razem portretuje austriackich myśliwych, zażywających uroków mordowania zwierząt w rezerwacie. Wszystko jest jak najbardziej legalne – każde zwierzę jest odpowiednio wycenione, miejscowa ludność zarabia pieniądze na obsłudze gości (myśliwy w tydzień wydaje tyle, ile normalny turysta w dwa miesiące), tworzą się miejsca pracy i infrastruktura – cały biznes jest prowadzony przez Austriaka, który przeniósł się na Czarny Ląd. Film jest okrutnym rewersem programów przyrodniczych – widzimy śmierć i cierpienie zwierząt, fizyczne podniecenie myśliwych; ludzi, którzy przyznają sobie prawo do panowania nad naturą i czerpią satysfakcję z zadawania śmierci. Jak każda społeczność, tworzą oni swoje magiczne rytuały, które podtrzymują ich wspólnotę. Seidl portretuje ich w swoim stylu – bezlitośnie, ironicznie i ze swoistym dystansem. Jego bohaterowie starają się wytłumaczyć, co ich pociąga w polowaniu, dorabiając do pierwotnych instynktów pseudofilozoficzne teorie będące echem tych, które w połowie ubiegłego stulecia doprowadziły do śmierci milionów ludzi. Seidl zdziera maskę z „cywilizowanych” Europejczyków, pokazując ledwie skrywany rasizm, obojętność na biedę i fascynację przemocą. Film to przejażdżka po jego stałych motywach: brzydota ludzkiego ciała (zderzona z ciałami umęczonych zwierząt), obraz człowieka realizującego swoje mroczne żądze bez dbania o interes innych. Bohaterowie Seidla to zwykli mieszczanie – emeryci, nastolatki i zamożna klasa średnia. Seidl podchodzi do nich tak blisko, jak to możliwe – opowiadają o swoich emocjach bez żadnych zahamowań.

dystrybucja
Against Gravity
studio
ARTE G.E.I.E (koprodukcja) / Danish Documentary Production (koprodukcja) / Danish Film Institute (finansowanie) / Więcej...
data produkcji
2016
tytuł oryg.
Safari
inne tytuły
Safari Niemcy
Auf Safari (inny tytuł) Austria
Więcej...
Film kręcono w Namibii oraz RPA.
W filmie tym seryjni mordercy bez skrępowania opowiadają o swojej żądzy zabijania oraz pozwalają filmować morderstwa. Tylko że to nie jest ekranizacja powieści Harrisa, a ... więcej
zdaniem społeczności pomocna w: 77%
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych