PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=35840}

Zostaw ją niebiosom

Leave Her to Heaven
1945
7,2 1,1 tys. ocen
7,2 10 1 1111
7,6 7 krytyków

Zostaw ją niebiosom
powrót do forum filmu Zostaw ją niebiosom

Czy podczas procesu sądowego można oskarżonemu zadać pytanie: "kochałeś ją"? Głowny bohater nękany tym pytaniem wielokrotnie w moim mniemaniu mógł się od niego uchylić. Jak bowiem dokładnie zdefiniować pojęcie miłości, jak osądzić w precyzją sędziowską czy to była miłość?

1
Harry

Wprawdzie nie jestem jeszcze prawnikiem, ale wydaje mi się (tak na 99,9 %), że można zadać takie pytanie, pomimo iż miłość nie jest pojęciem wyraźnym (pojęcie jest wyraźne, gdy potrafimy podać cechy charakterystyczne (właściwości) pewnego przedmiotu, czy stanu rzeczy).

Pozdrawiam.

Harry

Mnie zastanawia jak udowodnili niewinność Ruth? W jaki sposób dowiedli, że to nie ona dosypała arszenik do cukru tylko Ellen ?

Fragaria

Są różne domniemania... Zresztą wymyśl coś sobie, jeśli potrzebujesz! ;)

Lepaca_Set

Skoro film w głównej mierze opiera się na intrygach Ellen, liczyłam na jakieś potwierdzenie prawdziwości zeznań Ruth - na przykład poświadczenie alibi przez kogoś bliskiego. A tak dostaliśmy cięcie i nagle dwoje bohaterów pada sobie w ramiona. Dla mnie to trochę niepoważne potraktowanie widza.

Fragaria

Jasne, masz rację, czegoś tu brakuje. Z tym, że to prokurator powinien jej udowodnić winę, a nie ona swoją niewinność. Pewnie w książce było mniej niedomówień...

Fragaria

"Mnie zastanawia jak udowodnili niewinność Ruth? W jaki sposób dowiedli, że to nie ona dosypała arszenik do cukru tylko Ellen ?"

W amerykańskim systemie sądowym nie chodzi o to, aby coś udowodnić lecz o to, aby przekonać Ławę przysięgłych. Popatrz sobie na "dwunastu gniewnych ludzi" na przykład.
W tym filmie Ława przysięgłych została przekonana, że to "psychiczna" kobieta była, więc zapadł wyrok uniewinniający.

Harry