PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=841602}

Wiking

The Northman
2022
6,7 55 tys. ocen
6,7 10 1 55451
6,8 72 krytyków
Wiking
powrót do forum filmu Wiking

No dobrze. Nie znam się na kinie? Nie wiem co zobaczyli krytycy, naprawdę nie wiem. Czyżby film był robiony tylko dla nich? Dla jakiejś bardzo wąskiej grupy odbiorców? Jeśli tak, to skąd tak wysokie noty? Na średnich i dobrych filmach, ludzie w kinach po ostatniej klatce zostają jeszcze, zainteresowani muzyką, obsadą, twórcami filmu, które to lecą w napisach końcowych. Tym razem tego nie było, kilka osób wyszło przed czasem a wszyscy pozostali rzucili się szturmem do forsowania drzwi wyjściowych. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Przyznam, że tylko dlatego dałem radę wytrzymać, bo siedziałem w samym narożniku w ostatnim rzędzie i mogłem się pobawić telefonem, jednocześnie światełkiem tegoż nikomu nie przeszkadzałem. Dla mnie to była droga przez mękę. Nie wiem po co i dla kogo ten film. Zatrudnić tak dobrą obsadę, by nie pozwolić tym aktorom grać? Oni co najwyżej w tym filmie wystąpili, nic więcej. Generalnie film o skrajnej nienawiści i zemście.

użytkownik usunięty
Tibor74

Film nie jest o skrajnej nienawiści czy zemście. Prosty scenariusz oparty na Hamlecie Szekspira jest jedynie tłem, czymś co ma sprawić, że nie jest on kompletnie bezsensu. W tym filmie chodzi o świetne statyczne ujęcia, inspirowane chociażby dziełami Akiro Kurosawy, o oddanie metafizyczności, wierzeń i duszy dawnych Normanów i Słowian, jest on przepełniony symboliką, artyzmem. Lekka psychodela połączona z brutalnością i surowym klimatem co idealnie wpasowuje się w słowiańsko/nordyckie klimaty, do tego świetnie pokazane rytuały i emocję jakie przy nich towarzyszyły.