Dzielna i spragniona przygód mysz Gamba pewnego dnia postanawia wyruszyć w świat i odkryć ocean. W trakcie rejsu spotyka zatroskaną myszkę Chutę, której rodzina została zabita przez klan złowrogich łasic zamieszkujący pobliską wyspę. Chuta prosi o pomoc grupę walecznych myszy pokładowych, lecz te szybko wycofują się, odkrywszy jak straszny jest przywódca łasic, Noroi. Widząc, że biedna myszka traci resztki nadziei, Gamba obiecuje ocalić wyspę, rodzinę i inne zagrożone stworzenia. Wraz z przyjaciółmi wyrusza na podbój wyspy opanowanej przez złego Noroia i jego klan.
W bliżej nieokreślonej przyszłości, wszyscy noszą okulary które nakładają na świat rzeczywisty jego odbicie w cyberprzestrzeni, również umożliwiają wykonywanie telefonów i obsługę programów przy pomocy prostych ruchów ręką. W mieście Daikoku, cyberprzestrzeń zachowuje się inaczej niż gdziekolwiek indziej, dochodzi tu do dziwnych wypadków, właścicielom giną ich "cyber zwierzaki", a w cyberprzestrzeni miasta znajduje się dużo niezbadanych obszarów. Zagadkami cyberprzestrzeni Daikoku zajmuje się organizacja detektywistyczna Coil, złożona z dzieci, które wydają się lepiej niż dorośli zauważać tajemnice otaczającej ich cyberprzestrzeni.