PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=35460}
7,3 7 226
ocen
7,3 10 1 7226
7,8 13
ocen krytyków
Siedem kobiet w różnym wieku

Dokumentalna obserwacja siedmiu tancerek - od najmłodszej, kilkuletniej, uczącej się pierwszych tanecznych kroków, do najstarszej, kilkudziesięcioletniej, która uczy małe dziewczynki podstaw sztuki - składa się na film o całym życiu jednej kobiety. W kolejnych scenach kamera wyraźnie koncentruje się na wybranej postaci. Każdy dzień tygodnia oznacza tu inną kobietę. W czwartek oglądamy kilkuletnią dziewczynkę podczas lekcji w szkole baletowej. W piątek trochę starszą podczas intensywnego treningu. W sobotę nastoletnia baletnica tańczy na próbie dużego zespołu. Niedziela to występ gwiazdy, baletnicy u szczytu możliwości. Triumfuje na scenie pośród oklasków. Poniedziałek - wciąż młoda tancerka ćwiczy z wyraźnie widocznym wysiłkiem. Wtorek - starzejąca się artystka bez zainteresowania słucha rozdziału ról, jej czas minął... Środa - starsza pani uczy kilkuletnie dziewczynki w szkole baletowej. To dokumentalne arcydzieło Kieślowskiego zbudowane jest z precyzją godną utworu poetyckiego. Każde ujęcie, słowo i efekt dźwiękowy mają tu znaczenie. Razem układają się w liryczną opowieść o życiu artysty nierozerwalnie splecionym ze sztuką, której się poświęca.

opis dystrybutora dvd

Podział epok w życiu tancerki na dni tygodnia oddaje ulotność pór życia kobiety: dzieciństwa, lat dziewczęcych, młodości i dojrzałości. Nauczycielka używa pod adresem dziewczynek porównania "jak kwiatki" - taka delikatność, a zarazem nietrwałość cechuje etapy rozwoju tancerek. Z subtelnością baletnic kontrastuje ostry ton nauczycielki. Ich piskliwy i nieustępliwy głos przecinka przestrzeń dźwięku - akompaniamentu muzycznego do lekcji. Zdjęcia zrealizowano w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie (czwartek, piątek). Następnie oglądamy próby do spektaklu z udziałem primabaleriny Ewy Głowackiej, gwiazda sceny warszawskiej w duecie z Waldemarem Wołk-Karaczewskim (sobota, niedziela). W kolejnym dniu podziwiamy primabalerinę Ewę Wycichowską w partii z "Ognistego ptaka" w choreografii Konrada Drzewieckiego (poniedziałek) - to etap szczytu formy. Trwa nabór do "Pocałunku wieszczki" Igora Strawińskiego w teatrze w Łodzi. Alina Baranowska zastępuje inne tancerki, obserwuje występy, czeka na swoje wejście (wtorek). Ostatni epizod (środa) tworzy klamrę z pierwszym - ponownie lekcja baletu, ale już z perspektywy nauczycielki. Stara tancerka przygotowuje dziewczynki do zawodu. Kobieta, która karierę ma już za sobą dzieli się swoimi doświadczeniami, jest łagodniejsza i cierpliwsza niż pierwsza. 

platforma vod

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones