Chris Wilton rezygnuje z kariery tenisisty i zostaje instruktorem w klubie dla bogaczy. Wkrótce żeni się z córką przemysłowego potentata i wdaje się w romans z seksowną Nolą.
Siedemnasty film w karierze reżyserskiej Woody'ego Allena. Scenariusz napisał sam, świadomie nawiązując w doborze motywów do dramatów Antoniego Czechowa. Akcja "Września", respektująca trzy klasyczne jedności, trwa kilkanaście godzin nocnych, przeciętych gwałtowną burzą. Jej miejscem jest dom w plenerze. A w nim kilka osób. Wszystko wskazuje na słoneczną, jesienną harmonię. Ale tej harmonii zagraża zamiar sprzedania domu. To zagrożenie staje się katalizatorem przyspieszającym i odsłaniającym to wszystko, co drzemie we wnętrzach ludzi. Poznamy wówczas ich prawdziwe uczucia i charaktery, bowiem sytuacja zmusi ich do wykonania znaczących gestów samookreślenia. Osobami tego dramatu są: Diana, była aktorka (Elaine Stritch) i towarzysz jej życia, Lloyd (Jack Warden), jej córka, Lane (Mia Farrow), która w wieku 14 lat zabiła w afekcie jednego z amantów matki, przyjaciółka Lane, Stefanie (Dianne Wiest) i pisarz Peter (Sam Waterston). Czasem pojawia się Howard (Denholm Elliot), starszy pan starający się o Lane.
Rozpieszczony i nieodpowiedzialny syn milionera dostaje od rodziny ultimatum - odziedziczy majątek, jeśli zawrze małżeństwo z piękną, bogatą Susan. Wkrótce mężczyzna poznaje kelnerkę Lindę, w której się zakochuje.
Pisarz Alfred Miller znajduje się na "czarnej liście" i jest poddany ostracyzmowi środowiska. Mężczyzna proponuje przyjacielowi, Howardowi Prince'owi, aby pod swoim nazwiskiem sprzedawał jego scenariusze.