Chcąc zostawić za sobą burzliwą przeszłość, bracia bliźniacy wracają do rodzinnego miasta, żeby zacząć życie od nowa. Na miejscu przekonują się, że czeka na nich jeszcze gorsze zło.
Obfitująca w niezwykłe wydarzenia opowieść o dawnym i przyszłym mistrzu świata wagi ciężkiej oparta na prawdziwej historii jednego z największych powrotów wszechczasów i potencjale, jaki jest w stanie uwolnić otrzymanie od losu drugiej szansy.
Rodzina zmarłego współzałożyciela telewizji chrześcijańskiej dowiaduje się, że miał jeszcze troje nieślubnych dzieci i wszystkie zostały wspomniane w testamencie.
Weteranka Alicia powraca do rodzinnego Nowego Orleanu i wzmacnia szeregi policji. Na służbie przypadkowo nagrywa wideorejestratorem egzekucję nieuzbrojonego dilera, przez co staje się poszukiwaną numer jeden w mieście.
Mieszkający w domu spokojnej starości Al, emerytowany menedżer gwiazd, zachęca do powrotu na scenę Buddy'ego, swojego byłego klienta, który przestał występować lata temu.
Debiutujący Brian C. Miller Richard podąża w nieznane, zupełnie zapomniane przez współczesny świat zakątki Luizjany i jak wielu innych artystów zafascynowanych południowym gotykiem, gubi się gdzieś pomiędzy rzeczywistością a lepkim, upalnym mistycyzmem. Tak jak jego bohaterka Gal (Teri Wyble), zmagająca się z uzależnieniami młoda kobieta, która już dawno straciła kontrolę nad własnych życiem - nie wie nawet, kiedy urodziło się jej własne dziecko. Pewnego dnia odbiera telefon od dawno niewidzianego ojca-uzdrowiciela, wciąż mieszkającego gdzieś na mokradłach, który obawia się o stan jej chorej matki. Problem w tym, że matka Gal umarła kilka lat wcześniej.
Grupa żołnierzy powraca z misji w Iraku. Witani jak bohaterowie, oczekiwani przez rodziny, nie mogą odnaleźć się w cywilnej codzienności. Dręczeni przez traumy, poczucie winy, wciąż mierzą się ze wspomnieniami z pola bitwy. Dramatyczne doświadczenia nie pozwalają im odnaleźć spokoju i odbudować relacji z najbliższymi. Państwo nie oferuje tego, na co liczyli po powrocie: szybko zapomniani, często bez pracy, czują się pozostawieni sami sobie. Długotrwałe terapie nie dają skutku. Jedynym wyjściem wydaje się powrót na misję lub… śmierć.
Zamieszkujące San Francisco niedobitki ludzkiej rasy spotykają inteligentne małpy, których przywódcą jest Cezar. Zawarty przez obie grupy pokój wydaje się krótkotrwały.
Zadłużony Eliot zostaje wciągnięty w grę składającą się z 13 zadań, w której może zarobić dużo pieniędzy. Każde kolejne zadanie to jednak krok bliżej piekła.
Jeff (Jason Segel) jest nieudacznikiem, który nadal mieszka ze swoją matką. Ma jednak szansę w końcu odkryć swoje przeznaczenie, gdy pewnego dnia dostaje tajemniczy telefon. Spędza dzień w poszukiwaniu znaków, podczas gdy jego brat Pat (Ed Helms), śledzi swoją żonę, którą podejrzewa o zdradę.
Policjant, przykładny mąż i ojciec przestaje ukrywać fakt, iż jest homoseksualistą, by odtąd żyć pełnią życia. Seria oszustw, których się dopuszcza dla pieniędzy, doprowadza go do więzienia, gdzie spotyka wielką miłość.
Al Collins podejmuje się szkolenia koszykarskiej drużyny. Członkami zespołu są uczniowie szkół zniszczonych przez huragan, którzy chcą odnieść sportowy sukces i zapomnieć o przeżytej traumie.
Młoda pielęgniarka z hospicjum opiekuje się schorowanym Benem w jego domu na bagnach Missisipi. Caroline powoli odkrywa mroczną przeszłość posiadłości.
Film opowiada unowocześnioną wersję klasycznej opowieści Mary Shelley. Dr Frankenstein - znany jako Victor Helios (Thomas Kretschmann) - i jego pierwsze dzieło - Deucalion (Vincent Perez) - przeżyli setki lat za pomocą naukowych interwencji. Żyjąc w Nowym Orleanie Victor stworzył laboratorium, w którym pragnie wytwarzać nową rasę ludzi. Ma ona w przyszłości zastąpić znaną nam ludzkość. Chociaż została zaprojektowana jako doskonała, spokojna i posiadająca analityczne zdolności to jednak twory Victora torturują się same przez własną egzystencję, nieprzewidywalność a często przez stwarzanie niebezpieczeństwa. Gdy dowiaduje się o tym przebywający za granicą Deucalion wraca do Nowego Orleanu by stawić czoło swojemu stwórcy i zakończyć tę operację przeciwko znanemu porządkowi rzeczy. Aby tego dokonać Deucalion zdaje sobie sprawę, że będzie potrzebował pomocy. Detektywi Carson O’Conner (Parker Posey) i Michael Sloane (Adam Goldberg) prowadzą śledztwo w sprawie seryjnego mordercy, który terroryzuje Nowy Orelan. Ostatnią ofiarą tegoż staje się jeden z wytworów Victora – człowieko-podobna anomalia o dwóch sercach i niełamalnych kościach. W trakcie śledztwa, w mieszkaniu ofiary detektywi natykają się na Decauliona. Choć początkowo zostaje on uznany za mordercę szybko wychodzi na jaw, że jest on ich sprzymierzeńcem...
Motyw faustowski wykorzystany do opowiedzenia historii pewnego adwokata. Lawson jest jednym z tych bogatych, amoralnych prawników, którzy bronią swoich - najprawdopodobniej winnych - klientów i zawsze wygrywają. Głównie dzięki "wyrobionemu" nazwisku i talentowi oratorskiemu. Pewnego dnia Lawson zdaje sobie sprawę, że postępuje niewłaściwie. Aby zachować się wreszcie porządnie na sali sądowej oskarża swojego klienta. Niestety zostaje pozbawiony prawa do wykonywania zawodu. Postanawia wyjechać w ciche miejsce, zaszyć się i pisać powieść. Nie wie, że miejski świat, który opuścił nie jedynym miejscem pełnym pokus. Także w małej miejscowości można zetknąć się z diabłem, który proponuje dużo - nawet bardzo- w zamian za...duszę.