Patrząc na te wszystkie recenzje smutasów, gimbusów i tzw. wybitnych znawców kina mogę powiedzieć jedno - kiepsko z Wami (z dużej litery po jednak szanuję Wasza opinię).
Recenzenta z kolei jest mi z kolei najbardziej żal, bo widocznie sam nie wie co pisze i do pisania recenzji nie powinien się w ogóle zabierać, bo najwidoczniej nie zna tematu (film na podstawie serii zabawek? a nie przypadkiem komiksów?).
Żeby nie było - mam 29 lat, jestem programistą, w zawodzie od 23 roku życia, więc uważam się za człowieka wykształconego z licznymi zainteresowaniami, obejmującymi różne dziedziny fizyki, informatyki i wiele przedmiotów humanistycznych, m.in. film. Komiksy z Transformers'ami czytam odkąd nauczyłem się czytać, ale nie jestem "psychofanem".
No OK - do rzeczy.
Film na pewno nie jest głęboki i nie skłania do specjalnych refleksji, a jednak... Pamiętacie mowę Optimusa w szopie? Ludzie odwrócili się od swoich obrońców, zaczęli się ich pozbywać dla własnych korzyści - czyli jak zwykle dla ogromnej kasy. Nikogo z Was szanowni krytykujący krytycy nie skłoniło to do pewnej zadumy? Wiem wiem - temat poruszany w wielu filmach, ale zwróćcie uwagę na smutek i żal z jakim wypowiada te słowa Optimus i jak bardzo jest zdesperowany. Już kiedy robi niezły bałagan w szopie widać, że ewidentnie boi się tych, których uważał za przyjaciół, a mimo wszystko nie chce ich krzywdzić.
Drugi motyw (również oklepany, ale tu jednak do mnie przemówił) to chciwość innych ludzi, którzy za wszelką cenę chcą spełnić amerykański sen - mordują własnych obrońców dla zysku. Również smutne.