Zostaw ją niebiosom

Leave Her to Heaven
1945
7,2 1,2 tys. ocen
7,2 10 1 1151
7,8 8 krytyków
Zostaw ją niebiosom
powrót do forum filmu Zostaw ją niebiosom

Czy podczas procesu sądowego można oskarżonemu zadać pytanie: "kochałeś ją"? Głowny bohater nękany tym pytaniem wielokrotnie w moim mniemaniu mógł się od niego uchylić. Jak bowiem dokładnie zdefiniować pojęcie miłości, jak osądzić w precyzją sędziowską czy to była miłość?

Harry

Wprawdzie nie jestem jeszcze prawnikiem, ale wydaje mi się (tak na 99,9 %), że można zadać takie pytanie, pomimo iż miłość nie jest pojęciem wyraźnym (pojęcie jest wyraźne, gdy potrafimy podać cechy charakterystyczne (właściwości) pewnego przedmiotu, czy stanu rzeczy).

Pozdrawiam.

ocenił(a) film na 7
Harry

Mnie zastanawia jak udowodnili niewinność Ruth? W jaki sposób dowiedli, że to nie ona dosypała arszenik do cukru tylko Ellen ?

ocenił(a) film na 8
Fragaria

Są różne domniemania... Zresztą wymyśl coś sobie, jeśli potrzebujesz! ;)

ocenił(a) film na 7
Lepaca_Set

Skoro film w głównej mierze opiera się na intrygach Ellen, liczyłam na jakieś potwierdzenie prawdziwości zeznań Ruth - na przykład poświadczenie alibi przez kogoś bliskiego. A tak dostaliśmy cięcie i nagle dwoje bohaterów pada sobie w ramiona. Dla mnie to trochę niepoważne potraktowanie widza.

ocenił(a) film na 8
Fragaria

Jasne, masz rację, czegoś tu brakuje. Z tym, że to prokurator powinien jej udowodnić winę, a nie ona swoją niewinność. Pewnie w książce było mniej niedomówień...

ocenił(a) film na 7
Fragaria

"Mnie zastanawia jak udowodnili niewinność Ruth? W jaki sposób dowiedli, że to nie ona dosypała arszenik do cukru tylko Ellen ?"

W amerykańskim systemie sądowym nie chodzi o to, aby coś udowodnić lecz o to, aby przekonać Ławę przysięgłych. Popatrz sobie na "dwunastu gniewnych ludzi" na przykład.
W tym filmie Ława przysięgłych została przekonana, że to "psychiczna" kobieta była, więc zapadł wyrok uniewinniający.

ocenił(a) film na 8
Harry